رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

نکته های سفر در دوران کارمندی

اشتراک گذاری

کارمندی یکی از شغل های خوب و مناسب است زمانیکه می دانید آخر ماه حقوق ماهیانه دریافت می کنید از همه لحاظ هم از نظر مالی هم از نظر تعطیلات برنامه ریزی خوبی می توانید داشته باشید اما این نکته هم هست که اکثر کارمندان از زندگی تکراری و انعطاف پذیری کمی که شغل کارمندی دارد و در بعضی موارد جای پیشرفت هم ندارند گله دارند . زمانی که شما در یک کار ثابت قرار دارید، ضربه می‌ خورند. اگر شما عاشق مسافرت باشید بعد از مدتی پی می‌برید که یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم این است که مسافرت و کارمندی به‌سادگی کنار هم قرار نمی‌ گیرند. همیشه ‌اولین مانع کارمند ها برای مسافرت پول است. به دلیل درآمد ثابت، معمولا خرج‌ ها و قسط‌ ها خود را با حقوق تطبیق می‌ دهند و آخر ماه چیزی ته جیب کارمندان باقی نمی‌ ماند. مانع دومی که سر راهشان قرار دارد زمان است. یک کارمند فقط می‌ تواند از تعطیلات برای سفر استفاده کند و معمولا در این ایام بلیت‌ ها، هتل‌ ها و رستوران‌ ها گران‌ تر هستند و جاده‌ ها نیز به مراتب شلوغ تر. در نهایت ممکن است به طور کامل قید سفر را بزنند. در این مطلب ما نکته های سفر در دوران کارمندی را جمع آوری کرده ایم تا با خواندن آن بتوانید راحتتر سفر کنید .

سفرکارمندان

افتتاح حساب بانکی جدا برای سفر

همه ما ممکن است برای سفر پول پس‌انداز کنیم؛ اما وقتی حواسمان نیست یا ناچار می شویم این پول برای مخارج روزانه مصرف می‌ شود. و یا داستان اینگونه رقم می خورد که وقتی به سفر می‌ رویم و تمام پولی را که داریم بدون فکر و برنامه ریزی خرج می‌ کنیم و هیچ پولی برای خرج و مخارج زندگی باقی نمی‌ ماند. هر دوی این اشتباه‌ ها شیرینی سفر را از ما می‌ گیرد. اما برای رفع این مشکلات راه‌ حل ساده ای وجود دارد. یک حساب بانکی جدا برای سفر در دوران کارمندی خود داشته باشید. هر ماه مبلغی هر چند اندک را برای سفر پس‌ انداز کنید. اگر هرماه یک دهم یا یک پنجم درآمدتان را در حساب سفری خود بریزید، در پایان سال مبلغ قابل توجهی پول برای سفر دارید. البته باید این نکته را هم رعایت کنید، وقتی به مسافرت رفتید، خود را مقید کنید که تنها از کارت سفری خود خرج کنید. روزهایی که در شهر خودتان هستید به پس انداز کارت سفر دست نزنید. به‌ این‌ ترتیب می‌ توانید زندگی سفری و شخصی خود را به‌ طور کامل تفکیک کنید. عده ای هم هستند که همین کار را با پول نقد انجام می‌ دهند. یعنی سعی می‌ کنند در سفر تنها وجه نقد همراه خود داشته باشند. این کار باعث می‌ شود که به‌ سادگی نتوان به‌ حساب دخل‌ و خرج خود دست بزنیم. قطعا داشتن یک کارت‌ بانکی و دریافت پیامک، مدیریت پول را ساده‌ تر می‌ کند، اما داشتن مقداری پول نقد مفید است ولی باید حواستان به امنیت آن هم باشد زیرا جابجایی پول نقد به خصوص در سفر امری پر ریسک است.

سفرکارمندان

وسایل مورد نیاز سفر را قرض بگیرید

بیشتر افراد از این که می‌خواهند به مسافرت بروند هیجان‌ زده می‌ شوند. آن‌ ها برای سفر برنامه‌ ریزی می‌ کنند و با خوشحالی به بازار می‌ روند و برای سفر کفش، کوله، کلاه و قمقمه می‌ خرند بدون آنکه توجه کنند خرید‌های قبل سفر، بخشی از مخارج مسافرت است. در بیش‌ تر موارد کالاهایی که برای مسافرت خریداری‌ شده است تنها سالی یک یا دو بار به کار می‌ آیند و بیش‌تر در انبار خاک می‌ خورند. برای رفع این مشکل، می‌ توانید از دوستان خود کلاه، چمدان و کیف کوله قرض بگیرید و پس از برگشتن از سفر آنها را برگردانید. معمولا اکثر افراد همیشه به وسایل سفری خود نیاز ندارند و مایلند که آنها را برای استفاده به شما دهند. البته باید اصول امانتداری را رعایت کرده و وسایلشان را سالم تحویل دهید.

سفرکارمندان

برای سفر خود حتما برنامه ریزی داشته باشید

هیچ کاری بدون برنامه ریزی به خوبی صورت نمی گیرد. سفر هم ازین مقوله مستثنی نیست؛ به خصوص در دوران کارمندی برای تجربه ی یک سفر ایده آل باید برنامه ریزی دقیقی داشت. اگر بدون برنامه به سفر بروید با مخارج پیش‌ بینی‌ نشده مواجه خواهید شد. مثلا شاید تصمیم نگرفته باشید که نهار را کجا میل کنید. در خیابان به دنبال رستوران می‌ گردید و در پایان برای یک غذای بد، پول زیادی می‌ پردازید.

از قبل بدانید که می‌خواهید در کدام شهر یا منطقه توقف کرده و غذا بخورید. قیمت‌ ها را آنلاین چک کنید و از هزینه‌ های اضافه (پارکینگ، حق سرویس، مالیات) مطمئن شوید. حتی می‌توانید از قبل برای خود میز رزرو کنید. به‌ این‌ ترتیب می‌دانید وقتی رسیدید، بهترین میزِ یک رستوران خوب و ارزان در انتظار شما است. دنیای دیجیتال به کمک شما آمده تا تجربه ی راحت تر و بهتری از سفر داشته باشید. این برنامه را برای همه‌ ی مکان هایی که قرار است از آنها بازدید کنید داشته باشید. از قبل بدانید می‌ خواهید از کدام موزه بازدید کنید یا به کجا سر بزنید. در بیشتر موارد این امکان فراهم است که بلیت‌ های مورد نیاز خود را با تخفیف پیش‌ خرید کنید. اگر لازم است ماشین کرایه کنید، از قبل قیمت‌ ها را در بیاورید. توجه کنید که در سفر همیشه همه‌ چیز طبق برنامه پیش نمی‌ رود. یک برنامه دقیق و فشرده احتمال شکست زیادی دارد. برای مثال چون شهر را نمی‌ شناسید پیدا کردن آدرس بیشتر از معمول وقت می‌گیرد که البته می توان از مسیریاب ها هم استفاده کنید. اگر برنامه‌ ای را از دست بدهید، بلیتی که خریده‌ اید تلف می‌ شود. پس بهتر است برنامه خود را کمی منعطف تر تنظیم کنید.

در سفر ارزش ‌افزوده خلق کنید

حدود ده. دوازده سال پیش کسانی که به مسافرت خارجی می‌ رفتند کالا و اجناسی را با خود می‌ آوردند تا با فروش آن‌ ها خرج سفرشان را در بیاورند. در آن زمان، واردات چمدانی، ابتدایی‌ ترین راه برای خلق ارزش‌ افزوده بود. اما امروزه کمتر شاهد این معامله ها هستیم به جای این کار شما می‌ توانید راه‌ هایی هوشمندانه تر برای خلق ارزش‌ افزوده پیدا کنید. مثلا یک روزنامه‌ نگار می‌تواند در سفر عکس‌ های خبری بگیرد یا با مسئولین محلی گفت‌ و گو کند. یک گردشگر می تواند محتوای خوبی راجب سفر خود تولید کرده و کسب درآمد کند.ممکن است این ارزش‌ های افزوده تاثیری آنچنانی بر درآمد شما نگذارند، در این حالت باز هم ضرر نمی‌ کنید. شما کاری می‌کنید که در سفر هم کارآمد باشد. حتی ممکن است بعد از مدتی شرکت هایی هزینه‌ های سفر شما را بپردازند، یا برایتان سفرهای کاری ترتیب دهد.

منعطف باشید و راه های دیگری را هم امتحان کنید

شما برای سفر خود می‌ توانید از هواپیما استفاده کنید. اما گزینه‌ های دیگر مثل قطار،اتوبوس، ماشین شخصی و گاهی حتی کشتی هم وجود دارند. لازم نیست همیشه گران‌ ترین راه را انتخاب کنید. شاید بتوانید کسی را پیدا کنید که می‌خواهد در آن تاریخ به مقصد شما برود. تقسیم کردن پول بنزین از هر بلیتی برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود. یک مثال خوب برای متوجه شدن این داستان، برنامه بازدید از تخت‌ جمشید است. اگر بخواهید از شیراز ماشین دربست بگیرید، باید کرایه زیادی بپردازید. به‌ جای آن می‌ توانید با وسایل عمومی به مرودشت بروید و از آنجا برای تخت‌ جمشید ماشین بگیرید. در اینصورت هزینه های شما بسیار کمتر خواهد شد.

سفرکارمندان

به سفر و مسافرت رفتن از زاویه ای بهتر نگاه کنید

بسیاری از مردم اینگونه تصور می کنند که سفر، لذتی کوتاه ‌مدت است و ارزش پول‌ خرج‌ کردن را ندارد. به همین دلیل ترجیح می‌ دهند پول خود را برای خرید کالاهای بادوام (خودرو، طلا، خانه) خرج کنند. اما برعکس تصور لذت سفر زودگذر نیست و تا مدت‌ ها با ما می‌ ماند. تجربه ای که در سفر کردن کسب می کنیم در هیچ جای دیگر بدست نخواهیم آورد. لذت و تجربه ی سفر تا سالیان سال همراه ما خواهد ماند اما خرید وسایل مادی، شادی آنها زود گذر است و بعد از مدتی عادی خواهد شد. کارمند بودن و خرج و مخارج سفر، بهانه خوبی برای مسافرت نرفتن در دوران کارمندی نیست. همین امروز مقصد خود را انتخاب کنید و برای اولین فرصت ممکن برنامه ریزی کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.منبع : الی گشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *