رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مرداد ۱۳۹۳

مصادیق منکراتی گردشگران را اعلام کنید

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۳ – رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: «آقایان نماینده لطف کنند مصادیقی را که گردشگر به‌عنوان موارد مغایر با امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهد، اعلام کنند.»

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این روزها در حال بررسی طرح «امر به معروف و نهی از منکر» است که یک بند از آن به گردشگران خارجی اختصاص دارد و آن‌ها را نیز مشمول این طرح می‌داند و بین گردشگران خارجی با دیگر شهروندان ایرانی، فرقی نمی‌گذارد.

نصرالله پژمان‌فر – عضو کمیسیون فرهنگی مجلس – گفته است «ما موظفیم قوانین اسلامی را قبل از آمدن گردشگران به اطلاع‌شان برسانیم.» او در عین حال، این را هم گفته که «در اینجا شکل کار را مشخص نکرده‌ایم و دستگاه مربوط که وزارت خارجه یا جای دیگری باشد، باید بررسی کند و این مسأله را به‌شکل بروشور یا هر مشکل دیگری اطلاع‌رسانی کند. این موضوع منحصر به ما نیست.»

ابهام درباره‌ی آن بند از طرح «امر به معروف و نهی از منکر» که به گردشگران خارجی مربوط می‌شود، در حدی است که عباس پیرمرادیان – رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی – که حدود ۲۰ سال تورهای گردشگری را اجرا کرده است، به خبرنگار سرویس گردشگری ایسنا گفت: نمی‌توان درباره‌ی این طرح اظهار نظر کرد و باید نمایندگان مجلس آن را در اجرا و عمل، روشن کنند، چراکه تمام گردشگرانی که توسط آژانس به ایران سفر می‌کنند و راهنما آن‌ها را همراهی می‌کند، به شرایط ایران آگاه هستند و نکاتی را که درباره‌ی سفر به یک کشور اسلامی مانند ایران به آن‌ها گوشزد می‌شود، رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون صحبت بر سر این است که این قانون با برچسب «قانون اسلامی» به چه شکلی می‌خواهد عملی شود و ما دقیقا باید چه کار کنیم؟ چون راهنماهای تور باید این را بدانند تا به گردشگر منتقل کنند. باید با تصویب این قانون، دستورالعملی هم صادر شود، وگرنه ما نمی‌دانیم به گردشگر چه بگوییم.

این راهنمای تور اظهار کرد: منتظریم جزییات بیشتری از این بند طرح «امر به معروف و نهی از منکر» که گردشگران خارجی را نیز شامل می‌شود، مشخص شود تا ما به‌عنوان راهنمای تور، آن را اجرا کنیم. اگر قانونی در مجلس تصویب شود، راهنمای تور حتما آن را اجرا می‌کند و مقاومتی در برابر قانون نخواهد داشت، چون می‌خواهد ایران را به گردشگر خارجی معرفی کند و نمی‌خواهد بین پلیس و گردشگر، درگیری ایجاد شود.

پیرمرادیان همچنین گفت: در طول ۲۰ سال گذشته، به‌عنوان راهنمای تور حتی یک گردشگر را هم نداشتم که در ایران، مشروبات الکلی مصرف کند یا دنبال آن باشد یا اصرار کند که حجابش را بردارد. حال با این اوصاف، ما می‌خواهیم با تصویب این بند از طرح «امر به معروف و نهی از منکر» چه چیزی را به گردشگران اضافه کنیم؟!

او بیان کرد: به‌عنوان راهنمای تور که معمولا از ساعت شش صبح تا ۱۲ شب با گردشگران همراه است، معتقدم گردشگر خارجی در ایران، قوانین را کامل رعایت می‌کند و نسبت به این موضوع که به مملکتی اسلامی سفر کرده، کاملا آگاه است. نمی‌دانم گردشگر چه کار دیگری باید انجام دهد، به‌جز آن‌که مثلا بگوییم گردشگران زن در ایران چادر سر نمی‌کنند که از این به بعد باید چادر سر کنند. گردشگران معمولا نه‌تنها در ملاء عام، بلکه در فضای خصوصی خود نیز خلاف قانون کشور ما عمل نمی‌کنند.

پیرمرادیان سپس اضافه کرد: آقایان نماینده‌ی مجلس لطفا توضیح دهند، گردشگران تا به حال کدام کار خلاف اسلام را انجام داده‌اند که از این به بعد نباید انجام دهند. دستورالعمل این قانون را همزمان با تصویب آن مشخص کنند تا راهنماهای تور دست‌ کم بدانند به گردشگران خارجی چه باید بگویند. آقایان خیال‌شان راحت باشد، چون راهنمای تور با قانون ضدیت ندارد، البته اگر تکلیفش مشخص باشد.

UTF-8_B_aXNuYS0xLTM4NS5qcGc_ مصادیق منکراتی گردشگران را اعلام کنید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *