رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

هر بوم‌گردی یک خانه صنایع‌دستی است

اشتراک گذاری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ‌گفت: صنایع‌دستی یکی از مظاهر فرهنگی و هر بوم‌گردی «خانه صنایع‌دستی» و تجلی میراث فرهنگی ناملموس و مهمان‌نوازی ایرانیان هستند. مریم جلالی دهکردی روز شنبه – یازدهم شهریور – در سمینار ملی آموزشی-تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران که در سالن اجتماعات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بوم‌گردی‌ها را پاسدار فرهنگ، قصه‌ها و میراث‌فرهنگی کشور توصیف کرد و اظهارداشت: فرهنگ زمانی ارزش پیدا می‌کند که تبدیل به مصداق شود و ارزشمندی فرهنگ در تبدیل سرمایه عظیم به قصه است.

بوم‌گردی

اگر قصد ساخت اقامتگاه بومگردی را دارید پیشنهاد می کنیم مطلب مراحل و شرایط ساخت اقامتگاه بومگردی را مطالعه بفرمایید.

وی افزود: بوم‌گردی‌ها تجلی میراث فرهنگی ناملموس و میزبانی و مهمان‌نوازی ایرانیان هستند، مهمان‌نوازی به همه حواس از دیدن، چشیدن، شنیدن، بویایی و لامسه مرتبط و منطبق با اجزا تشکیل دهند فرهنگ بومی است.

جلالی دهکردی بیان کرد: اقلیم ما باید ساحت‌های چندگانه‌ را فراهم کند، صنایع‌دستی یکی از مظاهر فرهنگی و هر بوم‌گردی خانه صنایع‌دستی است.

صنایع‌دستی بهانه‌ای برای روایت قصه‌ها

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، قصه‌ها و خاطره‌سازی را مزیت رقابتی هربوم‌گردی عنوان کرد و افزود: هر محصول دارای یک قصه است؛ قصه‌ها خاطره می‌سازند و موجب ماندگاری مشتری و مخاطب بوم‌گردی‌ها می‌شوند.صنایع‌دستی بهانه‌ای برای روایت قصه‌ها هستند، لازم است برای شناسایی ظرفیت‌های هر اقلیم‌ همگرایی ایجاد شود.

بوم‌گردی

وی با اشاره به تجلی اقتصاد فرهنگ در بوم‌گردی‌ها به‌عنوان خانه‌های خلاق و مکانی برای شکل‌گیری خلاقیت، خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دبیرخانه فناوری‌های نرم امکاناتی را برای پرداخت تسهیلات به بوم‌گردی‌ها فراهم کرده است که آنها به‌عنوان خانه‌های خلاق تبدیل قصه‌ها به محصول را عهده‌دار شوند.

بوم‌گردی‌ها مکانی برای اتصال بین نسلی

جلالی با اشاره به ظرفیت صنایع‌دستی برای تبدیل قصه‌ها به محصول بر اهمیت تشکیل تعاونی بوم‌گردی بر ارائه تسهیلات هدفمند تاکید کرد و گفت: بوم‌گردی‌ها مکانی برای پاسداری، نمایش و اتصال بین نسلی فرهنگی هستند، امیدوارم بوم‌گردی‌ها به سمت رویدادمحوری و خاطره‌سازی پیش بروند.

به گزارش ایرنا، نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه‌های خانه‌های بوم‌گردی به مدت ۲روز (١١ و ١٢ شهریور) با حضور مدیران و کارکنان خانه‌های بومگردی برگزار می‌شود، در این دو روز علاوه بر برگزاری چهار کارگاه آموزشی از بومگردی‌های خلاق و برتر هر ایالت تجلیل می‌شود.

بوم‌گردی

در نخستین سمینار ملی آموزشی-تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران که صبح امروز شنبه -یازدهم شهریور ماه- در سالن اجتماعات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، ضمن معرفی تجلیل از ۱۸ بوم‌گردی برتر کشور، نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون به‌عنوان سفیر فرهنگی بوم‌گردی‌های کشور انتخاب شد.

نسل جدید ذهنیتی از خانه مادربزرگ‌ها ندارند

نعیمه نظام‌دوست پس از معرفی به‌ عنوان سفیر فرهنگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور به دغدغه‌اش برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بوم‌گردی‌ها به نسل جدید و مردم اشاره و ابراز امیدواری کرد که با کمک هنرمندان اتفاق بزرگی در این راستا رقم بخورد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه نسل جدید ذهنیتی از خانه مادربزرگ‌ها ندارند بر اهمیت شناخت و معرفی فرهنگ کشور به این نسل تاکید کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *