جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه گردشگری بهورد

تاریخ بروزرسانی :
۹ آبان ۱۳۹۸

منطقه گردشگری بهورد در شهرستان گرمسار و در ۳۲ کیلومتری شمال غربی ایوانکی واقع شده است ،منطقه گردشگری بهورد در حد فاصل دشت و کوهستان قرار دارد . این منطقه به دلیل دارا بودن ویژگی های اقلیمی و طبیعی و ژئومورفولوژی، دارای قابلیت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در جهت توسعه توریسم و گردشگری است و می تواند مأمن و پناهگاهی برای مردم ایوانکی در تابستان های گرم و سوزان باشد. منطقه گردشگری بهورد علاوه براینکه مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده ها می باشد، ویژگی های دیگری دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و علاقه مندان به حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب توجه باشد. مناطق اطراف منطقه گردشگری بهورد به ویژه ارتفاعات”قره قاچ” و گردنه “قوچ” از نظر حیات وحش غنی است و یکی از شکارگاههای مهم گرمسار محسوب می شود.
منطقه گردشگری بهورد تحت پوشش اقلیم خشک و معتدل قرار دارد و از ویژگی های این منطقه تابستان گرم و زمستان معتدل است و برای دسترسی به این روستا باید در جاده ایوانکی به تهران حدود ۱۸ کیلومتر را طی کنید و سمت راست به سمت شمال وارد جاده ای خاکی شوید که به سمت روستای گندآب (چند آب) می رود و فاصله ابتدای جاده تا این روستا حدود شش کیلومتر است، بعد از آن مسیر جاده خاکی را به سمت شمال شرق ادامه می دهیم و از این نقطه به بعد بافت خاک تغییر کرده و جاده از میان تپه ماهورها می گذرد.

منطقه گردشگری بهورد 1 منطقه گردشگری بهورد

مسیر دره را با پیچ و خم های فراوانش حدود ۹.۲ کیلومتر ادامه می دهیم تا به روستای بهورد برسیم ، وجود گونه های گیاهی مرتعی متنوع فضای دلگشا و جدابی را در حاشیه کویر به وجود آورده است. منابع آبی، پوشش گیاهی و جانوری آن، کوه ها و ارتفاعات منطقه جاذبه های گردشگری موجود در آن چون سد بهورد که در شمال شرقی روستا و با فاصله حدود ۱.۵ کیلومتری از آن قرار دارد، آبشارهای کوچک که در مناطق مختلف روستا پراکنده اند یخچال، امامزاده خوشنام و امام سیاه آفتاب کوه قوچ در شمال روستا و اشکال مختلف سنگ هایی که توسط باد و آب ایجاد شده می تواند ترکیبی زیبا از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه را به میهمانان خود عرضه کند.

مهمترین قابلیت منطقه مورد مطالعه آب و هوای مطبوع کوهستانی و طبیعت بکر و دست نخورده است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه از یک سو و عدم قابلیت های ویژه برای فعالیت های صنعتی و معدنی، طبیعت منطقه به صورت بکر و وحشی باقیمانده و این ویژگی یکی از جذابیت های منحصر به فرد محسوب می شود.از طرف دیگر وجود درخت چنار کهنسال و دیر زیست در منطقه امامزاده خوشنام و دریاچه سد خاکی بهورد و وجود مزارع و باغات روستایی و ارتفاعات اطراف آن، قابلیت های بیشماری برای علاقه مندان به طبیعت و ورزش های مختلف بوجود آورده است. این منطقه علاوه براینکه مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده ها می باشد، ویژگی های دیگری دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و علاقه مندان به حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب توجه باشد.

منطقه گردشگری بهورد 2 منطقه گردشگری بهورد
منطقه گردشگری بهورد 3 منطقه گردشگری بهورد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *