رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ مرداد ۱۴۰۰

نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

لینک این مطلب کپی شد!

نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران برای ما مردم ایران بسیار اهمیت دارد چرا که این نظرات همیشه مثبت نبوده و به رفتارهای منفی هم اشاره داشته اند . با فرهنگ سازی بین مردم و بهبود زیرساخت ها توسط مسئولین امیدواریم که این نظرات منفی هم برطرف شود و جهانگردان زیادی به ایران سفرکنند . از دیدن این همه تنوع در جاذبه لذت ببرند .وقتی به سفر می روید یکی از موضوعاتی که به شدت در ذهن شما ثبت خواهد شد رفتار و فرهنگ مردم بومی شهر یا کشور مقصد سفرتان است. اگر در طی سفر رفتار و منش ناپسندی از آنها ببینید و یا برعکس یک نکته مثبت مشاهده کنید حتما در ذهنتان ثبت می شود.

از آنجایی که آدمی عادت دارد جزء را به کل تعمیم دهد، در نتیجه ممکن است شما یک ویژگی را مردم یک شهر یا کشور نسبت دهید. بدون شک این مطلب اصلا صحت ندارد و نمی توان رفتار زشت یک فرد را به یک جامعه نسبت داد.

حال این موقعیت و شرایط را در مورد کشورمان ایران تصور کنید. به نظر شما نظرات جهانگردان درباره ایران چیست؟ آیا آنها نظر مثبتی در مورد مردن ایران دارند و یا نظر منفی؟ این موضوع، موضوعی است که ما امروز آن را انتخاب کرده و قصد داریم در مورد آن نکاتی را بیان کنیم.

آرزو می کنیم که تمام افرادی که به عنوان یک فرد خارجی به کشورمان ایران قدم می گذارند تصویر مثبت و بسیار زیبایی را از مردم کشورمان داشته باشند و همواره یکی از آرزوهایشان این باشد که بار دیگر به ایران سفر کنند و با مردم این دیار برخورد داشته باشند.

از دیرباز ورود جهانگرد به ایران وجود داشته و جاده ابریشم فرصت بسیار خوبی برای خارجی ها فراهم کرده تا بنا به دلایل مختلف به کشورمان ایران قدم بگذارند. در زمانی که سلسله صفویه در ایران حکومت می کرد از جمله دورانی طلایی و درخشان سیر و سیاحت در ایران بود که این مورد به واسطه افزایش میزان امنیت، وجود راه های ارتباطی و ساخت تاسیسات متعدد اتفاق افتاد.سال ۱۳۱۴ شمسی برای اولین بار در کشور وزارتی به نام اداره جلب سیاحان خارجی و تبلیغات در ایران به وجود آمد و این اداره وظیفه داشت تا اموری که مربوط به جهانگردی بود را بر عهده بگیرد و آن را سازماندهی کند.

سال ۱۳۱۹ اولین آژانس جهانگردی ایران خلق شد و در سال ۱۳۴۰ نیز شورای عالی جهانگردی ۱۲ نفر از نمایندگان وزارتخانه و موسسه های دولتی و همچنین سه نفر از افرادی که در حوزه گردشگری و جهانگردی اطلاعات خوبی داشتند به این شورا اضافه شدند. در سال ۱۳۵۷ این شورا به وزارت ارشاد اسلامی تغییر نام داد و حوزه معاونت جهانگردی امور مربوط به جهانگردی در کشور را بر عهده گرفت.
در سال ۱۳۷۶ معاونت سیاحتی و زیارتی، سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادغام شدند . سازمان ایرانگردی و جهانگردی خلق شد و تا ۱۳۸۳ به فعالیت های خود ادامه داد. بعدها سازمان ایرانگردی و جهانگردی نیز با هم ترکیب شده و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وجود آمد و تا این زمان نیز در حال کار کردن در این حوزه است.

آمار نشان می دهد که ایران حدود یک میلیارد دلار در سال برای مسافرت های خارجی تبعه های ایرانی پرداخت می کند . این در حالی اتفاق می افتد که کشورمان از این بازار سهمی ندارد. جالب است بدانید که درآمدی که کشورهای خارجی از یک توریست ایرانی به دست می آورند ۴ برابر درآمد ایران از یک توریست خارجی است.

کشورمان ایران، جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و این می تواند تاثیر خوبی بر روی افزایش جذب توریست های خارجی داشته باشند. اما باید زیر ساخت های لازم برای صنعت گردشگری نیز فراهم باشد تا زمانی که یک توریست خارجی به ایران سفر می کند سفری خاطره انگیز و با امکانات بسیار مناسب را تجربه کند و تمایل داشته باشد برای دفعات بعد نیز به ایران سفر کند.

 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

عوامل مهم در رفتار شناسی مردم

تمام مطالبی در که در ادامه خواهید خواند حاصل بازدید های سیاحان و جهانگردان خارجی از ایران یا پژوهشگرانی است که در رابطه با مردم و فرهنگ ایران زمین تحقیق کرده اند.

این پژوهش ها و مطالب نوشته شده می تواند بیانگر رفتار ها، باورهای دینی، وضع اقتصادی و سیاسی مردمان سرزمین ایران باشد.

اما نکته مهم در بررسی نقل قول های جهانگردان و پژوهشگران خارجی و اظهار نظرهای مثب و منفی شان در بستر عواملی چون زمان و مکان و موقعیت های اجتماعی و سیاسی خاص خود است.

۴ عاملی که در دیدگاه و اظهارات این افراد تاثیرگذار و مهم بوده است را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱) عامل زمان

برای مثال کسانی که در دوره های شکوفایی تمدن و دانش ایرانیان از سرزمین های ما دیدن کرده اند از دیدگاه مثبت تری نسبت به جهانگردانی که در دوره های رکود تاریخی مسافر ایران زمین بوده اند، دارند.

جهانگردانی که در دوره های هخامنشی، ساسانی و صفوی به ایران آمده اند، دائما از ایرانیان را مورد ستایش و تحسین قرار می دهند در عوض جهانگردانی که در سده ۱۹ از ایران بازدید کرده اند نگاه و دیدگاه منفی تری دارند.

ذکر این نکته هم اهمیت دارد که برخی از رفتار ها در طول تاریخ ثابت و پابرجا هستند و برخی نیز دچار تغییر و دگرگونی شده اند.

۲) عامل مکان

آنچه که در سفرنامه های جهانگردان جلب توجه می کند برخی از شهرها و منطقه های کشورمان ایران بیش از شهرهای دیگر به دل این جهانگردان نشسته است برای مثال بازدید از شهر تاریخی و فرهنگی شیراز در دوره های مختلف برای این افراد جذاب بوده است در مقابل برخی از مناطق دیگر به دلایل متفاوت مورد توجه سیاحان قرار نگرفته است.

از طرفی دیگر ویژگی های طبیعی همچون کوه ها، جنگل ها، کویرها و دریا ها هر کدام عاملی برای جذابیت و یا سختی سفر برای این افراد بوده است.

۳) رفتار مردم و قوم های مختلف

این موضوع بسیار طبیعی است که مردم در موقعیت ها و زمان های متفاوت رفتار گوناگونی را از خود نشان دهند.

برای مثال ابن بطوطه از دست و دلبازی اصفهانی در قرن هفتم هجری سخن گفته است، در صورتی که ژان شاردن ( با ژان شاردن بیشتر آشنا شوید ) در چند قرن بعد همچین نظری ندارد!

اما در مجموع ویژگی های رفتاری ثابتی وجود دارد که تمامی جهانگردان در دروه های مختلف از آن یاد کرده اند همانند مهمان نوازی، هنرمندی، عطوفت و …

۴) میزان دانش و اطلاعات قبلی

جهانگردانی که اطلاعات دقیق تر و پیش زمینه قوی تری نسبت به ایران داشته اند در سفرنامه هایشان اظهارنظر های محکم تر و ژرف تری داشته و دیدگاه مثبت تری به ایران دارند.

برای نمونه بازیل نیکیتین پژوهشگر فرهیخته روس که در سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۹ میلادی در ایران حضور داشت می گوید :

” … ایرانی که من شناختم، کشوری است که به آن مهر و علاقه پاک و مخصوصی دارم. این دلبستگی به ایران، پس از تحصیلات عمیق خاورشناسی در من ایجاد و راسخ گردید. ”

-1-800x450 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

نظرات مثبت جهانگردان درباره ایران

اغلب گردشگرهایی که نظرشان را در مورد سفر به ایران جویا شدیم توریست های کشورهای اروپایی بودند. یکی از نظرات جهانگردان درباره ایران که بسیار جالب توجه است، تنوعی است که ما در زمینه های مختلف در کشورمان ایران داریم.برای مثال شما به هر خطه ای از ایران که سر بزنید، گویش خاص خود، غذای خاص خود، حتی برخی از آنها مانند جنوبی ها، شمالی ها و کردها لباس هایی مخصوص به خود دارند و این تنوع را در کمتر کشور اروپایی می توان مشاهده کرد. یکی از ویژگی های مثبت ایرانی ها نزد خارجی ها همین تنوع در امور مختلف است.

یکی دیگر از نظرات جهانگردان درباره ایران که باعث شده جهانگردان و توریست ها تمایل زیادی برای آمدن به کشور ایران از خود نشان دهند آثار تاریخی مختلف و زیبایی است که ما در کشورمان داریم. در اغلب شهرهای ایرانی حداقل یک اثر باستانی وجود دارد و این خود می تواند باعث جذب توریست و گردشگرهای ایرانی و خارجی شود. قدمت برخی از آثار ایرانی موضوعی است که اغلب توریست ها را شگفت زده می کند.

نکته بسیار مهم دیگری که توریست های خارجی در مورد مردم ایران بیان کرده اند مهمان نوازی، خون گرم بودن و محبتی است که در رگ و ریشه مردمان این کشور جاری بوده و همیشه و همه جا زبانزد همه است. البته ممکن است همه توریست هایی که به کشور ایران سفر کرده اند نظر این چنینی نداشته باشند و کاملا برعکس فکر کنند. البته ما دعا می کنیم که تمام گردشگرهای خارجی همواره با خاطراتی خوب و خوش دیار ما را ترک کنند و هیچ دلخوری از ایرانی ها نداشته باشند.ایرانی ها با روی خوش به بازدیدکنندگان خوش آمدگویی می کنند و در کل از دیدن مسافران بسیار شادمان و خرسند می شوند.در اقامتگاه های سنتی و خانه ها به عنوان یکی از اعضای خانواده با شما بر خورد می کنند و حتی ممکن است در خیابان به یک مهمانی برای صرف غذا دعوت شوید.

نظرات منفی جهانگردان درباره ایران

حقیقتی که باید عنوان شود این است که نمی توان ادعا همیشه همه ایرانی در برخورد با توریست های خارجی رفتار خوبی و شایسته ای از خود نشان داده اند. متاسفانه گاهی اوقات خبرهایی در مورد رفتار بد برخی ایرانی ها نسبت به توریست های خارجی به گوش می رسد و این مساله باعث شرمندگی ایرانی هایی می شود که به سرزمینی که در آن به دنیا آمده اند افتخار می کنند.

یکی از نظرات جهانگردان درباره ایران که شاید شنیدن آن برای شما ناراحت کنده باشد دروغگویی است. متاسفانه این مساله ای است که ما در کشورمان با آن درگیر هستیم و برخی افراد برای آنکه بتوانند از توریست ها سود یک ساله کسب و کار خود را به دست آورند اقدام به زدن حرف های دروغ می کنند و این مورد تاثیر بدی بر روی نگرش توریست های خارجی در مورد ایرانی ها دارد.

از دیگر جنبه های منفی نظرات جهانگردان درباره ایران می توان به بی اعتنایی به قانون اشاره کرد. البته این مساله ای است که شاید در کل جهان شیوع داشته باشد اما مایه تاسف است که بگوییم برخی ایرانی ها را باید با زور وادار به رعایت قانون کنند.از دیگر نظرات منفی جهانگردان نسبت به ایرانی ها می توان به تجاوز به حقوق یکدیگر، دخالت در کار بقیه، فراری بودن از ایجاد نظم و ترتیب و افراط و تفریط اشاره کرد.
در اینجابه معرفی عادت های عجیب ایرانیان از نگاه گردشگران خارجی می پردازیم.

۱_تعارف کردن: یکی از عادت های ایرانیان که توریست ها خارجی را در دام می اندازد.

۲_مسافرت های جاده ای رایگان که در ایران وجود ندارد و گردشگرانی را که به شکل جاده ای سفر می کنند را به دردسر می اندازد.

۳_ واحد شمارش پول ایران و صفر های درج شده روی پول

۴_دادن شیرینی به جایی مابقی پول خرد

۵_رانندگی های پرخطر و دیوانه وار: ایرانیان خود نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند!

در ادامه این مطلب تعدادی از تجربیات توریست های خارجی که بعد از سفر شان به ایران گفته شده است را آورده ایم .

توریست فرانسوی: عاشق ایران هستم

از من می پرسند چرا به ایران سفر کردم؟ من پاسخ می دهم که من یک توریست عاشق ایران هستم چون مردم ایران خونگرم و مهمان نواز هستند. اسم این توریست سیریل است و می گوید من از شهر های سرسبز شمال و نخل های زیبای جنوب ایران، از کویر خشک و نوک قله های برفی دیدن کردم و از آنها لذت بردم.

 

یک زوج گردشگر اروپایی: سفر یک روزه به اصفهان لذت بخش بود.

با آنکه آنها فقط یک روز فرصت داشتند ولی عزم خود را جزم کردند و به ایران آمدند و اصفهان را مقصد سفر خود قرار داند. مارتا و جی زوج اروپایی در سفر یک روزه خود به اصفهان تصمیم گرفتند آثار باستانی این شهر را ببینند. آنها عاشق معماری اصیل و تزیینات خاص بناهای تاریخی اصفهان شدند.از میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه، عالی قاپو، سی و سه پل دیدن کردند و از خاطرات و تجربیات سفر یک روزه خود در اصفهان در سایت های گردشگری نوشتند.

جاناتان دوچرخه سوار انگلیسی: مردم ایران مهمان نوازترین مردمان جهان هستند

جاناتان که با دوچرخه خود به همه کشورهای جهان سفر می کند بعد از سفر به ایران می گوید ایرانی ها با محبت ترین مردم دنیا هستند. او می گوید “صبح یک روز معمولی در ماه تیر از مرز ارمنستان وارد ایران شدم. قبلا تعاریف ضد و نقیض درباره ایران شنیده بودم و نگران وضعیت امنیتی این کشور بودم و مطمئن نبودم که چه اتفاقی در انتظار من است.اما متوجه شدم مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و من در طول سفرم بارها به خانه های مردم ایران دعوت شدم. جاناتان یک ماه در ایران بود و از دوچرخه سواری در کویر ایران و تماشای آسمان پرستاره کویر در شب لذت برد و از دیدن کوه البرز و امکان اسکی بازی در آن متعجب شد. ایران کشوریست که هر توریستی را عاشق خود می‌کند.

-800x519 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

 

رابرت یک کوله گرد لهستانی: بار دیگر به ایران سفر می کنم

در سفر به ایران به تهران، کاشان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، قشم، هرمز و یزد سفر کرد. او از سفرش به ایران و از اینکه مهمان مردمان ایرانی شده است آنقدر راضی بود که می گفت دوباره به ایران سفر می کنم و این بار می خواهم شمال ایران را ببینم.

 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

 

گردشگر ژاپنی: دید و بازدیهای نوروزی رسم جالب ایرانی ها بود

کامه یک معلم ژاپنی است که به ایران سفر کرد و با آنکه تصمیم داشت فقط یک ماه در ایران بماند ولی دو بار ویزای خود را تمدید کرد و سه ماه در ایران ماند. او بعد از اتمام سفرش از تنوع فرهنگی و مهربانی ایرانی ها گفت و از اینکه با ایرانی ها در مهمانی های نوروز همراه شد و به شهرهای مختلف ایران سفر کرد لذت برده بود.از نظر او مردم ایران بسیار انسان دوست هستند و به معاشرت و ارتباط خانوادگی اهمیت می دهند و این فرهنگ از نظر او مانند فرهنگ مردم ژاپن است.

-800x424 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

 

گردشگر امریکایی: در ایران به شما لبخند زده می شود، برای شما دست تکان می دهند و دعوت به غذا می شوید

این گردشگر یک فرد امریکایی بود و دو هفته در ایران ماند. او به شهر های مختلف ایران، از جمله مناطق گرمسیری و سردسیری کشور سفر کرد و از خانم ها و آقایان، مردم عادی، رهگذر، کودکان در حال بازی و هر کسی که برایش جالب بود عکس گرفت.در این تصاویر سعی داشت آداب و شیوه زندگی ایرانی ها را نشان دهد. در عکس هایش که پس از بازگشت در سایت خود منتشر کرد، تصویر زنانی که چادر به سر داشتند، دانش آموزان، کاسب کاران، مانکن های ویترین مغازه ها، غذاهای ایرانی و اماکن تاریخی مورد توجه او قرار گرفته بودند.

از نظر او ارتباط دوستانه مردم ایران با یک توریست غریبه خیلی خوب و دوست داشتنی است. شاید توجه او به این موضوع به دلیل فرهنگ سرد مردم امریکا است که اصولا به رهگذران توجه خاصی نمی کنند و به نوعی بی تفاوت از کنار یکدیگر می گذرند، در حالی که در ایران به دلیل فرهنگی شرقی ها و هم به خاطر فرهنگ خاص ما ایرانی ها است که به ارتباط با هم علاقه مندیم و مهمان را حبیب خدا می دانیم.

-800x548 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

 

گردشگر چینی: من احساس غریبگی در ایران نمی کنم و احساس دوستی دیرینه با ایرانیان دارم

برایان هوانگ چند بار به ایران سفر کرد و از نظرش زیبایی های ایران دست کمی از اروپا ندارد. او با دیدین تخت جمشید و تخت سلیمان شگفت زده بود. به نظر او ایران کشوری زیبا و دارای چهار فصل است. او می گوید من احساس غریبگی در ایران نمی کنم و انگار رفاقتی قدیمی با مردم ایران دارم و شاید این تجربه را در جاهای دیگر دنیا نداشته ام.او می گوید من عاشق فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی هایی هستم به همین خاطر سعی کرده است زبان فارسی را هم یاد بگیرد. او اکنون می تواند با دوستان ایرانی خود به زبان فارسی صحبت کند.

-800x343 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

 

سفر جیمی داو به تهران: من دوباره به ایران سفر می کنم

این گردشگر لحظات نگران کننده ای در ایران تجربه کرد و با آنکه بی نظمی هایی را در فرودگاه دید ولی باز هم بخاطر زیبایی های تهران تصمیم دارد دوباره به ایران باز گردد و به شهرهای دیگر را سفر کند. او درباره تجربه سفرش به ایران می گوید لحظه ورود به ایران بعد از تحمل ۴ ساعت معطلی در فرودگاه متوجه گم شدن چمدان هایم شدم. آنها در زمان حرکت از ترکیه که قبل از ایران به انجا رفته بودم جا ماندند که البته فردای آن روز از ترکیه به دستم رسید.

با وجود این گشت و گذار در تهران برایم جالب بود و آشنایی با جوانان پرتلاش و امیدوار ایرانی که خود را آزاد می دانند و برای اهداف خود تلاش می کنند و با جهان از طریق رسانه های دیجیتال ارتباط دارند خوشحالم و دوباره به ایران سفر خواهم کرد.

-تهران نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

 

دختری لهستانی: یک توریست عاشق ایران دیگر

آنا کارستین بعد از سفر کشورهای زیادی به ایران آمد. او دختری لهستانی است و تنها سفر می کند. او بعد از سفر یک ماهه اش به ایران می گوید ایران آنطور که در رسانه های دنیا نشان داده شده نیست و من ایران را دوست دارم. او از مهمان نوازی ایرانی ها، از زیبایی های بناهای تاریخی یاران و جنب وجوش شهرها، و جو عرفانی حاکم بر شهرهای ایران گفت.

او از پهناوری و آب و هوای متنوع ایران گفت و به توریست ها پیشنهاد داد که در فصل های متفاوت می توانند به جاهای مختلف ایران سفر کنند. به نظر او ایران مقصدی فوق العاده برای تورست ها از نظر اقتصادی و مردمان مهربانش است. از نظر این فرهنگ ایرانی ها که قبل زا ورود به منزل کفش های خود را درمی آورند جالب بوده است.

-800x481 نظرات جالب جهانگردان در بازدید از ایران

ایران کشوری امن برای توریست های خارجی

از نظر توریست های خارجی که به ایران سفر کرده اند ایران مهد زیبایی و بناهای تاریخی شگفت آور با مردم مهمان نواز است.

با آنکه هنوز به سرمایه های گردشگری ایران توجه زیادی نشده و معرفی درستی برای توریست های خارجی صورت نگرفته ولی همین تعداد توریست و گردشگر کنجکاوی که بر ترس و تردید خود غلبه می کنند و بعد از دیدن زیبایی ها و پی بردن به امینت این کشور به بیان تجربیات خود بین دوستانشان و در فضای نامحدود اینترنت می پردازند راهی برای تغییر دید سایر گردشگران خارجی نسبت به ایران است.

البته که بهتر بود تصمیمات اساسی تری برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به دنیا صورت گیرد تا سرمایه های بیشتری از سوی گردشگران به ایران وارد شود ولی همین تجربیات نشان می دهد چقدر ایران توانایی جذب گردشگر را به خاطر شرایط جغرافیایی و فرهنگی دارا است.

بهترین زمان سفر در ایران

به نظر یکی از توریست های خارجی، ایران با متنوع ترین آب و هوا، بهترین شرایط را برای سفر در چهار فصل سال را دارد. کویر، گرمای شهرهای جنوبی، هوای معتدل مناطق شمال ایران، کوه های برفی، دریای زیبای مازندران و خلیج فارس امکان تفریحات متنوع را برای هر نوع سلیقه را در چهار فصل سال برای توریست ها فراهم کرده است.

او به این شکل ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به دوستانش معرفی کرد و از آنها دعوت کرد که به ایران سفر کنند.

سفر وسایل کم هزینه

جالب است که بدانید بسیاری از توریست ها و گردشگران علاقه به سفر با دوچرخه یا سفر با کوله پشتی دارند و با هزینه های اندک به کشورهای زیادی سفر کرده اند. نمونه ای از تجربیات یک گردشگر که با دوچرخه سفر می کند را می توانید اینجا بخوانید.

اقامت ارزان

آنها ترجیح می دهند به جای ماندن در یک هتل لوکس و گرانقیمت در خانه های ساده و کم هزینه تر اقامت کنند و به این صورت هزینه اضافی ندهند و بیشتر از دیدن مکان های جدید لذت ببرند.

ارتباط با مردم بومی

علاقه آنها به آشنا شدن با فرهنگ، آداب و رسوم مردمی که در جاهای مختلف دنیا زندگی می کنند باعث می شود آنها بیشتر با مردم بومی هر منطقه و مردم روستایی ارتباط برقرار کنند و به این شکل می توانند برای پیدا کردن مواد غذایی و وسایل ارزانتر با آنها مشورت کنند.

پس انداز هزینه سفر

همچنین یکی از توریست ها از تجربه جمع آوری پس انداز برای سفرهایش گفت. او برای هر سفرش کار می کرد و بعد از جمع آوری پول لازم سفرش را آغاز می کرد. از نظر او منتظر ماندن برای آنکه آنقدر پول جمع آوری کند که به همه خواسته های زندگی اش برسد و الباقی پولش را برای سفر بگذارد امکان پذیر نیست بنابراین سفر را در اولویت زندگی خودش گذاشته بود.

تحصیل و کار در سفر

یکی دیگر از توریست ها از تعادل در زندگی اش می گفت. از نظر او نیاز نیست یک گردشگر همه جنبه های زندگی را تعطیل کند، تحصیلش را کنار بگذارد و یا در سفر فعالیت اقتصادی نداشته باشد. او از یادگیری جدیدش تعریف کرد که توانسته است طی سفر درسش را ادامه دهد، مطالعه کند، حتی بصورت آنلاین کار کند و درآمد داشته باشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *