این مقاله در پی مطالعه و بررسی گردشگری جوانان است و در این راستا استدلال می کند مطالعه گردشگری جوانان جدا از سایر رفتارهای جوانان و خرده فرهنگ جوانی، میسر نیست. از این منظر، فرهنگ جوانان را از دریچه مصرف قابل بررسی می داند و بر همین قیاس گردشگری جوانان را مصرف زمان، مکان و نشانه ارزیابی می کند. با این رویکرد، پس از مرور مباحث نظری و دسته بندی های موجود، جوانان و مولفه های گردشگری آن ها را مورد کاوش قرار می دهد. این نوشته ادعا می کند گردشگری جوانان و فرهنگ جوانی در تعامل و تاثیر و تاثر متقابل با هم قرار دارند؛ همان طور که گردشگری جوانان بر اساس شاخصه های فرهنگ جوانی قابل فهم است، فرهنگ جوانی نیز بر اعمال توریستی مبتنی و متکی است. نتیجه گیری مقاله به فهم گردشگری جوانان بر مبنای مولفه های خرده فرهنگ جوانی- که خود با رویکرد مصرف قابل بررسی است – استوار است.
منبع : پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
لینک دانلود فایل کامل مقاله :
نظر کاربران :
هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.