رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مرداد ۱۳۹۳

فرهنگ استفاده از خودرو در سفر را ندارند با یک تعطیلی راهی جاده می‌شوند!

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۲ – رجبعلی خسروآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در تعطیلات عید فطر، طبق اعلام پلیس راهور حجم ترددهای جاده‌ای ۱۴ درصد از زمان نوروز (که اوج سفرهای کشور است) هم بیشتر بوده است و واقعا در کشور ما پیش بینی میزان سفرها بسیار سخت است.

وی افزود: عده‌ای برنامه‌ای برای سفر ندارند و به محض رسیدن به یک زمان تعطیلی راهی جاده‌ها می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: بعضی از ابزار سفر را تسهیل کرده ایم اما فرهنگ آن را تعریف نکرده ایم. نحوه استفاده از خودرو برای انجام سفر فرهنگ سازی نشده است به همین دلیل آمار تصادفات جاده ای در زمان تعطیلات افزایش می‌یابد.

خسروآبادی ادامه داد: بخشی از مردم به محض اینکه به یک تعطیلاتی برمی‌خورند بدون هیچ برنامه‌ریزی درباره اینکه قرار است به کدام شهر برسند، در کجا اقامت داشته باشند، چند روز قرار است در سفر باشند و… با یک جمعی در یک ماشینی می نشینند و دل به جاده می‌زنند.

وی افزود: به همین دلیل در زمان چند روز تعطیلی یک دفعه با حجم عظیمی از افرادی مواجه می‌شویم که با خودروی خود قرار است فقط سفر کنند و حاضر نمی شوند حتی به منظور آرامش و راحتی خودشان یک روز زمان آغاز یا پایان سفرشان را جابجا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران درباره اینکه شاید بخشی از مردم برای کاهش هزینه‌های سفر با خودروی شخصی به مسافرت می‌روند، تأکید کرد: مردم تصور می‌کنند هزینه‌های سفرشان با خودروی شخصی کمتر می‌شود وقتی مسیر ۴ ساعته را ۱۶ ساعت در جاده می‌مانند چقدر این سفر برایشان به صرفه است؟ هم بدنشان در فضای ماشین، خسته و کوفته می‌شود هم برای عده‌ای که واقعا با برنامه ریزی عازم سفر جاده‌ای شده‌اند، مشکل تردد ایجاد می‌کنند.

خسروآبادی ادامه داد: مردم اگر از قبل، برای سفرهایشان برنامه ریزی کنند و زمان آغاز سفر، وسیله انجام سفر، مقصد، محل اقامت، زمان پایان سفر را مشخص کنند با کمترین مشکل مواجه خواهند شد عمده مشکلات سفرها برای تصمیمات آنی افراد برای بستن کوله بار سفر است.

13920114000159_PhotoA فرهنگ استفاده از خودرو در سفر را ندارند با یک تعطیلی راهی جاده می‌شوند!

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *