رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

موزه شهدای چیذر تهران

اشتراک گذاری

این موزه خاص شهدای منطقه است و وسایل شهدا همچون چفیه‌، جانماز، وصیت‌نامه‌، نامه و دست‌خط‌، کلاه‌خود و… در آن نگهداری می‌شود.در موزه شهدای چیذر وسایل و آثار شخصی به‌جای‌مانده از شهدای جنگ ایران و عراق، وقایع انقلاب ۱۳۵۷ و سایر شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله آثار شهدایی چون سپهبد علی صیاد شیرازی و شهید نوریان‌، فرمانده اطلاعات‌به نمایش گذاشته می شود. این موزه وابسته به بنیاد شهید است.

موزه شهدای چیذر با مساحتی حدود ۵۰۰ متر مربع، در سال ۱۳۷۶ از سوی بنیاد شهید در طبقه دوم بنای امامزاده علی‌اکبر تأسیس شد.در این موزه ۱۶ تابلوی نقاشی درباره شهید و شهادت‌، ۵۰ قاب عکس درباره انقلاب، دو ماکت عملیات تفحص و صحرای کربلا، اثر استاد رحمتی‌ در معرض دید بازدیدکنندگان است.
در حوالی شمال تهران امام زاده کوچکی وجود دارد به نام امامزاده علی اکبر؛ این امام زاده مدفن شهدای پاک بسیاری از جمله شهید انژی هسته ای شهید احمدی روشن است که هرکدام در دل تاریخ ایران به نوعی موثر بودند .در انتهای حیاط امام زاده در طبقه سوم موزه ای طراحی شده است که یادگاری های زیادی از شهدا را در خود جای داده است. نزدیک ترین پارکینگ عمومی به این موزه پارکینگ عمومی، پارکینگ عمومی باهنر است که در صورت پارک نمودن در آنجا دسترسی به امامزاده با تاکسی‌های تجریش- چیذر امکان پذیر است. توجه داشته باشید برای بازدید از این مکان پوشش کامل اسلامی الزامی است.
شاید پیدا کردن جای پارک از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای زائران این امامزاده باشد، ولی می‌توان در کوچه‌های اطراف امام زاده و میدان ندا جای پارکی برای اتومبیل پیدا کرد.
مسیر تاکسی سوار ماشین‌های “خط تجریش- چیذر” و یا سوار ماشین‌های “خط مترو قیطریه- چیذر” شده و در نزدیکی امامزاده پیاده شوید. همچنین می‌توانید از چهار راه پاسدارن، سوار ماشین‌های “خط چهارراه پاسداران- تجریش” شده و در خیابان معصومی پیاده شوید و با اندکی پیاده روی(یکی دودقیقه) به مقصد می‌رسید.
مسیر اتوبوس با استفاده از اتوبوس‌های “خط میدان قدس- میدان رسالت “(این خط تنها در مسیر میدان قدس به سمت میدان رسالت از این ایستگاه می‌گذرد)، “خط پیچ شمیران- تجریش”، “خط میدان امام خمینی- تجریش” و “خط پایانه دستواره (میدان نوبنیاد)- تجریش” در ایستگاه پل رومی پیاده شوید و از تاکسی‌های فوق استفاده نمایید.

تلفن تماس : ۲۲۲۱۴۴۵۵

آدرس : میدان چیذر – امامزاده علی اکبر – طبقه سوم – موزه شهدای چیذر

موزه شهدای چیذر تهران
موزه شهدای چیذر موزه شهدای چیذر تهران
موزه شهدای چیذر موزه شهدای چیذر تهران
موزه شهدای چیذر موزه شهدای چیذر تهران
موزه شهدای چیذر موزه شهدای چیذر تهران

منبع : بزنیم بیرون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *