جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

محرم در استان هرمزگان

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ آبان ۱۳۹۲

همزمان که بانگ کاروان محرم به گوش می رسد ، بغض ناله ها از حنجره ها آزاد می شود و همگان در عزای سید و سالار شهیدان به سوگ می نشینند و بر مظلومیت امام حسین (ع) اشک ماتم می ریزند.

محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد است و مردم ولایت مدار و دین دار هرمزگان از امشب با دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی و طنین انداز کردن صدای طبل و سنج، مظلومیت امام حسین(ع) و هدف قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بار دیگر فریاد خواهند زد و بر مظلومیت سید الشهدا و یاران با وفایش اشک ماتم خواهند ریخت.

سخنرانان و مداحان با حضور در جلسات روضه و عزاداری امام حسین(ع) در نقاط مختلف استان، ضمن تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و عاشورا، در سوگ این امام مظلوم به مداحی می پردازند و مردم در رثای امام حسین(ع) اشک ماتم می ریزند.

روضه خوانی ، تشکیل دسته های سینه زنی وزنجیر زنی ، تعزیه خوانی ، علم گردانی و پخش نذورات در دهه اول محرم از جمله برنامه های شاخص ماه محرم در استان هرمزگان است.

هم اکنون بیش ازیک هزار هیات عزاداری درسطح استان وجود دارد که از هفته جاری برنامه های خود را برای سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع) و۷۲ یار باوفایش آماده کرده واز امشب مراسم عزاداری وبا اجرای برنامه ورود کاروان حسینی به کربلا آغاز می شود.

امسال در آستانه فرارسیدن ماه محرم نخسیتن سوگواره استقبال از محرم نیز با عنوان شمیم محرم در هرمزگان برگزار شد که طی آن هیات های مذهبی به اجرای تعزیه پرداختند

6cdec3717a1aaed9989576e9d265f04a محرم در استان هرمزگان

Ashora bandar abbas 11 محرم در استان هرمزگان

n00004747 r b 000 محرم در استان هرمزگان

n00004747 r b 002 محرم در استان هرمزگان

url2 محرم در استان هرمزگان

محرم8 محرم در استان هرمزگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *