رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ دی ۱۳۹۵

عدم افزایش نرخ هتل‌ها در نوروز ۹۶

لینک این مطلب کپی شد!

رئیس جامعه هتلداران کشور درباره افزایش نرخ اتاق هتل‌ها در عید سال ۹۶ اعلام کرد: «ما هر سال از اول مهر ماه نرخ هتل‌ها را تعیین می‌کنیم؛ اما امسال به دلیل کاهش مسافر و رکود بازار تغییری در نرخ اتاق هتل‌ها به وجود نیاوردیم و بیشتر هتلداران علاقه‌ای به افزایش نرخ ندارند.» جمشید حمزه‌زاده در این باره به خبرگزاری مهر گفت: «اگر اکنون یک هتلدار، نرخ اتاق را بالا ببرد کار غیرقانونی انجام نداده چون مهر ماه افزایش نرخ نداشته است، اما اکنون بسیاری از هتل‌ها رغبتی به این کار ندارند و حتی برخی از آنان به سمت کاهش نرخ نیز رفته‌اند چون بازار جذب مسافر خوب نیست.»

وی از کاهش ۱۰ درصدی اشغال هتل‌ها در سال ۹۵ نیز خبر داد و تصریح کرد: «امسال نسبت به سال گذشته با کاهش مسافر مواجه شدیم که دلیل آن افزایش خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های غیررسمی بود.» حمزه‌زاده یادآور شد: «ما در بیشتر هتل‌های ایران از اول سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی مسافر مواجه بوده‌ایم. یکی از دلایل آن وضعیت اقتصادی است.» وی همچنین به سایر مشکلات در بخش هتلداری نیز اشاره کرد و افزود: «موضوع دیگر به توسعه مراکز غیرمعتبر و غیررسمی برمی‌گردد. اکنون شهر مشهد نسبت به چند سال گذشته خانه‌های اجاره‌ای بیشتری دارد و تعداد این مراکز اقامتی غیرمجاز چند برابر شده است. این خانه‌ها ملاحظات قانونی ندارند؛ حتی عوارض نیز نمی‌پردازند و در نهایت باعث می‌شوند که بازار کسب‌وکار هتل‌ها افت کند.»

رئیس جامعه هتلداران اضافه کرد: «۹۰ درصد مسافران هتل‌ها، ایرانی هستند و میانگین حضور مسافران خارجی در هتل‌های ایران ۱۰ درصد است. برخی از هتل‌ها همیشه مسافر خارجی می‌پذیرند، ولی ما متوسط اشغال هتل‌ها را در نظر می‌گیریم. کاهش آمار اشغال هتل‌ها نیز بیشتر متوجه بازار ۹۰ درصدی مسافران ایرانی هتل‌ها است.» حمزه‌زاده سال گذشته نیز گفته بود: «در هفت‌ ماه نخست سال ۹۴ حدود ۱۵ درصد کاهش اقامت مسافر در هتل‌ها داشته‌ایم و دلیل عمده آن تبلیغ، ترویج و توسعه اقامتگاه‌های غیررسمی همچون مدارس دولتی و خانه‌مسافرها است که از یکسو به ارائه خدمات باکیفیت آسیب می‌رساند و از سوی دیگر مسافر را با مشکلاتی مواجه می‌کند.»

1416644322_irantraveller-news8976443 عدم افزایش نرخ هتل‌ها در نوروز 96

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *