رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ بهمن ۱۳۹۷

مونسان: تاریخ کهن ایران را به اسپانیایی ها معرفی‌ می کنیم

اشتراک گذاری

مونسان که برای حضور در سی‌ و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا موسوم به ‘فیتور’ در مادرید بسر می‌ برد، بامداد شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسه ای بسیار خوبی را با مسئولان موزه باستان شناسی آلیکانته (شرق اسپانیا ) و همچنین مسئولان محلی این شهر داشتیم و قرار است که نمایشگاه آثار تاریخی ایران را در این شهر برگزار کنیم.
وی از اعلام آمادگی مسئولان شهر آلیکانته برای برپایی نمایشگاه ایران مهد تمدن خبر داد و افزود: این بهترین فرصت است تا قدمت تاریخی و هویت ایرانی را به مردم اسپانیا معرفی‌ کنیم.
معاون رئیس جمهوری گفت: بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه ایران در هلند بازدید کردند که رقم‌ بی‌ سابقه ای است و هم اکنون نیز اسپانیایی ها تدابیر و تمهیداتی طراحی کرده اند تا نمایشگاه با شکوهی را در شرق این کشور برگزار کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما علاوه بر اینکه آثار تاریخی خودمان را در آلیکانته به نمایش خواهیم گذاشت، تلاشمان این است که از موضوعات جنبی آن به خوبی‌ استفاده کنیم. علاوه بر موضع دیپلماسی عمومی‌ که در حال حاضر و در شرایط کنونی به آن نیازمندیم، قصد داریم جاذبه های گردشگری کشورمان را به اسپانیایی ها بیشتر معرفی‌ کنیم.
وی با قدردانی از «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و وزارت امور خارجه که در تلاش هستند نمایشگاه آلیکانته با شکوه خاصی برگزار شود، گفت: به طور حتم برگزاری نمایشگاه های مشترک در جهت خنثی کردن آنچه که آمریکایی ها علیه ایران تبلیغ می‌ کنند، کمک شایانی می‌ کند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه ‘ایران مهد تمدن’ در روزهای ۱۴ مارس تا اول سپتامبر (۲۳ اسفند ۹۷ تا ۱۰ شهریور ۹۸) برگزار خواهد شد و در آن ۱۹۶ قطعه بسیار ارزشمند از جمله ۲۰ قطعه طلا و یک ماکت از کتیبه هایی‌ از سربازان دوره داریوش اول به همراه دو مجسمه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مونسان  مونسان: تاریخ کهن ایران را به اسپانیایی ها معرفی‌ می کنیم

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *