رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ اسفند ۱۴۰۲

فارمرز ، بزرگترین مزرعه گردشگری ایران

اشتراک گذاری

فارمرز یا شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان، یکی از بزرگ‌ترین مزرعه‌های تولیدی و تحقیقاتی ایران است. مجموعه‌ای از بخش‌های فعال در حوزه‌های زراعی و دامی همچون گلخانه‌های هیدروپونیک، باغات، دامپروری، گیاهان دارویی، کشت بافت، عوامل کنترل بیولوژیک آفات، تولید نهال و… این شرکت که محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند، در زمینه گردشگری کشاورزی نیز فعال بوده و بزرگ‌ترین مزرعه گردشگری ایران به حساب می‌آید.

فارمرز

تاریخچه

این مجموعه در سال ۱۳۵۴ با مصوبه کمیسیون پارلمانی مجلس توسط وزارت کشاورزی وقت با نام مجتمع گوشت و با هدف خرید و پرواربندی دام‌های مازاد عشایر و تامین بخشی از پروتئین کشور راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۳ پس از طی دو دهه رکود به بخش خصوصی واگذار شده و از آن پس فعالیت جدی خود را در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و گردشگری شروع نموده است.

فارمرز

امکانات گردشگری فارمرز

مزرعه ارگانیک

بازدید از نژادهای برتر دامی و غذا دادن به آنها، پروژه محافظت و تکثیر قوچ و میش های وحشی. بازی جذاب هزار تو برای کودکان ، چیدن صیفی جات ارگانیک ، خرید محصولات فارمرز و پذیرایی با نان و دوغ محلی.

فارمرز

بازدید از باغات

لذت بازدید از باغات و چیدن میوه های آبدار و تازه با دست های خودتان و قدم زدن بین انبوه درختان با هوای پاک دامنه کوهستان .

مزرعه گیاهان دارویی

بازدید از یکی از بزرگترین کلکسیون های گیاهان دارویی کشور به همراه پذیرایی با دمنوش های ارگانیک. اگر سراغ یک لوکیشن خوب برای عکاسی هستید این کلکسیون رنگارنگ با گل های لوندر فرانسوی بسیار زیباست.

فارمرز

نظرگاه

دورنمای کوه یافته و مزرعه فارمرز ف آبشار مصنوعی ، صرف شام و ناهار در چادر عربی یکی دیگر از بخشهای تور مزرعه گردی فارمز می باشد.

سیاه چادر

تجربه یک حس متفاوت با پوشیدن لباس های محلی و اقامت در چادر عشایری همراه با اجرای زنده موسیقی و رقص محلی و پذیرایی با چای آتیشی و آش محلی .

فارمرز

گلخانه های هیدروپونیک

بازدید از یکی از بزرگترین گلخانه های مدرن شیشه ای هیدرو پونیک ( کشت بدون خاک ) با تکنولوژی هلندی و پذیرایی با محصولات گلخانه ای .

فارمرز

نحوه دسترسی

آدرس:لرستان، خرم‌آباد، بزرگراه خرم‌آباد – اندیمشک، مجتمع کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

فارمرز

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *