رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ بهمن ۱۳۹۳

قیمت تورهای نوروزی گران نیست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۶-خبرگزاری میراث فرهنگی، گروه گردشگری، با نزدیک شدن ایام نوروز قیمت تورهای نوروزی افزایش یافته اما مسئولان این افزایش نرخ را طبیعی عنوان می کنند. آنها معتقدند در پیک سفر براساس تقاضا قیمت خدمات افزایش پیدا می کند بنابراین گرانی تورهای نوروزی غیرطبیعی نیست، چراکه کاهش نرخ عاملی برای تشویق مشتریان است.

به گزارش CHN، هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران درحالی رو به پایان است که مدیر کل استان تهران با حضور در غرفه استان تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

«رجبعلی خسروآبادی» درخصوص کنترل نشدن قیمت تورهای نوروزی که با افزایش روبرو شده گفت: «تورگردانی باید بر اساس تناسب عرضه و تقاضا پیش رود. وقتی این تناسب برقرار نشود، فشار آوردن به قیمت ها فقط منجر بهضعیف شدن خدمات می شود.»

او افزود: «گرانی و ارزانی به نوع خدمات بستگی دارد و بهتر است در این شرایط این سوال مطرح شود که آیا این خدمات متناسب با قیمت تعیین شده است؟ چرا که متناسب سازی بین خدمات و قیمت یک اصل به شمار می رود و اگر نتوان گردش اقتصادی مناسب، سودآور و رضایت بخش را ایجاد کرد قطعا با موانع توسعه مواجه می شویم.»

خسروآبادی با اشاره به این که رشد گردشگری نیازمند بستری برای کسب سود معقول دارد، ادامه داد: «ارزان کردن خدمات سبب توسعه نمی شود، این رضایتمندی مشتری است که اهمیت دارد. برای همین برای تورهای نوروزی ضمانت نامه بیمه ای الزام آور شده تا از حقوق مسافر دفاع شود.»

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان تهران معتقد است: «با توجه به مشکلاتی که در نوروز و تابستان امسال در برخی از تورها رخ داد و مسافران با مشکل مواجه شدند، بیمه جدیدی طراحی شد تا از برگزاری تورها و مشتری پشتیبانی کند. درحال حاضر شرط برگزاری تورهای کلان داشتن ضمانت نامه بیمه ای است که هم متضمن تور است و هم آن را ساماندهی می کند و از فعالیت مدعیان کار مانع می شود.»

خسروآبادی برای جلوگیری از سواستفاده هایی که در بخش تورهای چارتری می شود به هماهنگی با سازمان هواپیمایی به منظور ساماندهی تورها و فروشندگان چارترها اشاره کرد و افزود: «دقت نظر سازمان هواپیمایی بسیاری از مشکلات تورها را حل می کند.»

او همچنین بیان کرد: «تصمیم گرفته ایم اطلاعات مربوط به مجوز آژانس ها را منتشر کنیم تا مردم با حساسیت درباره سفرهای خود تصمیم بگیرند.»

خسروآبادی از توافق با شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان های استان تهران برای اجرای تورهای تهرانگردی در تعطیلات نوروزی و همچنین ساماندهی سرویس های بهداشتی و امکان اسکان اضطراری برای این تعطیلات خبر داد.

671 قیمت تورهای نوروزی گران نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *