جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

عید نوروز کجا بریم

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ بهمن ۱۳۹۷

در بهمن و اسفند ماه حتما این سوال برایتان پیش بیاید که عید نوروز کجا بریم ؟عید نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت است. اگر به هر دلیلی، تصمیم به مسافرت گرفته اید و یا در نظر دارید برای مدتی از محل اقامت تان دور شوید به این نکات توجه کنید.شما در انتخاب شیوۀ سفرتان کاملا مختار هستید که شیوۀ سفرتان را تعیین کنید ، اینکه بطور شخصی و انفرادی و یا از طریق تور و آژانس های مسافرتی که خدمات متفاوتی را ارائه می کنند، مسافرت تان را انجام دهید . برخی از آژانس های مسافرتی تنها فروشنده بلیت هستند و برخی دیگر علاوه بر فروش بلیت، خدمات تور را نیز ارائه می دهند. این آژانس ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند؛ آژانس های هواپیمایی که خود برگزار کننده تور هستند و یا آنهایی که واسطه فروش تور و نماینده یک آژانس داخلی دیگر هستند.بهر حال غیر از نحوۀ سفر نکات دیگری هم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید و در اینجا ما به برخی از آنها اشاره میکنیم.

قبل از شروع تور نوروز ، برنامه تان را تنظیم کنید.

در این برنامه، مدت زمان مسافرت، مسیر دقیق توقفگاه ها ، بودجۀ سفر، وضعیت هوای مقصد ، هتل ، مسیر سفر و غیره را در طول سفر شناسایی کنید. پیش از ترک منزل، یک بار دیگر وسایل مورد نیاز در طول سفر را بازبینی کنید. برای اطمینان از این که همه وسایل مورد نیاز را برداشته اید، قبلاً صورتی از آن ها تهیه کنید و از بردن وسایل اضافی و غیرضروری خودداری کنید.در سفرهای خارجی پاسپورت و بلیط از لوازم ضروری است که باید خیلی قبل تر از شروع سفر برای آنها برنامه ریزی و اقدام کنید.

بودجۀ سفر نوروز

معمولا مهم ترین عامل در انتخاب مقصد ، بودجه و میزان پولی است که برای تعطیلات نورورز و سفرتان اختصاص می دهید، اگر به همراه اعضای خانواده خود سالی یک بار به تعطیلاتی درخور و شایسته بروید، قطعا بهتر از چندین سفری خواهد بود که با امکانات محدود و در محیط های نا امنی سپری شده و حسرت فعالیت های تفریحی، خوراک های لذیذ و خرید را بر دل اعضای خانوادتان می گذارد. اگر از تغییرات قیمت آژانس های مسافرتی و هتل ها مطلع باشید ، می توانید با صرف هزینۀ کمتر سفر دلچسب تری را تجربه کنید. آژانس‌های مسافرتی تا چند روز پیش از شروع پرواز تورهای خود را با بالاترین قیمت ممکن و سود به فروش می‌رسانند اما اگر صندلی خالی بماند به مرور قیمت تورهای خود را کاهش می‌دهند تا جاهای خالی را پر کنند ( تورهای لحظه آخری ). این روند کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند تا چند ساعت مانده به پرواز که اگر باز هم صندلی خالی بماند قیمت‌ها به طرز باورنکردنی پایین می‌آید و آن زمان به راحتی میتوانید هزینۀ رفت و برگشت سفرتان را به طرز چشمگیری کاهش دهید. این کاهش قیمت‌ها از جانب هتل‌ها هم اتفاق می‌افتد و تخفیف‌های عمده و ویژه‌ای را برای آژانس‌ها منظور می‌کنند. این اتفاق‌ها معمولا زمانی رخ می‌دهد که از مسافران کشورهای دیگر این شهرها کاسته می‌شود و هتل‌ها برای پر کردن اتاق‌های خود به آژانس‌ها تخفیفات ویژه ای می‌دهند و این باز هم مژده ای برای کاهش هر چه بیشتر هزینۀ سفرتان است.

انتخاب هتل مناسب

انتخاب هتل مناسب همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در طول سفر بوده است. چه به تنهایی و چه برای کار سفر کنید و چه با اعضای خانواده و به قصد تفریح، آسودگی در طول اقامت از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که هر مسافر دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب هتل باید اولویت ها از پیش مشخص شوند. پس بهتر است پیش از سفر بدانید کدام یک از اقامتگاه ها مورد نیازتان است و چه میزان از بودجۀ سفرتان را باید به آن اختصاص دهید. اگر سفری کاری پیش رو دارید، موقعیت مکانی محل اقامت شما و سکوت و آرامش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در سفرهای خانودگی بهتر است به امکانات تفریحی هتل و همچنین مراکز خرید و جاذبه هایی که در اطراف آن وجود دارد، بیشتر توجه کنید.

آب و هوای مقصد

از دیگر نکات مهمی که قبل از سفر باید به آن توجه کرد آب و هوای مقصدی است که سفر به آنجا منتهی می شود. اگر مقصد مد نظرتان زمستانی است ، همراه بردن لباسهای گرم و مخصوص زمستان ضروری بوده و اگر مقصدتان دارای آب و هوای گرم و تابستانی است ، لباسها و لوازم سبکی را برای اقامت تان در آنجا انتخاب کنید تا بدنتان متناسب با آب و هوای آنجا تطبیق یابد و مشکل گرمازدگی یا سرما زدگی برایتان رخ ندهد.

کسب اطلاعات مناسب

قبل از سفر ، اطلاعاتی را در مورد مقصد سفرتان به دست آورید. بهتر است پیش از اقدام به سفر، نشانی و شماره تماس سفارت جمهوری اسلامی ایران و کنسرلگری‌های وابسته به آن را در کشور مقصد تهیه کرده و به همراه داشته باشید. در خارج از کشور بهترین مرجع حمایت کننده و پشتیبان شما، سفارتخانه و کنسولگری‌های کشورمان خواهد بود. هم چنین اطلاعاتی دربارۀ فرهنگ و آداب و رسوم آنجا جمع آوری کنید تا حین رفت و آمد و گشت و گذار در کشور خارجی با مشکل برخورد فرهنگی مواجه نشوید.

ایران گردی

جاذبه های گردشگری بهارانه ایران

در این مقاله قصد داریم شما را به تفکیک با برخی از جاذبه های توریستی کشور آشنا سازیم. در این متن از بعضی از استان های کشور نامی برده نشده است که متاسفانه به علت حجم بالای مطلب بوده است. همچنین از مهم ترین جاذبه های هر استان یاد کرده ایم که به همین سبب تمامی جاذبه ها به طور کامل در این مقاله آورده نشده است.
مشهد و کیش همیشه در توجه مسافران و ایران گردان عزیز بوده است و تورهای مشهد و تور کیش از پر رونق ترین تور های ایران گردی است . اینجا هم به تبرک اسم امام رضا (ع) نام مشهد را ذکر می کینم .

397 عید نوروز کجا بریم

استان اصفهان

شهرستــان فریدونشهر

با توجه به موقعیت آب و هوایی و کوهستانی بودن ، ‌وجود چشمه ساراها و انواع گیاهان و گلهای زیبای وحشی ،‌در دامنه ها ، کوهسارها ،‌هر بیننده و دیدار کننده از شهرستان در فصل بهار و تابستان را به خود محسور می کند

396 عید نوروز کجا بریم

غارهای شهر ستان :

غار کبوتران واقع در فریدونشهر

395 عید نوروز کجا بریم

غار کلبیس کب واقع در فریدونشهر

394 عید نوروز کجا بریم

تفرجگاههای معروف شهرستان :

دشت لاله های واژگون

393 عید نوروز کجا بریم

چشمه لنگان واقع در دهستان چشمه لنگان روستای سیبک

چشمه-لنگان

چشمه بابا احمد واقع در دهستان چشمه لنگان روستای سرداب علیاء

390 عید نوروز کجا بریم

آبشار پونه زار واقع در دهستان چشمه لنگان روستای دربند

389 عید نوروز کجا بریم

چشمه دره سپستان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان

388 عید نوروز کجا بریم

آبشار پشندگان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان

387 عید نوروز کجا بریم

آبشار طرزه واقع در دهستان پشتکوه روستای طرزه

386 عید نوروز کجا بریم

پیست اسکی فریدونشهر

385 عید نوروز کجا بریم

اماکن زیارتی شهرستان :

مشعلدار علی و تاج علی واقع در فریدونشهر محله وحدت آباد
384 عید نوروز کجا بریم

امامزاده گوشه(سید محمد) واقع در دهستان برف انبار روستای چقا

383 عید نوروز کجا بریم

خوانسار

در ناحیه ای نه چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان با پوشش گیاهی متنوع که لاله های واژگون آن معروف هستند قرار دارد.

382 عید نوروز کجا بریم

رویش هزاران لاله واژگون در اوان هربهار در دشت زیبای «گلستانکوه» جلوه بی نظیر و کمیاب طبیعت گوناگون حیات وحش در ایران را نمایان می کند. «گلستانکوه» در وسعتی افزون بر یک هزار هکتار در منطقه سردسیر غرب استان اصفهان در مسیر خوانسار به اصفهان در ۱۵ کیلومتری شهر خوانسار و یکی از زیباترین کوههای اصفهان با ارتفاع ۳۶۳۱ متر قرار گرفته و رویشگاه گل منحصر به فرد وکمیاب «لاله های واژگون» و انواع دیگری از گیاهان مرتعی خودرو است.

چادگان

شهرستان چادگان یکی از شهر ستانهای استان اصفهان که در سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه هیات محترم دولت از شهرستان فریدن منتزع گردیده است این شهرستان از شمال به شهرستان فریدن ، از جنوب استان چهار محال و بختیاری و از شرق به شهرستان تیران و کرون و از غرب به شهرستان فریدونشهر محدود می شود .مرکز شهرستان چادگان شهر چادگان می باشد که در ۱۱۵ کیلومتری غرب استان اصفهان واقع شده است.

381 عید نوروز کجا بریم

کاشان

فصل بهار و خصوصا اردیبهشت ماه زمان برداشت گل محمدی و گلاب گیری در قمصر کاشان است .

همه ساله میمانان عزیز از سراسر ایران اسلامی جهت بازدید از آیین سنتی گلاب گیری راهی شهر سبز نیاسر شده و از نزدیک گلابگیری سنتی و عطر خوش رایحه گل محمدی را استشمام می کنند . موقع رسیدن گل در شهر نیاسر از پانزدهم اردیبهشت ماه شروع و تا حدود یک ماه بطول می انجامد. هتل در شهر کاشان را نیز مشاهده کنید .

380 عید نوروز کجا بریم

استان آذربایجان غربی

خوی

آثار باستانی متعددی در این شهر وجود دارد که از میان آنها می توان به مناره شمس تبریزی، مسجد مطلب خان، دروازه سنگی و پل خاتون اشاره نمود.

شهرستان چالدران

یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته است. شهرستان چالدران بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد. چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می‌باشد.

379 عید نوروز کجا بریم

از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی دیگر این شهر به کلیسای طاطاووس (قره کلیسا)، روستای دلیک داش، روستای قاشقا بلاغ، گیخ بلاغ و ایستی سو (آبگرم) می‌توان اشاره نمود.

سد بارون که به نام سد ماکو شناخته می شود در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است.

استان آذربایجان شرقی

سراب

شهرستان سراب به مرکزیت شهر سراب در استان آذربایجان شرقی ایران قرار دارد. این شهرستان به دلیل واقع شدن در بین دو کوه سبلان و بزقوش دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک و ملایم در تابستان می‌باشد.

از نقاط دیدنی این شهرستان، علاوه بر دامنه‌های ساوالان و بزگوش و باغ های روستاهای اطراف سراب، می توان به آبگرم های معدنی آلله حق، اسبفروشان، اردها و ساری قیه اشاره کرد. به نظر آنوبانینی این شهرستان دارای قدمت طولانی بوده و از جمله آثار باستانی آن سنگ‌نوشته‌های اورارتویی (به خصوص رازلیقو) و قلعه های تاریخی در اطراف کوه ها می‌باشد.

اهر

اهر از شهرهای قدیمی استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهرستان از شمال به کلیبر، از شرق به مشکین‌شهر و مغان، از جنوب به هریس و از مغرب به ورزقان محدود است.

بقعه ی شیخ شهاب‌الدین محمود اهری از اماکن تاریخی و مقدس در این شهرستان است. مسجد جامع و مسجد شیخ عماد نیز از نقاط تاریخی شهر است.

کلیبر

یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که در ناحیه ی شمال شرقی این استان واقع شده است. شهرستان کلیبر از جنوب با اهر، از شمال با جمهوری آذربایجان، از غرب با رود ارس و جمهوری ارمنستان و از شرق با استان اردبیل همسایه است.

کاروانسرای دوره صفوی که در کنار رودخانه کلیبر واقع شده و برج های یادمان یا مقبره ای از دوران مختلف که اکثرا مربوط به دوره ایلخانان است و همچنین امامزاده کلیبر و حمام مسجد جامع کلیبر، اصالت تاریخی شهرستان را سندیت می بخشد.

روستای کندوان

اگر دوست دارید بدانید زندگی در کندوهای عسل به چه شکل است باید به ۵۰ کیلومتری تبریز بروید، به روستایی که از دور به شکل کله قند و کندوی عسل است. اهالی روستای کندوان خانه های خود را در دل صخره ها علم کرده اند. در دنیا سه روستای صخره ای وجود دارد که کندوان یکی از آنهاست.
روستاهایی که در آمریکا و ترکیه قرار دارند تبدیل به هتل شده اند و کندوان تنها جایی است که هنوز هم مردم در آن به شکل گذشته زندگی می کنند. هتل لاله کندوان برای اسکان نوروزی مکان منسبی است .

376 عید نوروز کجا بریم

شهرستان میانه

آبشار بلوکان در شهرستان میانه قرار دارد. این آبشار در شمال روستای بلوکان و در مسیر رودخانه ای به همین نام قرار دارد که از کوه های بزغوش سرچشمه گرفته و به رودخانه شهر چایی می پیوندد. شهر چایی خود با پیوستن به قزل اوزن به دریای خزر سرازیر می گردد.

استان کهگیلویه و بویر احمد

استان کهگیلویه و بویراحمد با آب و هوای دلپذیر و بهاری می تواند پیشنهادی بیادماندنی برای مسافران نوروزی باشد.

یاسوج شهری که محصور در میان میلیونها اصله درخت بلوط است با طبیعتی شگفت انگیز و هوایی دلپذیر برای میزبانی مسافران نوروزی لحظه شماری می‌کند. تمام مردم به زبان لری صحبت می‌کنند.

آبشار مارگون

آبشار بزرگ‌ و معروف‌ مارگون‌ در مرز دو استان‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد و فارس‌ قرار دارد. این‌ آبشار در شرق‌ یاسوج‌ و در کنار روستای‌ مارگون‌ واقع‌ شده‌ است‌. این‌ آبشار از دیگر آبشارهای‌ این‌ استان‌ معروف‌تر است‌.

375 عید نوروز کجا بریم

کوه آب نهر

این کوه در فاصله ی ۹ کیلومتری شمال شرقی یاسوج و در جنوب روستای چشمه چنار با ارتفاع ۳۲۲۰ متر قرار گرفته است.

374 عید نوروز کجا بریم

آبشار یاسوج

باغ‌های‌ سرسبز اطراف‌ آبشار و آب ‌و هوای‌ مساعد آن ‌، زیبایی‌ و جذابیت‌ ویژه‌ای‌ را به‌ این‌ آبشار بخشیده‌ است‌. زیبایی‌ این‌ منطقه‌ در بهار و تابستان‌ وصف‌ناپذیر است‌.

373 عید نوروز کجا بریم

چشمه میشی

آب‌ این‌ چشمه‌ که‌ از کوه‌ دنا سرچشمه‌ می‌گیرد ، نمای‌ طبیعی ‌زیبایی‌ را به‌ وجود آورده‌ است‌.

372 عید نوروز کجا بریم

کبک کوه دنا

371 عید نوروز کجا بریم

شهر قدیم دهدشت (بلاد شاپور )

370 عید نوروز کجا بریم

دریاچه برم الوان (بهمئی)

369 عید نوروز کجا بریم

شهر توریستی سی سخت

368 عید نوروز کجا بریم

تنگ گنجه ای در نزدیکی یاسوج

367 عید نوروز کجا بریم

امامزده بی بی حکمیه (گچساران)

366 عید نوروز کجا بریم

روستای مارین (گچساران )

365 عید نوروز کجا بریم

چشمه بلقیس چرام

364 عید نوروز کجا بریم
آبشار کمر دوغ قلعه رییسی در شهرستان کهگیلویه

363 عید نوروز کجا بریم

گردن شلال دان شهرستان باشت

362 عید نوروز کجا بریم

طبیعت اطراف دیشموک

361 عید نوروز کجا بریم

مناظر طبیعی در منطقه حفاظت شده دنا
360 عید نوروز کجا بریم

نقوش برجسته تنگ سولک (سروک) در شهرستان بهمئی

359 عید نوروز کجا بریم

کوه گُل سی سخت در شهرستان دنا

358 عید نوروز کجا بریم

دوگور دوپا در شهرستان باشت

357 عید نوروز کجا بریم

بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان کهگیلویه

356 عید نوروز کجا بریم

امامزاده سید محمود (سید محمید) قلعه رییسی در شهرستان کهگیلویه

352 عید نوروز کجا بریم

دریاچه سد کوثر در شهرستان گچساران
351 عید نوروز کجا بریم


گنبد لیشتر در شهرستان گچساران

350 عید نوروز کجا بریم

استان یزد

ریگهای روان در نزدیکی روستای صادق آباد است. از جاذبه های گردشگری استان که به تازگی به ثبت ملی رسیده هست و مجهز به امکانات شتر سواری و موتور سواری در ریگ می باشد.

349 عید نوروز کجا بریم

استان خوزستان

شهرستان دزفول

دزفول در قسمت جلگه ای شمال خوزستان با مساحتی در حدود ۴۷۶۲ کیلومتر مربع واقع شده است فاصله این شهر تا تهران ۷۲۱ کیلومتر و تا اهواز ۱۵۵کیلومتر می باشد .

348 عید نوروز کجا بریم

تپه های چغامیش :

تپه های باستانی چغامیش با قدمت ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح که به گفته باستان شناسان ، گنجینه اطلاعات کاملی از دوران های متعلق به چندین هزاره پیش از میلاد تا شکوفایی کامل تمدن شوش است نیز در دزفول قرار دارد.

347 عید نوروز کجا بریم

دانشگاه جندی شاپور :

دانشگاه بزرگ جندی شاپور که در شهری با همین نام واقع شده را می توان به عنوان اولین و بزرگترین مرکز آموزش پزشکی ، فلسفه و نجوم در روزگار ساسانیان نام برد. در این دانشگاه دانشمندانی از سراسر دنیا به تحقیق و تدریس می پرداختند.

346 عید نوروز کجا بریم

استان گیلان

روستای سوباتان

روستای سوباتان جزو ییلاق های لیسار است و در ۳۰ کیلومتری شهرستان تالش قرار گرفته. این منطقه به دلیل آب و هوای مناسب و مناطق دیدنی و زیبایی که دارد مورد توجه بیشتر گردشگران است.

345 عید نوروز کجا بریم

یکی از دیدنی های این روستا آبشار ۵۰ متری ورازان است که آب آن همیشه و حتی در فصل تابستان هم بسیار سرد است.

روستای امیرکلایه

‌یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شمال ایران تالاب ۱۲۳۰ هکتاری امیرکلایه است که محل زمستان‌گذرانی صدها پرنده مهاجر از گونه‌های مختلفی چون پلیکان، فلامینگو، کاکائی، خوتکا، قو و انواع مرغابی است.

344 عید نوروز کجا بریم

دشت شقایق های وحشی

دشت شقایق‌های وحشی در دامنه‌های کوهستانی تالش در شمال گیلان قرار دارد. این دشت که از چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد منطقه تالش محسوب می‌شود، در خرداد به گل می‌نشیند.

343 عید نوروز کجا بریم

بندر انزلی

بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد.

تالاب انزلی

342 عید نوروز کجا بریم

موج شکن
341 عید نوروز کجا بریم

پل های انزلی

340 عید نوروز کجا بریم

بلوار ساحلی

339 عید نوروز کجا بریم

بلوار انزلی

338 عید نوروز کجا بریم

کاخ انزلی

337 عید نوروز کجا بریم

حافظیه انزلی

336 عید نوروز کجا بریم

کشتی میرزاکوچک خان جنگلی
335 عید نوروز کجا بریم

استان زنجان

شهر انگور

ابهر یکی از شهرستان‌های استان زنجان است که از نظر تاریخی، قدمت بسیار دارد. ابهر بعد از زنجان، دومین شهر پر‌اهمیت و بزرگ استان محسوب می‌شود.

334 عید نوروز کجا بریم

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه، بزرگ‌ترین گنبد آجری دنیا و آرامگاه سلطان محمد خدابنده یا اولجایتو است. ساخت این بنا در سال ۷۰۳ هجری آغاز شد و در سال ۷۱۳ هجری به پایان رسید.
333 عید نوروز کجا بریم

بزرگ‌ترین نقش‌ اژدهای ایرانی

مجموعه صخره‌ای معبد داش‌کسن در ۱۶‌ کیلومتری سلطانیه و ۱۰‌ کیلومتری روستای ویر، بالای ارتفاعات مشرف بر منطقه قرار دارد که از یادگارهای دوره ایلخانی در ایران محسوب می‌شود.
331 1 عید نوروز کجا بریم

استان فارس

شیراز

باغ های شیراز به زیبایی و طراوت مشهور است. اما چند باغ شیراز از جمله آثار تاریخی نیز محسوب می شود. از جمله :

باغ جهان نما

332 عید نوروز کجا بریم

باغ عفیف آباد

330 عید نوروز کجا بریم

باغ ارم

322 عید نوروز کجا بریم

دشت نرگس

نرگس‌زارهای زیبای فارس با وسعت تقریبی ۶۵ هکتار در شهرستان کازرون قرار دارد. بوته‌‌های نرگس این دشت‌های وسیع در بهمن به گل می‌نشیند و منظره‌ای چشم‌نواز را به‌همراه رایحه‌ای بهشتی به گردشگران عرضه می‌کند.
321 عید نوروز کجا بریم

روستای تنگ براق

این روستا پر است از مناظر طبیعی زیبا و بی نظیری که جا شدن این همه دیدنی در یک روستا را میسر کرده است. در تنگ براق، شما آبشار و تنگه و غار و دشت را یکجا می بینید!

320 عید نوروز کجا بریم
چشمه جوشک

این چشمه در محدوده شمال غربی شیراز، در کنار روستای ” قصرقمشه” قرار دارد. این چشمه بزرگ، سرچشمه رودخانه اعظم است که باغ های تمام روستاهای مسیر خود مانند قصر قمشه ، منصورآباد و قصر دشت و … را آبیاری می کند.

319 عید نوروز کجا بریم
دریاچه مهارلو

۴ آب معدنی دریاچه در روستای مهارلو، برای بیماری های پوستی مفید است.

318 عید نوروز کجا بریم

علاوه بر این نقاط ، در شهرستان شیراز چشمه های فیل، رچی، سلیمانی، خارگان و تفرجگاه چاه محکی و دشت خضر، دیدنی است. قبل رفتن به تور شیراز حتما هتل های شیراز را مورد بررسی قرارا دهید تا انتخاب خوبی داشته باشید .

استان مازندران

دشت ناز

دشت ناز در ۲۹ کیلومتری شمال‌شرقی ساری در مازندران واقع شده است. این دشت با وسعتی‌ حدود ۵۶ هکتار از سال ۱۳۴۶ به‌عنوان پناهگاهی برای حفاظت و تکثیر گوزن زرد ایرانی یکی از نادرترین گونه‌های گوزن در جهان، در نظر گرفته شد.
317 عید نوروز کجا بریم

جنگل لفور

آبشاری با ارتفاع تقریبی ۷۵ متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری «زیراب» سوادکوه قرار دارد. پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می رسیم .

316 عید نوروز کجا بریم

استان لرستان

استان لرستان سرزمینی زیبا با آب و هوای دلپذیر و محصور در کوه های مرتفع و صعب العبور است.

اشترانکوه با ۴۱۵۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه استان لرستان است.

تنوع آب وهوایی در شهر های استان مشاهده می شود به طوری که خرم آباد از اعتدال زمستانی و گرمای تابستانی،بروجرد از سرمای زمستانی واعتدال تابستانی،و الیگودرز از آب وهوای بسیار سرد در زمستان و معتدل در تابستان برخوردار است.

تفرجگاه های طبیعی:

تفرجگاه تخت شاه

315 عید نوروز کجا بریم

تفرجگاه شیرز

314 عید نوروز کجا بریم

تفرجگاه مخمل کوه (تنگه شبیخون)

313 عید نوروز کجا بریم

دره حوض موسی
312 عید نوروز کجا بریم

تفرجگاه نوژیان

311 عید نوروز کجا بریم

آبشار بیشه:

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای کشور است در ایستگاه راه آهن بیشه در شهرستان دورود واقع شده است.

309 1 عید نوروز کجا بریم

آبشار آب سفید:

این آبشار زیبا ودیدنی در منطقه ذلقی الیگودرز وبه فاصله حدود ۵۰ کیلومتری واقع شده است.

308 عید نوروز کجا بریم

آبشار نوژیان:

این آبشار یکی از زیبایی های طبیعت لرستان است که هر ساله ،بسیاری از مردم را به سوی خود جلب می کند .

307 عید نوروز کجا بریم
دریاچه گهر:

دریاچه گهر یکی از زیباترین دریاچه های کوهستانی کشور می باشد این دریاچه از ذوب برف های اشترانکوه و انباشت آب آن در پشت سد یا آب بندی که از ریزش کوه پدید آمده است .

306 عید نوروز کجا بریم

استان اردبیل

دشت مغان

دشت مغان یکی از زیباترین دشت‌ها و چشم ‌اندازهای طبیعی کشور محسوب می‌شود. این دشت که در ساحل جنوبی رود ارس و غرب دریاچه مازندران واقع شده جلگه‌ای است در شمالی‌ترین قسمت استان اردبیل.

305 عید نوروز کجا بریم

طبق منابع یک سوم این دشت در ایران قرار دارد و مابقی در جمهوری آذربایجان است.

استان چهارمحال و بختیاری

دشت لاله های واژگون

مشهورترین دشت لاله در ایران، دشت لاله‌های واژگون شهرستان کوهرنگ است که در ۹۰ کیلومتری شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. لاله‌های واژگون، که در زبان محلی اشک مریم نامیده می‌شوند، در اواخر فروردین ماه به گل می‌نشینند و تا اواخر اردیبهشت گل‌های خود را حفظ می کنند.

304 عید نوروز کجا بریم

استان هرمزگان – جزیره ی هنگام از دیدنی های قشم

این جزیره دارای ارتفاعات پست آهکی است و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است . طولانی ترین قطر جزیره از« روستای هنگام کهنه » تا « روستای هنگام جدید » و به فاصله ی ۹ کیلومتر است.

303 عید نوروز کجا بریم

 

منبع : سایت گردشگرها

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *