رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ دی ۱۳۹۵

معاون میراث فرهنگی: تنوع اقوام ایران فرصتی برای جذب گردشگر است

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا مرتضی رحمانی موحد یکشنبه شب در اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان اظهار داشت: بدون شک این فرصت خاص باید مبنای هر تصمیم گیری و مورد توجه سیاست های کلان کشور قرار گیرد زیرا گردشگر پذیری ایران وامدار همین ویژگی تنوع و قابلیت اقوام است.
وی گفت: ابزار و سیاستی نمی توان پیدا کرد که مانند گردشگری با کمترین خطر و آلودگی گام برداشته و در کنار تاثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی در جامعه؛ به اقتصاد کشور نیز کمک کند و این مزیت یکی از ویژگی های گردشگری ایران محسوب می شود.
رحمانی موحد با بیان این که ایران رنگین کمانی از اقوام با فرهنگ است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که صنایع دستی، غذاها، میراث فرهنگی بومی ایران بیش از گذشته مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان که از عصر هشتم دی ماه آغاز به کار کرده بود؛ شب گذشته با اجرای موسیقی سنتی اقوام شرکت کننده به کار خود پایان داد.
در این جشنواره که موسیقی سنتی اقوام ۱۶ استان طی چند شب برگزاری با استقبال مردم همراه شد؛ ۶۷ هنرمند از ۲۷ استان، ۹۳ هنرمند از گلستان و ۴۵ هنرمند از ۱۵ روستای هدف گردشگری گلستان شرکت داشتند.
همچنین عرضه صنایع دستی تولیدی هنرمندان ۲۷ استان کشور از جمله برنامه های جنبی جشنواره اقوام در گرگان بود که رشد ۱۲۰ درصدی فروش را نسبت به سال قبل از آن خود کرد.
۶ فروشگاه و ۵ تعاونی صنایع دستی نیز محصولات تولیدی هنرمندان داخلی کشورمان را در معرض نمایش و فروش گذاشتند.
استان گلستان با حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت به دلیل تنوع اقلیم اعم از دریا، جنگل، دشت، کوهستان و بیابان و نیز تعدد اقوام، مذاهب و نژادها به نگارستان ایران مشهور است.

49 معاون میراث فرهنگی: تنوع اقوام ایران فرصتی برای جذب گردشگر است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *