رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

هتل کویری یلو

اشتراک گذاری

هتل کویری یلو در روستایی به نام یزدلان ، روستایی از بخش کویرات، دهستان کویر از توابع شهرستان آران و بیدگل در شش کیلومتری ابوزیدآباد و حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد. جمعیت یزدلان کمتر از ۴۰۰ نفر است. زبان اول مردم یزدلان گویش بیذوی است که همان زبان مردم ابوزیدآباد است. نام این روستا در زبان بیذوی «یَلو» (Yaloo) است. یلو در زبان بیذوی به معنی یلان یا پهلوانان است.

هتل کویری یلو هتل کویری یلو
آب روستای یزدلان برای قرنها از قناتی تأمین می‌شد که از جنوب روستا سرچشمه می گرفت و به روستا ختم می‌شد. با پایین رفتن سطح آب زیرزمینی در این منطقه، آب این قنات خشک شد و هم‌اکنون آب روستا از چاه آب تأمین می‌شود.
هتل سنتی کویری یلو یکی از ۵ هتل اقامتی کویری است که در روستای یزدلان نزدیکی شهر کاشان قرار گرفته است. این روستا با داشتن آثار تاریخی همچون ساختمان زیارت متعلق به زمان سلجوقیان و آتشکده و محوطه باستانی در نزدیکی امامزاده قدمتی قابل توجه دارد. هتل یلو در شهر ابوزیدآباد در سال ۱۳۹۷ افتتاح گردیده است. این هتل در سه طبقه و ۲۸ باب اتاق در ۳۰ کیلومتری شهر کاشان بنا شده و قرار گرفته است. اتاق های هتل یلو در قالب اتاق‌های دو تخته تا هفت تخته به میهمانان ارائه می‌شود و هر اتاق با تزئینات سنتی و فضای متفاوت، از میهمانان میزبانی می‌کند.. این مجموعه فاقد آسانسور و راه دسترسی به طبقات دوم و سوم از راه پله می باشد. نمای این هتل سنتی همانند کاروانسراهای قدیمی، کاهگلی از ویژگی های این هتل طراحی سنتی وجود حوض آب بزرگ در وسط حیات گسترده و پنجره رنگی ها و درهای سنتی اتاق¬ ها است. سالن غذاخوری این هتل با سرو انواع غذاهای محلی آماده پذیرایی از مهمانان است. در پشت هتل تپه‌های شنی قرار دارد که اگر به طبقات بالاتر هتل بروید می‌توانید از بام چشم‌اندازی تماشایی از مناظر کویری اطراف داشته باشید.

هتل کویری یلو هتل کویری یلو

هتل یلو به کمک شهرداری خوب ابوزیدآباد، کمپینی را در کویر بکر سیازگه به راه انداخته اند که مسافران هتل یلو می توانند علاوه بر بهرمندی از محیط زیبای هتل شبی را به دور از تمام سازه های بشری در کویری آرام و دلپذیر در زیر آسمان شب بگذرانند و تجربه ای دلپذیر از سفر به هتل یلو را با خود به یادگار ببرند.
در فضای رستوران هتل یلو ابوزیدآباد از المان‌ها و تزئینات سنتی مانند خشت و کاه گل، گلیم (که حاصل هنرنمایی دستان بانوان روستای یزدلان است)، کاشی‌های فیروزه‌ای و میزها و صندلی‌های سنتی استفاده شده تا هارمونی اقامتگاه با محیط کویری رعایت شود و حس خوب خوردن غذاهای سنتی را برای میهمانان چند برابر کند
تمام کارکنان هتل از اهالی خوب و مهمان نواز روستای زیبای یزدلان می باشد که با گویشی محلی و لباس های زیبای خود از مهمانان پذیرایی می کنند.

هتل کویری یلو هتل کویری یلو

هدف اصلی هتل یلو بکر نگه داشتن محیط و فضای هتل می باشد و سعی شده است تا با بهره گیری از توانایی های بالای اهالی روستای یزدلان حس خوب مهمان نوازی مردم خون گرم کویر را به مهمانان خود منتقل نماید.

محوطه بزرگ و زیبای یلو یک مکان مناسب برای سپری کردن شب های خنک کویر زیر سقف آسمان پرستاره است و خاطرات به یادماندنی را برای میهمانانش رقم خواهد زد . در کنار همه این زیبایی ها ، نزدیکی به کویر و همچنین شهر کاشان توانسته اقامتگاه یلو رو به یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه های اصفهان تبدیل کند .

 

نحوه دسترسی به هتل کویری یلو

آدرس:شهرستان آران و بیدگل (کاشان)، شهر ابوزیدآباد، روستای یزدلان ، هتل یلو

هتل کویری یلو هتل کویری یلو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *