رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آذر ۱۳۹۹

طرز تهیه شیرینی لطیفه خانگی

اشتراک گذاری

امروز می خواهیم طرز تهیه شیرینی لطیفه خانگی را به شما آموزش دهیم . شیرینی لطیفه که یک شیرینی نرم و لطیف و درست کردنش هم خیلی ساده و راحت است . شاید در اکثر قنادی های ایران این شیرینی را دیده باشید . با ماهمراه باشید تا این شیرینی خوشمزه را درست کنیم .

شیرینی لطیفه خونگی

مواد لازم

آرد ۳/۴ لیوان
پودر قند ۳/۴ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته به میزان لازم
پودر قند و پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه

ابتدا فر رو در دمای ۱۹۰درجه سانتیگراد روشن می کنیم و سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم . زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید . سفیده را با همزن بزنید تا کمی حجم بگیرد بعد نصف شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا حجیم و حالت کشدار شود و وقتی ظرف را بر می گردانید از ظرف نریزد . سفیده ها را در ظرفی ریخته و در یخچال قرار دهید . زرده و نصف پودر قند را با وانیل داخل ظرف دیگری بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود . زرده و سفیده را با لیسک آرام در یک جهت به صورت دورانی با هم مخلوط کنید .
آرد و بکینگ پودر را که سه بار الک کرده اید به آن اضافه کرده و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید و مواد را در قیف با ماسوره ساده بریزید .از مایه به اندازه دلخواه با فاصله معین حدود ۳ سانتی متر به صورت دایره بریزید . برای راحتی کار پشت کاغذ روغنی را با خودکار دایره بکشید و کاغذ را برگردانید و در سینی فر بگذارید و با قیف دایره ها را پر کنید و در فری که با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید .
این شیرینی باید کمی طلایی شده و رنگ آن خیلی تغییر نکند . سپس از فر خارج کرده در این مدت در فر را باز نکنید اما حواستان باشد که در زمان مناسب از فر خارج کنید . بعد از زمان ۵ دقیقه لطیفه ها را از کاغذ جدا کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنک شود. شیرینی را به پشت برگردانید ، از خامه فرم گرفته که داخل قیف ریخته اید روی آن بریزید و یک لطیفه دیگر روی آن برگردانید و در ظرف بچینید . روی آنرا با کمی پودر پسته یا نارگیل تزیین کنید . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *