رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

مسافران آیین‌های مازندران را نمی شناسند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ – گردشگرانلاین-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:قرار است تورهای یک‌روزه استان‌گردی برای مناطق کمتر شناخته شده از سوی دفاتر جهانگردی در استان برپا شود.
دلاور بزرگ نیا در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه مازندران دارای نقاط دیدنی بسیاری است که توجه به آن مغفول مانده است افزود: آیین‌ها و آداب‌های خوبی در استان وجود دارد که برای مسافران شناخته شده نیست و باید با تبلیغات و اطلاع رسانی معرفی شوند.
بزرگ‌نیا با بیان اینکه آمار مسافران نوروزی مازندران باید بر مبنای اسکان مسافران تعیین شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان واحدهای اقامتی استان شامل هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، پلاژهای ساحلی، مدارس و اماکن استیجاری، ۶۵۰ هزار نفر است.
وی خاطرنشان کرد: امسال با آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی به استقبال نوروز می‌رویم. فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر برای اولین بار در قالب مصوبه هیات وزیران اجرایی شده است. با توجه به اینکه مازندران از جمله استانی است که در هر چهار فصل پذیرای مسافران است باید تدبیری اندیشیده شود تا ستاد هماهنگی خدمات سفر در ایام پیک سفر و قبل از آن دایر باشد.
ارتباط پیامکی بهترین شیوه
فرمانده انتظامی مازندران از پیش‌بینی ورود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر مسافر به مازندران خبر داد.
سردار مسعود جعفری نسب، در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران خاطرنشان کرد: تفاوت مسافران ورودی به استان در ایام نوروز با تابستان در این است که در تعطیلات نوروزی مسافران ۱۵ روز وقت برای سفر دارند در حالی که در ایام تابستان ۳ ماه فرصت برای گذراندن اوقات فراغت خود دارند. به طور حتم حضور مسافران در تعطیلات نوروز فشار کاری را بیشتر کرده و باید خدمات مطلوب تری به مسافران ارائه داد.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در این ایام به دلیل سرد بودن هوا پیش بینی می‌شود مسافران، کمتر از ساحل و دریا استفاده کنند، ادامه داد: حضور گردشگران در شهرک‌های مسکونی بیشتر خواهد بود.
سردار جعفری نسب اظهار کرد: حجم بالای مسافر گره‌های کور ترافیکی را در سطح استان به وجود می‌آورد که رفع این موضوع برعهده ما نیست و حوزه کاری ما بیشتر مربوط به انضباط ترافیکی می‌شود. تلاشمان بر این است در تمام تفرجگاه‌ها پلیس هم در کنار مردم حضور داشته باشند و برای مشکلاتی که بوجود خواهد آمد نیازی به حضور ۱۱۰ نباشد و همان نقطه مشکلات انتظامی رفع شود.
فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: بهترین روش برای برقراری ارتباط با گردشگران، ارتباط پیامکی است.

اندازه گیری فشار خون و سلامت گردشگران
مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این جلسه گفت: جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز در بخش‌های امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی تحت عنوان ایمنی و سلامت ارایه خدمات می‌کند. در بخش امداد و نجات، ۵۳ پایگاه و پست سیار در ایام نوروز در استان فعال خواهد بود.
وی افزود: ۳۵ ایستگاه سلامت برای اندازه گیری فشار خون و سلامت گردشگران با ۲ هزار جوان آموزش دیده هلال احمر به مسافران و گردشگران خدمات ارایه می‌کنند. ۶۰ پزشک داوطلب در بخش پست و ایمنی آماده خدمات دهی به گردشگران نوروزی است.
ولی‌پور یادآور شد: جمعیت هلال احمر مازندران از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۳ به مسافران نوروزی مازندران سرویس دهی می‌کند.

Handler2fgxb مسافران آیین‌های مازندران را نمی شناسند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *