جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مسافران عراقی با خودرو شخصی از مرز پرویزخان به ایران سفر کنند

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۸ – قصرشیرین- ایرنا – سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مسافران و گردشگران عراقی می توانند با خودرو شخصی از مرز رسمی پرویزخان به ایران سفر کنند.

یاور محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان خودروهای عراقی که قصد سفر با خودروی شخصی به جمهوری اسلامی ایران را دارند می توانند پس از انجام تشریفات قانونی با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی قصرشیرین، پس از دریافت پلاک گذر موقت برای مدت شش ماه در ایران تردد کنند.

وی گفت: هم اکنون سامانه شماره گذاری گذر موقت برای خودروهای عراقی در پلیس راهور قصرشیرین فعال است و در ایام تعطیلات نوروز نیز آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران عراقی است.

محمدی با بیان اینکه دو شرکت بیمه گذار ایرانی و عراقی بصورت مشترک کارهای مربوطه را انجام می دهند، اظهار کرد: اکنون شرایط برای تردد اتباع ایرانی و عراقی با خودروهای شخصی به خاک دو کشور در مرز پرویزخان فراهم شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: این امکان برای مسافرت گردشگران ایرانی نیز با خودرو شخصی از مرز رسمی پرویزخان به شهرهای مختلف اقلیم کردستان عراق فراهم است.

وی گفت: اتباع ایرانی با ارایه سند مالکیت و شناسنامه خودرو و یا وکالت نامه معتبر از مالک و در صورت در رهن بودن خودرو در بانک با ارایه نامه از لیزینگ خودرو به گمرک مرزی، می توانند مجوز خروج خودرو را دریافت کنند.

وی افزود:این افراد می توانند با ارایه مدارک مذکور به گمرک مستقر در مرز پرویزخان پس از پرداخت ۱۶۵هزار ریال عوارض مربوطه با دریافت مجوز با خودروی خود عازم اقلیم کردستان عراق شوند.

محمدی اضافه کرد: خروج از کشور از مرز رسمی پرویزخان به قصد مسافرت به شهرهای اقلیم کردستان عراق نیازی به دریافت ویزا ندارد و فقط با ارایه گذرنامه معتبر و پرداخت ۱۵۰ هزار ریال عوارض خروج از کشور برای هر نفر، می توان به این منطقه از کشور عراق سفر کرد.

به گزارش ایرنا ،در ایام نوروز با توجه به مناسبات قومی، فرهنگی و اشتراکات دینی و نسبت فامیلی، حجم مسافران و گردشگران نوروزی برای سفر به اقلیم کردستان عراق افزایش پیدا می کند.

مردم استان کرمانشاه بویژه شهرهای غرب این استان به دلیل تشابه فرهنگی و زبانی و مبادلات تجاری با مردم شهرهای کلار، سلیمانیه، اربیل ، موصل، خانقین و کرکوک دارای پیوند سببی و نسبی با یکدیگر هستند.

شهرستان قصرشیرین با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر، دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک و طولانی با کشور عراق است که از این میزان، حدود ۶۲ کیلومتر با شهرهای کردنشین استان سلیمانیه در شمال عراق (اقلیم کردستان عراق) است.

81094602 5580606 مسافران عراقی با خودرو شخصی از مرز پرویزخان به ایران سفر کنند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *