رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ دی ۱۳۹۳

نمایشگاه تذهیب و نگارگری صلح و دوستی افتتاح شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۷-به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، آیین افتتاح نمایشگاه صلح و دوستی با حضور حمید شاه آبادی مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر، زهرا سادات احمدی زاده مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده، آفرین امامی مدیر مجموعه نیاوران و جمعی از مدیران، استادان نگارگری و علاقه مندان، در کاخ اختصاصی نیاوران برگزار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر، شاه آبادی در این نشست با قدردانی از اقدامات ارزشمندی که توسط خانواده آقامیری در عرصه نگارگری ایرانی صورت گرفته است گفت: تاثیری که هنر امروزه بر سطح زندگی مردم دارد بر فردی پوشیده نیست و برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، فضای بهتری جهت معرفی این هنر و جذب علاقه مندان ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: برای تبیین هنر بر سبک زندگی، همین بس که هنر تجلی نور است و زمانی که در جامعه ای ترویج شود، فضای فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از داشته های گذشتگان را برای نسل امروز به عینیت درمی آورد. بنابراین بار مسئولیت زیادی بر دوش همه دستگاه ها است که به هنر و هنرمند توجه کنند.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لحظه خلق هنر توسط هنرمند، آیینه تمام نمایی از اراده الهی است و هنر همچون رودخانه ای تمام مرزها را درنوردیده و قلب ها را به هم نزدیک می کند و اینجاست که ارزش کسانی که در کار هنر فعالیت می کنند مشخص می شود.

وی افزود: هر اقدامی که توسط جامعه هنری صورت می‏ گیرد بسیار ارزشمند است، خاصه اینکه هنر ملی و بومی باشد. هنر نگارگری هنری ملی است که رابطه نزدیکی با مخاطب خود دارد و به دانشجویان این رشته هنری تبریک می گویم.

شاه آبادی، با بیان اینکه با هنر می توان بسیاری از دغدغه های اندیشمندان حوزه های مختلف جهت تبیین شگفتی های عالم را پاسخ داد و نگارگری اوج تجلی خدا است تصریح کرد: بنابراین در فضای هنری کشور این هنر جای کار بیشتری دارد و باید جهت اعتلا و نشان دادن آن به تمام دنیا، اهتمام ویژه ای ورزید و وظیفه تمامی دستگاه های دولتی و وزارت ارشاد حمایت از هنرمندان و این آثار است.

نمایشگاه گروهی «صلح و دوستی» از تاریخ ۲۵ دی به مدت یک ماه ۱۲۰ اثر ارزشمند تذهیب و نگارگری ایرانی از ۲ استاد نام آشنای کشور مصطفی آقامیری و علیرضا آقامیری به همراه ۵۵ نفر از شاگردان این استادان را در معرض نمایش عموم قرار می دهد.

363 نمایشگاه تذهیب و نگارگری صلح و دوستی افتتاح شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *