جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منع آمد و شد وسایل گردشگران در برخی شهرها

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ بهمن ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۵- با آن‌که رییس پلیس راهور ناجا بخشنامه‌ای را درباره تسهیل در تردد وسایل نقلیه گردشگران به سراسر کشور ابلاغ کرده‌، اما همچنان در بسیاری از شهرها با این دستور سلیقه‌ای برخورد می‌شود.

رفت و آمد وسایل نقلیه‌ی گردشگران در محدوده‌های شهری اصفهان‌، شیراز، مشهد و همچنین مسیرهای ترددی آذربایجان غربی‌ و خوزستان تاکنون از سوی تورگردانان و راهنمایان تور با مشکل و مانع گزارش شده است. در بسیاری از شهرهای بزرگ اتوبوس‌های گردشگری اجازه‌ی تردد ندارند و گردشگران مجبورند یا وسایل نقلیه‌ی شهری و یا کوچکتر آمد و شد کنند، به همین دلیل گاهی گردشگران یک تور با چندین دستگاه به صورت قطاری در شهر حرکت می‌کنند که این مساله نه تنها ترافیک شهری را مختل می‌کند، بلکه کنترل تور را هم با دشواری همراه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قبلا گفته بود با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی وارد مذاکره و تشکیل جلسه تخصصی با حضور فعالان این حوزه خواهد شد تا مشکلات حل شوند؛ اما نه تنها این مساله به قوت خود باقی مانده، بلکه در برخی شهرها به وقت شلوغی سفر‌، این آمد و شدها با ممانعت‌های جدی‌تری نیز روبرو شده است.

البته این سخت‌گیری‌ها فقط مشمول گردشگران خارجی نمی‌شود، چرا که به تازگی از برخی شهرهای اصفهان مثل خور و بیابانک هم گزارش شده پلیس راهنمایی و رانندگی‌ ساعت محدودی را برای تردد وسایل نقلیه گردشگران داخلی مشخص کرده است.

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره حل و پی‌گیری این مساله به خبرنگار ایسنا‌، می‌گوید: ما تاکنون دو مرتبه با فرمانده راهور ناجا درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم، ایشان هم تا به حال دو مرتبه دستور خود را به استان‌ها ابلاغ کرده‌اند‌. تصمیم داریم موضوع را بار دیگر در چارچوب ستاد هماهنگی خدمات سفر مطرح کنیم و تعامل و گفت‌وگوهای جدیدی داشته باشیم.

او همچنین با اعتقاد بر این‌که مصوبه اخیر شورای عالی امنیت کشور درباره “ارتقا امنیت گردشگران” که برای هر یک از دستگاه‌ها وظیفه‌ای را مشخص کرده‌ می‌تواند کمکی برای تسهیل در تردد گردشگران باشد، می‌افزاید: در این طرح روی این موضوع تاکید شده است و یکی از بندهای این مصوبه است که امیدواریم استان‌ها و سایر شهرها در اجرای آن همکاری بیشتری داشته باشند.

البته رحمانی‌موحد، ممانعت‌هایی که گاه برای تردد وسایل نقلیه گردشگران اعمال می‌شود را بی‌ارتباط با فضاهای محدود و ترافیک‌های درون شهری نمی‌داند و در ادامه می‌گوید: بعضی اوقات در اِعمال این محدودیت‌ها مشکلات مناطق مرکزی شهرها در نظر گرفته می‌شود. من شیراز را دیده‌ام گاهی اگر دو سه واحد اتوبوس همزمان بخواهند در هسته مرکزی شهر تردد کنند آن قسمت شهر حتما قفل می‌شود. در هر حال با توجه به این شرایط لازم است دستگاه‌های مرتبط، ملاحظاتشان را با یکدیگر هماهنگ کنند.

583 منع آمد و شد وسایل گردشگران در برخی شهرها

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    خب دلیلشون از این کار چیه؟ چرا وقتی ب راحتی با اتوبوس همشون در کنار هم میتونن سفر کنند بیان ب ماشینهای کوچکتر تقسیم بشن؟ واقعا این دستور کمی عجیب بود!!!

    ۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *