رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ دی ۱۳۹۹

عکس های زیبا و رویایی از طبیعت شگفت انگیز ایران در فصل پاییز

لینک این مطلب کپی شد!

عکس های زیبا و رویایی از طبیعت شگفت انگیز ایران در فصل پاییز را که در این مطلب آماده کردیم حتما باید ببینید. رنگین کمان رنگهای پاییز را می توان بر هر تکه از ایران زمین دید . برخی از این نقاط زیبایی وصف ناشدنی دارند تنوع رنگهای پاییزی در جای جای ایران نقشی بی نظیر می آفریند .پاییز فصل رنگهاست و کسانی که دوست دارند هنر رنگ آمیزی طبیعت را ببینند باید پاییز به سفر بروند .هم قدم طبیعت که می شوی بارانی از برگ ها بر سرت می بارد و دریایی از رنگ ها زیر پایت جاری می شود. برگ هایی که با صدای خش خش با هم درد و دل می کنند و آوای طبیعت از آنها به گوش می رسد.برگ های رنگارنگ در هیاهوی باد بی تابی می کنند و به سوی مقصدی نا معلوم راهی می شوند.

پاییز در جنگل‌های ارسباران

جنگل ارسباران سرزمین پهناوری با وسعتی بیش از ۷۰ هزار هکتار است که لقب بهشت گمشده آذربایجان شرقی را به یدک می کشد. کوههای بلند و درختان گوناگون در کنار هم گرد آمده اند تا نگاه های بسیاری را به خود جدب کند. زیستگاه حیواناتی همچون خرس قهوه ای، خوک‎ ‎وحشی، روباه، شغال، گرگ و سیاه گوش و ‏ ‎پرندگانی مانند کبک، کبک چیل، جی جاق، کلاغ نوک قرمز‎، عقاب طلایی و شاهین در این منطقه قرار دارد. گیاهانی مانند سرخدار، ممرز، بلوط، فندق، گردو و سماق و‏‎ ‎‏ غیره در جای جای آن بساط خود را پهن کرده اند. پاییز که می شود دست نقاش طبیعت به هرسوی منطقه رنگی می پاشد و تصویری تازه خلق می کند.ارسباران از از شمال به رود ارس و از شرق به مشگین شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از غرب به مرند و تبریز محدود شده است و برای ساکنان منطقه تفرجگاهی بکر به شمار می آید.
برای نظاره کردن رنگین کمان پاییزی ارسباران به سوی استان آذربایجان شرقی بروید. ار سباران در میان شهرهای کلیبر و جلفا، در حاشیه جنوبی رود مرزی ارس قرار دارد و انتظار شما را می کشد.

پاییز در ارسباران

پاییز در ارسباران

پاییز در ارسباران

پاییز در ارسباران

پاییز در ارسباران

پاییز در ارسباران

پاییز در جنگل های لوندویل گیلان

لوندویل منطقه ای زیبا است که جنگل، چشمه، دریا، آبشار و کوه را در آن می توانید ببینید. اما اگر در پاییز راهی این شهر شدید راه جنگل را در پیش بگیرید و عشق بازی رنگ ها با طبیعت را لمس کنید. در قلب جنگل بزنید و با قدم هایتان جای جای آن را ببینید. به موسیقی دلبرانه ی عبور آب از رودخانه ی میان جنگل گوش فرا دهید و آرامشی کم نظیر را تجربه کنید. در گوشه ای از این جنگل نیز می توانید به تماشای آبشار لاتون که در میان انبوه رنگ های پاییزی جاری شده است بپردازید به شرطی که قدرت ۴ ساعت پیاده روی را داشته باشید.برای رفتن به لوندوویل از رشت به سمت آستارا حرکت کنید و حدود ۱۵ کیلومتر قبل از آستارا چشمتان به تابلوی راهنما می خورد که شما را به سوی لوندویل راهنمایی می کند.

پاییز در لوندویل

پاییز در لوندویل

پاییز در آبشار لاتون گیلان

آبشار لاتون، بلند ترین آبشار ایران است که در ۱۵ کیلوکتری جنوب شهر آستارا و در مرز استان اردبیل قرار دارد. در زبان محلی به آن بارزاو نیز گفته می شود.جالب است که بدانید آب این آبشار از دامنه های شرقی بلندترین کوه منطقه ی آستارا یعنی کوه اسپیناس با ۲۱۰۵ متر ارتفاع سرچشمه می گیرد و در مسیر از ۳ حوض بزرگ طبیعی با ۳ آبشار ۱۰ متری عبور می کند و پس از سر ریز شدن از آبشار به رودخانه ی لوندیل که ۱۷ کیلومتر امتداد دارد می ریزد .

پاییز در آبشار لاتون گیلان

پاییز در آبشار لاتون گیلان

پاییز در جاده چالوس

جاده چالوس با نام رسمی جاده ۵۹، معروف ترین جاده کشور است که از سال ۱۳۱۲ بسیاری از مسافران را در چهار فصل سال از شهر کرج در استان البرز به شهر چالوس در استان مازندران می رساند. جاده ای پیچ در پیچ و کوهستانی با چشم انداز های طبیعی منحصر به فرد که شما را در طول مسیر لحظه ای رها نمی کنند. وجود رستوران ها و اماکن تفریحی در طول این جاده آن را به یکی از تفرجگاه های پر رفت و آمد ایران تبدیل کرده است.پاییز که از راه می رسد در سر تا سر جاده می توانید شاهد برگ ریزان و باران رنگ ها باشید. پس اگر دلتان خواست که به جاده بزنید و در زیبایی های پاییز غرق شوید به تماشای جاده چالوس بروید.

پاییز در جاده چالوس

پاییز در جاده چالوس

پاییز در جاده چالوس

پاییز در روستای آهار تهران

پایتخت نیز از مناظر پاییزی بکر بی نصیب نمانده است و می توانید در روستای آهار طعم واقعی پاییز را بچشید. نام اصلی روستا ” اوهر ” است که از ترکیب “او” به معنای آب و ” هر ” به معنای آسیاب تشکیل می شود. در دوسوی این روستا دو رودخانه پرآب جریان دارد که در پایین روستا به هم می پیوندند. علامه بر مناظر پاییزی می توان در این منطقه به سراغ آبشار شکرآب نیز رفت. همچنین بر فراز ارتفاعات روستا آتشگاه باستانی قصران دیده می شود که به عهد ساسانیان و ظاهرا به زمان اردشیر بابکان تعلق دارد.
اگر قصد تماشای پاییز در روستای آهار را دارید می توانید از طریق جاده لشگرک به سمت فشم بروید و از حاجی آباد و اوشان عبور کنید تا از طریق یک مسیر آسفالته به روستای آهار برسید.

پاییز در روستای آهار تهران

پاییز در روستای آهار تهران

پاییز در روستای آهار تهران

پاییز در روستای آهار تهران

پاییز در روستای شهرستانک البرز

شهرستانک نام روستایی تاریخی در استان البرز است که در جاده ی چالوس قرار دارد. جلوه های پاییزی در کوچه باغ های این روستا به حدی دیدنی است که همه ساله بسیاری از علاقه مندان تماشای پاییز هزار رنگ را به سوی خود می کشاند. گذر رودخانه از میان این طبیعت هزار رنگ زیبایی آن را دو چندان می کند. صدای آب در سر تا سر مسیر پیاده روی شما را همراهی می کند و با فاصله ی کمی از روستا کاخ ناصری که یکی از کاخ های مهم دوران ناصرالدین شاه است، تاریخ و طبیعت را در هم می آمیزد.وجود آلاچیق، سرویس بهداشتی و بوفه ، گذراندن یک روز پاییزی فراموش نشدنی را برایتان آسان تر می کند.کافیست دل به جاده بزنید و از طریق جاده چالوس خودتان را به شهرستانک برسانید. بعد از طی‌ ۴۲ كیلومتر در مسیر جاده کرج _ چالوس و عبور از روستای آسارا تابلوی شهرستانك را در سمت راستتان خواهید دید.

پاییز در روستای شهرستانک البرز

پاییز در روستای شهرستانک البرز

پاییز در جنگلهای الیمستان آمل

الیمستان نام جنگلی در آمل است که گیاهی به نام الیما در آن به وفور یافت می شود. چشمه سار ها، آب زلال و وجود اسب ها در این جنگل عواملی هستند که تمایز قابل توجهی را برای آن به وجود آورده اند.جنگل الیمستان در ارتفاع بالای واقع شده است و در برخی مواقع مه غلیظی آن را در بر می گیرد. از سرسبزی آن در بهار و تابستان که بگذریم می توان آن را یکی از مقاصد پاییزی به شمار آورد و برگ ریزان را در آن به تماشا نشست.برای رفن به الیمستان وارد جاده هراز شوید و ۱۴۰ کیلومتر از تهران یا ۵۰ کیلومتر از آمل فاصله بگیرید. یک جاده فرعی با تابلوی امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش به چشم می خورد که با رود به آن و رسیدن به دوراهی باید جاده سمت چپ را دنبال کنید. پس از طی ۷ کیلومتر به روستای لهاش و پس از ۵ کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان می رسید. از آبادی که گذر کنید می توانید به جنگل وارد شوید.

پاییز در جنگلهای الیمستان آمل

پاییز در جنگلهای الیمستان آمل

پاییز در جنگلهای الیمستان آمل

پاییز در جنگلهای الیمستان آمل

پاییز در دریاچه الیمالات نور

در مسیر چمستان – نور، دریاچه ای واقع شده که در نتیجه ی یک سد خاکی به وجود آمده است. برای رسیدن به این دریاچه باید از مسیری در قلب جنگل عبور کنید و در جای جای آن می توانید شاهد برگ ریزان پاییز باشید. به دریاچه که می رسید آن را همچون نگنی می بینید که درختان آن را در بر گرفته اند. انعکاس رنگ های پاییزی در آب تصویر متفاوتی از پاییز را به شما ارائه می دهد.دریاچه الیمالات در ۸ کیلومتری نور و سه کیلومتری جاده اصلی نور به چمستان قرار دارد و از جاده ی نور _ چمستان می توانید به آن برسید. مسیر تا نزدیک دریاچه خاکی و مناسب است و امکان تردد با هر وسیله ی نقلیه ای فراهم می باشد.

پاییز در دریاچه الیمالات نور

پاییز در دریاچه الیمالات نور

پاییز در دریاچه الیمالات نور

پاییز در ناهارخوران گرگان

نام استان گلستان و شهر گرگان که می آید، جنگل ناهارخوران در ذهن ها تداعی می شود. یک جنگل باستانی که احتمال می رود مربوط به ۴۰ میلیون سال قبل و عصر ژوراسیک است. کل منطقه ی ناهارخوران وسعتی برابر ۳۰۰ هکتار دارد اما درختان سر به فلک کشیده حدود ۱۶۸ هکتار آن را اشغال کرده اند. این منطقه حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که در برخی نواحی به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هم می رسد.نقل است که حجاج در زمان های گذشته از این محل برای استراحت و خوردن ناهار استفاده می کردند و به همین دلیل این منطقه به ناهار خوران مشهور گشته است.

پاییز در ناهارخوران گرگان

پاییز در ناهارخوران گرگان

پاییز در ناهارخوران گرگان

پاییز در جاده اسالم به خلخال

اگر هوس گذر از میان طبیعت پاییزی با اتومبیل را دارید حتما به جاده ی ۷۰ کیلومتری اسالم به خلخال سری بزنید. جاده ای که هر چهار فصلش دیدنی است اما در پاییز در هر سوی جاده می توانید بهشت رنگ ها را ببینید. در جای جای این جاده ممکن است مه نیز به رنگ های طبیعت افزوده شود و چشم اندازی رویایی را به شما هدیه کند.سفر خود در این جاده را از شهر اسالم در استان گیلان آغاز کنید و در شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان به سرانجام برسانید. در طول مسیر جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه را می توانید ببینید و از مناظر متنوع پاییزی لذت ببرید.لباس گرم را در سفر به این جاده فراموش نکنید چرا که هر لحظه امکان بارش و برودت هوا وجود دارد. اگر قصد اقامت داشتید در روستاها و در میانه ی راه اتاق ها و خانه هایی برای اجاره کردن وجود دارد.

پاییز در جاده اسالم به خلخال

پاییز در جاده اسالم به خلخال

پاییز در آبشار بیشه لرستان

برای دیدن یکی از جلوه های زیبای پاییزی کشورمان می توان به استان لرستان رفت و سقوط آب را از ارتفاع ۴۸ متری در میان رنگین کمان پاییزی به تماشا نشست. آبشار بیشه به عنوان چهل و هشتمین اثر ملی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ به ثبت رسیده است. زمین های پوشیده از جنگل بلوط نیز بر زیبایی های این آبشار افزوده است.این آبشار در روستای بیشه قرار دارد و از طریق شهرستان خرم آباد و طی مسافت ۵۰ کیلومتر می توان به آن رسید. راه آهن دورود به سپیددشت نیز یکی دیگر از راه های دسترسی به آبشار بیشه است.

پاییز در آبشار بیشه لرستان

پاییز در آبشار بیشه لرستان

پاییز در جنگل ابر سمنان

جنگل ابر یکی از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی است که با گونه های گیاهی و جانوری نادر یکی از خاطره انگیز مناظر پاییزی را برایتان رقم می زند. نام ابر شایسته ترین نامی است که بر این جنگل نهاده اند. این وسعت ۳۵ هزار هکتاری را اقیانوسی از ابر و باد در آغوش کشیده و جلوه ای بی نظیر از طبیعت ایران را به نمایش گذاشته است.جنگل ابر در ۳۵ کیلومترى شمال شرق سمنان و ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود قرار دارد و از طریق جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قابل دسترسی می باشد.

پاییز در جنگل ابر سمنان

پاییز در جنگل ابر سمنان

پاییز در حاشیه زاینده رود

زاینده‎رود، بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

پاییز در حاشیه زاینده رود

پاییز در حاشیه زاینده رود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *