رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ تیر ۱۳۹۸

موزه باستان شناسی مشگین شهر

اشتراک گذاری

موزه باستان شناسی مشگین شهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان مشگین شهر مطرح بوده و در خود حدود ۶۰۰ اثر تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی را جای داده است. کوزهای سفالی ، خمره، کاسه، لیوان و ظروف آشپزخانه، اشیای فلزی از جمله زیور آلات زنانه از جنس طلا و مفرغ ابزار آلات جنگی مانند شمشیر، پیکان ، مهره و منجوق از سنگ های قیمتی، سنگ شیشه ، سکه های تاریخی، ابزار استخوانی و بخشی از سنگ نبشته ها ، سنگ افراشته ها، سفال، ابزار سنگی، ادوات و ابزار آلات جنگی و شکار منطقه باستانی شهر یئری در موزه باستان شناسی مشگین شهر نگهداری می شود.

موزه و گنجینه های تاریخی استان اردبیل بعنوان پیوند دهنده نسل جدید با پیشینه پرافتخار این سرزمین علاوه بر اهمیت باستان شناسی نقش مهمی در اقتصاد مبتی بر گردشگری و رونق این بخش به عنوان یکی از محورهای توسعه استان داشته و نیازمند توجه اساسی هستند.
بناها و گنجینه های ارزشمند تاریخی استان که در دل خود پیشینه ۶ هزار ساله کهن دیار اردبیل را به یادگار دارند در کنار جاذبه های بی نظیر طبیعی مورد توجه هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده و هر سال بر تعداد بازدید کنندگان آن افزوده می شود.شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.با توجه به وضعیت نامناسب موزه مشگین شهر عملیات احداث موزه جدید در این شهرستان در حال اجراست. موزه باستان شناسی مشگین شهر با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار با زیربنای یک هزار و ۶۵۰ متر مربع در محوطه مجموعه شیخ حیدر احداث می شود. با تکمیل ساختمان موزه مشگین شهر زمینه بازگرداندان آثار متعددی از شهرستان مشگین شهر که در موزه های مختلف کشور نگهداری می شود به خود شهرستان فراهم خواهد شد.

مجموعه تاریخی شیخ حیدر به عنوان یکی از قابلیت های منحصر بفرد شهرستان مشگین شهر در حوزه گردشگری می باشد که شهرداری می تواند با تجهیز و بهسازی مبلمان این مجموعه نسبت به ایجاد یک محیط شهری مناسب و در خور شهروندان و مسافران اقدام کند.

 

موزه باستان شناسی مشگین شهر
موزه باستان شناسی مشگین شهر موزه باستان شناسی مشگین شهر

موزه باستان شناسی مشگین شهر موزه باستان شناسی مشگین شهر

موزه باستان شناسی مشگین شهر موزه باستان شناسی مشگین شهر

موزه باستان شناسی مشگین شهر موزه باستان شناسی مشگین شهر

موزه باستان شناسی مشگین شهر موزه باستان شناسی مشگین شهر

منبع:
خبرگزاری جمهوری اسلامی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *