رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۳۹۳

هفته ای خاص برای مناطق نمونه گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۸-خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – شاید به جرات بتوان از هفته گذشته به عنوان هفته ای برای مناطق نمونه گردشگری نام برد چراکه از یک سو شهرداران به سوی شهرها رفتند تا تدابیر گردشگری را اعمال کنند و از دیگر سو سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری با مسئولان گرد هم آمدند و به بحث و گفت و گو درخصوص مسائل و مشکلات این مناطق پرداختند.

در نهایت امر نیز معاون سرمایه گذاری سازمان میراث و گردشگری آب پاکی را بر روی دست سرمایه گذاران ریخت و از فریز شدن هزار منطقه نمونه گردشگری خبر داد.

اختلاف تفسیرهای قانونی، مسبب مشکلات گمرکی تاسیسات گردشگری
درحالی که تاسیسات گردشگری به منظور به روز کردن خود با استانداردهای جهانی نیازمند وارد کردن تسهیلات هستند اما اختلافات تفسیرهای قانونی بین گمرک و سازمان میراث و گردشگری سبب شده تا گردشگری به عنوان صنعت شناخته نشود و فعالان این حوزه با گمرک به مشکل برخورد کنند.

نامزدی ایران برای برگزاری بزرگترین کنوانسیون جهانی راهنمایان تایید شد
در پی برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان در ژانویه سال ۲۰۱۷ ، کانون سراسری انجمن­های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با موافقت و پشتیبانی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، حمایت جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، جامعه تورگردانان ایران و تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی، اقدام به کاندیداتوری برای برگزاری این کنوانسیون کرده‌است که تاکنون به عنوان یکی از ۴ نامزد نهایی معرفی شده‌است.

ارتقای امنیت گردشگران در شورای عالی امنیت کشور تصویب شد
چندی پیش خبرها از تدوین طرح ارتقای امنیت گردشگران حکایت داشتند که در نهایت امر این طرح مورد تصویب شورای عالی امنیت کشور قرار گرفت.

گردشگر جوان یا گردشگر بزرگسال ؟!
طبق تحقیقات انجام شده گردشگران جوان برخلاف بزرگسالان، بیشتر با هدف یادگیری ویا کاریابی به سفر می روند، از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند و مقصدهای پرت و گمنام را به شهرهای مشهور و بزرگ ترجیح می‌دهند.

راه‌اندازی نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی و برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی
برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی معاونت گردشگری در چند بخش برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که راه‌اندازی نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور و برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از جمله این اقدامات است.

رابطه صنایع دستی و گردشگران با رکود اقتصادی و هیاهوی بازاریان مخدوش شد

درحالی که یکی از فواید حضور گردشگران خارجی ایجاد شرایط برای فروش صنایع دستی و رونق بخشیدن به این صنعت است، اما این روزها با رکود اقتصاد جهانی و هیاهوی بازاریان رابطه صنایع دستی و گردشگری مخدوش شده‌است.

چین به گردشگران خود نمره انضباط می‌دهد
درپی حمله چهارمسافر چینی با آب داغ به مهماندار هواپیمای تایلند مقامات گردشگری چین به آژانس‌های مسافرتی دستور دادندبا استفاده از کارنامه اعتبار شخصیت افراد، پیشاپیش احتمال حمله افراد پرخاشگر رادرسفرها کاهش دهند.

برگزاری تورهای شب یلدا ممنوع شد
به دلیل همزمانی شب یلدا با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع) برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع شد.

ویزای شینگن خلیج فارس از ۲۰۱۵ به اجرا درمی‌آید
استراتژی یکپارچه گردشگری و ویزای شینگن از سوی کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس درراستای توسعه همکاری درمیان کشورهای عضو از سال نو میلادی به اجرا درمی‌آید.

54 هفته ای خاص برای مناطق نمونه گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *