رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مهر ۱۳۹۸

نگارخانه‌ برگ تهران

لینک این مطلب کپی شد!

نگارخانه‌ برگ که یکی از معتبرترین و پرسابقه‌ترین نگارخانه‌های ایران است در مجموعۀ عمارت عین‌الدوله فعالیتش را آغاز خواهد کرد در کنار نمایشگاه‌های نقاشی که فعالیت اصلی نگارخانه برگ است‌، نمایشگاه‌های طراحی عکس‌، چاپ دستی، مجسمه و چیدمان نیز برگزار می شود. اولین کار به عنوان افتتاح نگارخانه‌ برگ با تصویب شورای سازمان، با آثار استاد عجمی به نام بسم الله … بود.باغ و عمارت عین‌الدوله از بناهای تاریخی و یکی از آثار ملی ارزشمند ایران است که در دوره قاجاریه احداث گردید. این بنا در خیابان جمالی و در محلهٔ پاسداران در شهر تهران واقع شده‌است.این باغ-عمارت، محل اقامت ییلاقی «عین‌الدوله» وزیر سه دورهٔ حساس تاریخی در دوران قاجار بوده‌است و تقریباً هم‌زمان با تغییر حکومت از قاجار به پهلوی به محل سکونت دائم خانواده هروی «بصیرالدوله» تبدیل شد. این مکان، در زمان احداث (بین سال‌های ۱۳۳۰–۱۳۱۰ هـ. ق) شامل یک عمارت تشریفاتی، استخری بزرگ و باغات بسیاری در اطراف بود و در سال ۱۳۷۶ هـ. ش در حالی که از سال‌ها پیش ویران و متروک شده بود، شناسایی شد و در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۷۷ به شماره ۲۰۴۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

نگارخانه‌ برگ تهران

نحوه دسترسی
مسیر تاکسی
می توانید با استفاده از تاکسی های خطی از میدان هروی یا چهارراه پاسداران به راحتی خود را به این نگارخانه برسانید.
مسیر اتوبوس
با استفاده از کلیه اتوبوس های خیابان پاسداران به مقصد پایانه حقانی و یا پایانه پاسداران می توانید در ایستگاه وفامنش پیاده شوید.
مسیر مترو
نزدیکترین ایستگاه های مترو به نگارخانه برگ ایستگاه های قلهک و یا شریعتی واقع در خط یک مترو و همچنین ایستگاه نوبنیاد واقع در خط سه مترو تهران است.
مسیر خودروی شخصی
از اتوبان امام علی شمال، اتوبان صیاد شیرازی می توانید به خیابان پاسداران، میدان هروی بروید.

تلفن تماس : ۲۲۹۶۹۷۴۱
ساعت کاری : ۸-۱۶
آدرس : تهران – خیابان پاسداران – خیابان شهید کاظم موسوی – میدان هروی – خیابان شهید وفامنش – خیابان شهید جمالی – شماره ۱۲

نگارخانه‌ برگ تهران نگارخانه‌ برگ تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *