رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ خرداد ۱۳۹۸

غار آبشار سنگان تهران

لینک این مطلب کپی شد!

غار آبشار سنگان غاری است به ابعاد تقریبی ۲ x 3 متر که در نزدیکی آبشار دیدنی سنگان قرار گرفته است.غار آبشار سنگان در نزدیکی روستای سنگان، در فاصلهٔ حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قلهٔ پهنه‌حصار قرار گرفته است. ارتفاع غار آبشار سنگان حدود ۱.۵ متر و کف غار نیز در حد قابل توجهی تراز و تخت است. همچنین یک طرف دیواره آن نیز طاقچه ای سرتاسری جهت نشستن تعبیه شده است. غار آبشار سنگان در ارتفاع حدود ۳ متری زمین قرار گرفته و برای ورود به آن باید کمی به خودتون زحمت داده و دست به سنگ بشید.
روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن، شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان بوده و دارای امامزاده و آبشاری زیبا است. ساکنین سنگان از دیرباز به زبان تاتی سخن می‌گویند.

آبشار سنگان، آبشاری است در نزدیکی روستای سنگان، در فاصلهٔ حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قلهٔ پهنه‌حصار. نحوه رسیدن به این آبشار، تهران، میدان کوهسار، جاده سولقان، حدود ۵۰۰ متر بعد از سولقان، دست چپ خروجی سنگان، در مسیر از کنار سنگان پایین، سنگان بالا رد شده، در محلی به نام باغدره در جنب امامزاده قاسم (از نوادگان امام چهارم) مسیر پیاده‌روی شروع می‌شود. این آبشار، در زمستان با یخ زدن، شکلی بسیار زیبا به خود می‌گیرد.دره سنگان یکی از دره‌های پر آب منطقه می‌باشد. آبشار سنگان همانگونه که از اسمش معلوم است، در یک منطقه سنگی قرار گرفته است. مسیر دسترسی به روستا و آبشار سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران می‌باشد. رفتن به این آبشار در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد.

غار آبشار سنگان تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا
باشگاه خبرنگاران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *