رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ آذر ۱۳۹۳

واگذاری ۲ باب منزل تاریخی به میراث فرهنگی شهرستان کارون

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲-داود سالمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کارون اظهار کرد: دو باب از منازل تاریخی نفت به اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کارون واگذار شدند که این اقدام در راستای حفاظت از این آثار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان کارون در سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با پیگیری‌های مستمر و مجدانه صورت گرفته از مناطق نفت‌خیز جنوب، توانستیم دو باب از منازل تاریخی نفت واقع در روبه‌روی دانشکده نفت را در صورت‌ جلسه‌ای در مهر ماه سال جاری تحویل بگیریم.

سالمی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سنخیت منازل نفت با حوزه‌های کاری میراث فرهنگی در نظر داریم با برنامه‌ریزی اصولی نسبت به ثبت در فهرست آثار ملی، مرمت و حفظ و احیاء منازل تاریخی اقدامات اساسی را انجام دهیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کارون عنوان کرد: با توجه به اینکه خطر فرسایش درگذر زمان این بناها را به‌ شدت تهدید می‌کند در صورت تحویل دیگر منازل بلااستفاده از طرف شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب می‌توان کاربری‌های متنوع فرهنگی و هم‌سنخ با بنا تعریف کرد که در این رابطه طرح‌های زیرساختی و اصولی برای اجرا آماده کرده‌ایم.

وی در پایان از حمایت‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرماندار شهرستان کارون کمال تشکر و قدردانی کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *