رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ آذر ۱۳۹۳

فعالیت هفت هزار و ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در آذربایجان شرقی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۰۱-به گزارش نصرنیوز به نقل از ایرنا،فرشاد به آرین افزود: با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد صنایع دستی استان در زمینه هایی همچون ورنی بافی، هنر حکاکی روی نقره و چاپ باتیک، موضوع آموزش و ارتقاء دانش علمی هنرمندان در اولویت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی توسعه هنر نقره کاری در تبریز را حاصل این رویکرد اعلام و اضافه کرد: حمایت از تولید و توسعه کارگاه های صنایع دستی با ارایه تسهیلات یکی از برنامه های اصلی این نهاد است که در صورت تامین اعتبار می تواند در شکوفایی صنایع دستی استان موثر باشد.

به آرین ادامه داد: بر اساس سیاست های سازمان، کارگاه های صنایع دستی که سهم بالایی در ایجاد اشتغال ایفا می کند در اولویت دریافت تسهیلات قرار می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی استان گفت: سال گذشته ۲۸ نشان ملی صنایع دستی توسط هنرمندان آذربایجان شرقی کسب شد که به نوبه خود پیش زمینه ای برای دریافت مهر اصالت یونسکو است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این استان نیز موضوع کیفی سازی محصولات صنایع دستی با جدیت دنبال و از توانمندی های اساتید ملی و استانی در این عرصه استفاده می شود.

به آفرین با بیان اینکه تلاش کرده ایم در بحث فروش نیز تسهیلاتی برای هنرمندان صنایع دستی ارایه شود، گفت: در این چارچوب موضوع برپایی نمایشگاه های ملی و استانی صنایع دستی از طرف این اداره کل حمایت می شود.

وی ایجاد کارگاه های دانش بنیان را از دیگر سیاست های سازمان میراث فرهنگی در بخش صنایع دستی اعلام کرد و افزود: این رویکرد می تواند در دراز مدت موجب افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی، کاهش قیمت ها و در نهایت افزایش رقابت پذیری این کالاها در بازارهای جهانی خواهد شد.

به آرین یادآوری کرد: صنایع دستی به دلیل مزیت هایی همچون نیاز به سرمایه اندک و زودبازده بودن می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی داشته باشد.

وی نبود سرمایه گذار در بخش تولید و صادرات محصولات صنایع دستی را از دغدغه های اصلی مسوولان این عرصه دانست و تاکید کرد: در رشته هایی همچون ورنی بافی، سرامیک، چاپ باتیک و نقره کاری ظرفیت های مناسبی برای صادرات وجود دارد که سرمایه گذاری در این بخش ها می تواند به توسعه اقتصادی استان و کشور منجر شود.

وی ایجاد فرهنگ خرید و استفاده از صنایع دستی در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: تحقق این سیاست عاملی مهم در حمایت از هنرمندان صنایع دستی و توسعه زیرساخت های این بخش به شمار می رود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *