رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آذر ۱۳۹۵

عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها در امور گردشگری

اشتراک گذاری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تقویت صنایع‌دستی به معنای کمک به تحقق اهداف گردشگری در افق ۱۴۰۴ است، گفت: تکمیل زیرساخت‌هایی همچون هتل‌ها و افزایش حمل و نقل ریلی و هوایی در این راستا ضرورت دارد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رسیدن به چشم‌اندازهای تعیین شده برای گردشگری و افزایش درآمد از این طریق، نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه مناسب برای این بخش است، گفت: صنایع‌دستی به غیر آنکه می‌تواند درآمدهای بالایی را برای کشور ایجاد کند بخشی از فرهنگ غنی ایران را تشکیل می‌دهند لذا حفظ این صنایع و آموزش آن به نسل‌های جدید ضروری است؛ با این حال جوانان در صورت بازدهی اقتصادی به سمت این مشاغل خواهند آمد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت صنایع دستی به معنای کمک به اهداف گردشگری در افق ۱۴۰۴ است که طبق آن قرار است ۲۰ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیارد دلار درآمد از این طریق داشتته باشیم، درحالی که ایران جزو چند کشور اول برتر دنیا به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری است.

وی با تاکید براینکه صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد را در دنیا به خود اختصاص داده است، نسبت به رفتار جزیره‌ای دستگاه‌ها در این خصوص انتقاد کرد و افزود: متاسفانه باید بگویم ۹۰ درصد هتل‌ها در کشور و پایتخت متعلق به زمان طاغوت است و این نشان می‌دهد پس از انقلاب برای افزایش صنعت گردشگری و تکمیل زیرساخت‌ها عملا اقدامی صورت نگرفته است.

لاهوتی با تاکید برضرورت تکمیل زیرساخت‌هایی همچون افزایش هتل‌ها و حمل ونقل ریلی‌وهوایی درحالی که ۹۰ درصد حمل و نقل ایران جاده‌ای است، افزود: آموزش مردم بدین منظور که می‌توانند به این حوزه وارد شده و کسب درآمد کنند اهمیت فراوانی دارد چراکه هنوز خیلی‌ها به دنبال استخدام در ادارات دولتی هستند، ضمن آنکه برخورد با گردشگر نیز نیازمند آموزش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تعداد صرافی‌ها در شهرهای مختلف بسیار کم و گردشگر در ایران همیشه مشکل تبدیل کردن پول را دارد، افزود: معتقدم اگرچه دولت یازدهم به مسئله گردشگری اهمیت فراوان داده است اما متاسفانه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در دولت‌های گذشته به ویژه دولت دهم حیات خلوت مدیران بود و این مسئله به صنعت گردشگری آسیب‌های فراوان رسانده است.

گردشگری عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها در امور گردشگری
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *