جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ظریف و بوکووآ به دیدار نقشه‌های ثبت‌ شده ایران رفتند

تاریخ بروزرسانی :
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ دقایقی پیش با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ایرینا بوکووآ مدیر کل یونسکو مراسم رونمایی از نقشه منتخب و احیای گواهینامه ثبت جهانی نقشه‎ها و ادای تقدیرنامه به دست‎اندرکاران ثبت جهانی نقشه‌ها در معاونت پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش‌های بین الملل اداره استاد و تاریخ دیپلماسی وزارت امورخارجه ایران آغاز شد.

به گزارش CHN، وزارت امور خارجه به عنوان یکی از نخستین دستگاههای بروکراسی در کشور، دارای آرشیوی غنی مشتمل بر قریب ۵۰ میلیون سند، اغلب از دوره قاجار تاکنون است. در این آرشیو نزدیک به ۷۰۰۰ اصل یا نقشه‌های تاریخی مرزی منطقه و غیره وجود دارد.

در حقیقت این مجموعه فاخر و کم نظیر جزء میراث مادی و معنوی دستگاه‌های دیپلماسی کشور محسوب می‌شود که اقدام در جهت شناسایی، معرفی و ثبت مجموعه‎ای از نقشه‌های تاریخی دوران قاجار در برنامه حافظه جهانی یونسکو در سال ۱۳۹۲ گام مهمی در این راستا بود.

موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی در صدد انتشار اطلسی از منتخب نقشه‎های به ثبت رسیده خود در قالب برنامه حافظه جهانی است که در سال جاری محقق می‌شود.

IMAGE635341134977331272 ظریف و بوکووآ به دیدار نقشه‌های ثبت‌ شده ایران رفتند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *