جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ شهریور ۱۴۰۲

ایران کشوری است که به چهار فصل بودن مشهور است. طول و عرض جغرافیایی فلات مرتفع ایران به نحوی است که مناطق کویری، نیمه کویری، کوهستانی و جلگه های حاصلخیز را در کنار هم دارد که تنوع اقلیمی بالایی را در پی خواهد داشت . از شمال تا جنوب کشور تنوع آب و هوایی، از معتدل و مرطوب تا گرم و خشک گسترده است. در این مقاله به معرفی هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران پرداخته ایم.

جزیره کیش

این جزیره زیبا که در جنوب ایران در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد زمانی به خاطر کیفیت مرواریدهایش که مارکوپولو نیز به آن ها اشاره کرده بود شهرت داشته است. مراکز خرید و سواحل این جزیره نیز در نزد گردشگران از محبوبیت و شهرت فراوانی برخوردارند، تور کیش یکی از منحصر به فرد ترین تورهای گردشگری ایران می باشد که در نزد ایرانی ها از جایگاه خاصی برخوردار است.

جزیره کیش هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

مشهد

بسیاری معتقدند که تنها جاذبه منحصر به فرد مشهد بارگاه امام رضا هشتمین امام شیعیان است که در سال ۸۱۷ پس از میلاد به شهادت رسیدند. در حالی که، جاذبه های گردشگری بیشتری در این شهر وجود دارد. در حقیقت شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران است و دارای جاذبه های بی نظیری مانند بازار عزیز الله و مقبره نادرشاه می باشد. تور مشهد دارای مقصدهای گردشگری یک روزه دیگری نیز هست که از آن جمله می توان به نیشابور زادگاه شاعران پارسی گوی بزرگی همچون عمر خیام و فردوسی اشاره کرد.

شهر مشهد هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

روستای تاریخی ماسوله

روستای ماسوله با قدمتی چند هزار ساله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایران است که دارای چشم انداز رویایی و تاریخ و فرهنگ غنی می باشد. این روستا منظره ای بی نظیر از خانه های پلکانی، کوهستان و جنگل را به نمایش می گذارد. این روستا مکانی بی همتا برای گذراندن شب و صرف چایی در تراس خانه ها است و فرصتی فوق العاده برای کوه پیمایی در کوهستان های اطراف را فراهم می کند. در سفر به ایران هرگز نباید بازدید از این روستای تاریخی را از دست داد.

روستای ماسوله هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

یزد

یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ایران شهر یزد است که به شهر افسانه های باستان شباهت دارد. این شهر پر است از خیابان های پیچ در پیچ، گنبدهای آبی رنگ، برج های بادگیر و ساختمان های خشت و گل. تاریخ و فرهنگ این شهر بسیار غنی است و خانه های تاریخی بیشماری از جمله خانه لاری ها در آن مستقر می باشد که تا به امروز به خوبی حفظ شده است. بهترین کاری که می توان در این شهر کرد این است که خود را در میان خیابان های مسحور کننده اش غرق کنید.

شهر یزد هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

کاشان

از تهران که به سمت اصفهان حرکت کنید، در میان راه به شهر تاریخی کاشان برمی خورید. کاشان در حاشیه دشت کویر ایران قرار دارد و در نوع خود یکی دیگر از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ایران است که ارزش یک سفر یک روزه را دارد. کاشان دارای قدمت تاریخی طولانی می باشد به طوری که، برخی از زیباترین خانه های تاریخی ایران از قرن نوزدهم در آن به یادگار مانده است. این شهر از چنان جذابیتی برخوردار بوده که شاه عباس صفوی قصد داشت در این شهر به خاک سپرده شود. در دوران سلجوقیان، شهر کاشان به خاطر کاشی، سفال و منسوجات شهرت داشته است. امروزه کاشان مرکز مهم تولید قالیچه، منسوجات و از همه جالب تر گلاب گیری در ایران می باشد.

شهر کاشان هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

شهر بم

شهر بم یکی از شهرهای حومه ای ایران است که به خاطر داشتن درختان نخل و خرما در ایران شهرت دارد. این شهر تاریخی در زلزله سال ۱۳۸۲ هجری شمسی آسیب فراوان دید و ۲۶۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. امروزه بم مورد بازسازی فراوانی قرار گرفته و یک بازار ضد زلزله در آن ساخته شده است. از آنجا که این شهر یک شهر بیابانی است می تواند تجربه ای متفاوت از سفر به ایران برای گردشگران ایجاد کند.

شهر بم هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

شهر قم

بعد از مشهد، قم دومین شهر مذهبی ایران می باشد. این شهر محل بارگاه حضرت معصومه(س)، خواهر امام رضا(ع) است. برای ورود به این بارگاه می بایست حجاب کامل داشته باشید. جمعیت قم از زمان انقلاب دو برابر شده و به همین دلیل یکی از شهرهایی است که با سرعت زیادی در حال رشد می باشد. میدان آستانه یکی از مکان هایی که می توانید در آن رفت و آمد مردم را تماشا کنید و خود را به نوشیدن یک لیوان چایی دعوت کنید.

شهر قم هفت مکان متفاوت و دیدنی در ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد