جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

سالاد ها غذاهایی سالم و البته برخی از آنها کم کالری نیز هستند . سالادها به عنوان پیش غذا و یا همراه غذا سرو می شود . سالادهایی مانند سالاد ماکارونی ، اندونزی ، فصل ، کلم ، الویه و هزاران سالاد دیگر در سراسر جهان خورده می‌شوند و هرکدام طرفداران خاص خودشان را دارند. کلمه سالاد در زبان فرانسوی از کلمه‌ای لاتین با عنوان «سالاتا» (Salata) به معنی شور، نمکی و نمک اندود شده ریشه می‌گیرد.سالادها معمولا با انواع سبزیجات ، غلات ، حبوبات و میوه ها درست می شوند که مقادیر زیادی فیبر ، اسید فولیک ، ویتامین و مواد معدنی دارند و برای سلامتی بدن بخصوص دستگاه گوارش و قلب بسیار مفید هستند . در این مطلب شما را با طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ آشنا می کنیم . با ما همراه باشید .

فهرست

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارانی به راحتی تهیه می شود و یکی از سالادهای پرطرفدار بخصوص برای جشنها و میهمانی ها می باشد .
مواد لازم
خیارشور ۲۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
ماکارونی فرمی ا بسته
فلفل دلمه۱ عدد(می توانید از رنگهای مختلف فلفل دلمه برای زیباتر شدن غذا استفاده کنید)
نخود سبز پخته ۲۰۰ گرم
ذرت شیرین پخته شده ۲۵۰ گرم
ژامبون مرغ ۳۰۰ گرم
لیمو ترش ۱ عدد
سس مایونز ۵۰۰ گرم
روغن زیتون نصف ته استکان
ادویه (نمک،فلفل سیاه ، زردچوبه) به مقدار نیاز
طرز تهیه
برای پخت سالاد ماکارونی ابتدا ماکارونی ها را در ظرف آب جوش که به آن روغن زیتون، زرد چوبه و نمک اضافه کردیم میریزیم تا بیشتر از حد معمول که زمان پخت ماکارونی هاست ،بپزد و کاملا نرم شود.بهتر است در آبی که برای پخت ماکارونی آماده کردیم روغن و نمک بیشتری بریزید تا طعم ماکارونی ها بهتر شود.سپس ماکارونی ها را هنگام آبکش کردن چند بار با آب خنک بشویید تا کاملا سرد شوند.بقیه مواد ترکیبی را که شامل نخود فرنگی ، ذرت ،ژامبون نگینی خرد شده ،فلفل دلمه ریز خرد شده ،هویج رنده شده که البته بهتر است با دنده درشتر رنده شود و خیار شور نگینی خردشده و ماکارونی پخته آماده شده مخلوط میکنیم.برای درست کردن سس سالاد ماکارونی ابتدا در ظرفی سس مایونز را می ریزیم و به آن فلفل سیاه و آب لیموی تازه گرفته شده اضافه میکنیم و هم میزنیم و به داخل بقیه مواد ترکیب شده اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا همه مواد در کنار هم میکس شوند.سالاد ماکارونی آماده شده را در ظرف سر پوشیده مورد نظر بریزید و به مدت یک ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید و بعد نوش جان کنید.
توصیه می شود سالاد ماکارونی را بخاطر ویژگی پاستا که رطوبت را تا حد زیادی به خود جذب میکند،براینکه بعد از اضافه کردن سس و گذاشتن داخل یخچال خشک نشود به آن مقداری روغن زیتون هم اضافه کنید.

سالاد ماکارونی طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد سزار

سالاد سزار، سالادی با اصالت ایتالیایی آمریکایی است که قدمت آن به حدود صد سال قبل بازمی‌گردد. این سالاد سبز که شاید بتوان آن را دومین سالاد محبوب در ایران، پس از سالاد شیرازی خواند، با مرغ سوخاری یا گریل شده، کاهو، تکه‌های خرد شده نان تست با پنیر پارمزان و سسی متشکل از آب لیمو ترش، روغن زیتون، تخم‌مرغ، سس ووسترشایر (Worcestershire)، کنسرو ماهی انچووی، سیر، خردل و فلفل سیاه درست می‌شود. البته سالاد سزار طرز تهیه‌های مختلفی دارد و با مواد متنوعی از جمله تن ماهی، ماهی کولی یا بیکن در مناطق مختلف تهیه می‌شود. در حال حاضر، سالاد سزار در منوی بیشتر کافه‌ها و رستوران‌ها دیده می‌شود و این سالاد، یکی از پرطرفدارترین سالادهای رستوران‌های درجه یک به شمار می‌آید.
موادلازم
کاهو : یک بوته شسته شده
سینه مرغ : ۱ عدد
نان تست یا باگت
روغن زیتون :۱/۴ فنجان
لیمو ترش تازه : ا عدد
گوجه گیلاسی(برای تزیین)
نکته : در صورتی که از فیله مرغ به جای سینه مرغ استفاده می کنید تعداد نفرات را در انتخاب میزان فیله مرغ نظر بگیرید.
مواد لازم برای سس سالاد سزار:
تخم مرغ : ۲ عدد
پنیر پارمسان : ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک : ۲ قاشق غذاخوری
سیر : دو حبه
نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
طرز تهیه
ابتدا تخم مرغ ها را به مدت دو دقیقه بگذارید تا آب پز شود، توجه داشته باشید تخم مرغ ها نباید ببندد.کاسه ای مناسب انتخاب کنید و سیر له شده ، روغن زیتون ، پنیر و زرده تخم مرغ ها را داخل آن ریخته و به مدت ۴ دقیقه هم بزنید.زمانی که مواد تغییر رنگ داد و رنگ آن سفید شد ، سرکه و ادویه ها را اضافه کرده و ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا زمانی شکل سس مایونز را به خود بگیرد.حالا سس را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.در سس سالاد سزار (caesar salad) به جای سرکه از آبلیمو هم میتوان استفاده کرد.مقداری از سیر له شده و روغن زیتون را برای مزه دار کردن سینه مرغ کنار بگذارید.از سفیده تخم مرغ در صورت تمایل میتوانید در انتهای دستور تهیه برای تزیین استفاده کنید.
طرز تهیه سالاد سزار
برای درست کردن سالاد سزار ابتدا نان تست را تا حد امکان به شکل مربع برش بزنید و با مقداری روغن زیتون و سیر له شده روی نان ها را چرب کنید .نان ها را داخل سینی فر بچینید و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سوخاری شود. البته برای سوخاری کردن نان ها می توانید از مایکروویو ، توستر و یا حتی ماهیتابه استفاده کنید.سپس سینه مرغ را نصف می کنیم تا نازک تر شود تا راحت سرخ شود سپس با سیر له شده و روغن زیتون که از سس سالاد کنار گذاشته بودیم آن را مزه دار می کنیم و سپس مقداری نمک و فلفل اضافه میکنیم و سینه مرغ مزه دار شده را مدتی کنار می گذاریم تا مواد جذب سینه مرغ شود.سینه مرغ را با حرارت بالا درون تابه سرخ کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که حتما باید شعله حرارت بالایی داشته باشد تا سینه مرغ به دلیل از دست دادن آب آن سفت نشود. بعد از سرخ شدن سینه مرغ را به قطعه های متوسط تقسیم کنید.ظرف سالاد را آماده کنید و کاهو را داخل آن خرد کنید، بهتر است قطعات کاهو نه زیاد ریز و نه زیاد درشت باشد.حالا نان سوخاری شده را به کاهوی خرد شده اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، سپس قطعات سینه مرغ را اضافه کنید و گوجه گیلاسی را روی سالاد سزار تزیین کنید و در آخر سس را روی سالاد بریزید و مقداری لیمو روی آن بچکانید تا خوش عطر و خوش طعم شود.

سالاد سزار طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

 سالاد الویه

سالاد الویه یک سالاد روسی مشهور، مقوی و بسیار خوشمزه است که بچه‌ها و بزرگسالان عاشق آن هستند. سالاد الویه را می‌توان به‌عنوان پیش غذا، غذای پیک نیک یا سفر، یک غذای سبک در جشن‌های تولد و دورهمی‌های خانوادگی یا به‌عنوان غذای اصلی در وعده ناهار یا شام همراه با نان باگت، فرانسوی یا انواع دیگر نان سرو کرد. مرغ، کالباس، قارچ، خیارشور، پیاز، سیب‌ زمینی، تخم‌مرغ، سس، آب مرغ، نخود فرنگی، هویج، نمک، فلفل سیاه و آب لیمو از مواد تشکیل‌دهنده سالاد الویه هستند که بسته به سلیقه افراد ممکن است از همه آن‌ها یا بخشی از آن‌ها استفاده شود.

سالاد الویه، غذایی مناسب برای پیک نیک و مهمانی‌های دورهمی است. یک سبد پر از نان باگت، یک کاسه سالاد الویه و یک لیوان نوشیدنی خنک، دقیقا همان چیزی است که هر کسی با دیدن آن خوشحال خواهد شد. این سالاد را به روش‌های مختلف می‌توان سرو کرد و فینگرفودها یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرو این سالاد به شمار می‌آیند.

سالاد الویه طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد روسی

در سالاد الویه روسی، مواد رنده نمی‌شوند و همه مخلفات درون سالاد الویه به‌صورت نگینی خرد می‌شوند.سالاد روسی یا سالاد الویه روسی، یک پیش غذای مشهور و محبوب بین‌المللی است و طرز تهیه آن شباهت زیادی به سالاد الویه معمولی دارد؛ با این تفاوت که در روسیه به‌جای خیار شور، معمولا از خیار استفاده می‌کنند و به‌جای مرغ در سالاد الویه کالباس می‌ریزند. جالب است بدانید که در سالاد الویه روسی، مواد رنده نمی‌شوند و همه مخلفات درون سالاد الویه به‌صورت نگینی خرد می‌شوند. در برخی طرز تهیه‌ها از شوید نیز در سالاد الویه روسی استفاده می‌کنند. اگر به‌دنبال یک شام سبک هستید، سالاد روسی یک انتخاب فوق‌العاده است. این سالاد، همچنین گزینه‌ای مناسب برای سرو در مهمانی‌های مجلل محسوب می‌شود.

سالاد روسی طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد اندونزی

سالاد اندونزی، یک سالاد با اصالت اندونزیایی است که می‌توان آن را همراه با غذا یا به‌عنوان یک وعده شام سبک و رژیمی سرو کرد. این سالاد با سبزیجات و ادویه‌های مختلفی درست می‌شود و شما می‌توانید آن را مطابق سلیقه و ذائقه خود درست کنید. برای تهیه یک سالاد اندونزی مجلسی بهتر است تمام مواد را به‌صورت نگینی یا نواری خرد کنید. سالاد اندونزی، یک سالاد رنگارنگ و فوق‌العاده خوشمزه است که می‌توان آن را در هر زمانی از سال درست کرد.

مواد لازم 
یک پیمانه کلم برگ قرمز خرد شده رشته‌ای یا نگینی خرد شده
۲ پیمانه کلم برگ سفید خرد شده رشته‌ای یا نگینی خرد شده
۲۰۰ گرم کالباس رشته‌ای یا نگینی خرد شده
نصف پیمانه ذرت پخته یا کنسروی
یک پیمانه نخودفرنگی پخته یا کنسروی
۲ عدد هویج پخته و رنده شده یا نگینی خرد شده
۴ عدد خیار شور رنده شده یا نگینی خرد شده
سس مایونز به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
طرز تهیه

کلم برگ قرمز، کلم برگ سفید، کالباس، ذرت و نخودفرنگی پخته، هویج و خیارشور را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس سس مایونز و روغن زیتون را به سالاد بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا سس به خورد سالاد برود. سالاد اندونزی را برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم سس به خورد مواد برود.برای تهیه سالاد اندونزی با کشمش، کشمش‌ها را از یک ساعت قبل در آب خیس کنید. سپس آن‌ها را آبکش کنید و در سالاد بریزید. برخی افراد، قبل از اضافه کردن کشمش به سالاد، سس مایونز، سرکه، نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواه را به کشمش‌ها اضافه می‌کنند و برای نیم‌ساعت در یخچال قرار می‌دهند تا کشمش‌ها مزه‌دار شوند.سالاد اندونزی  با کشمش و گردو، باید گردوی خرد شده را به مخلوط سس مایونز و کشمش اضافه کنید.در طرز تهیه سالاد اندونزی رژیمی، به‌جای سس مایونز از ماست ترش استفاده می‌شود و کشمش نیز از طرز تهیه حذف می‌شود.برای تهیه سالاد اندونزی مجلسی، کافی است سالاد را در یک قالب بریزید و آن را فشرده کنید. برای سرو، سالاد را در یک ظرف برگردانید و روی آن را تزئین کنید.برخی افراد، سالاد اندونزی را با شوید و جعفری تازه هم درست می‌کنند.
سالاد اندونزی با کلم بروکلی و گل کلم هم درست می‌شود. در طرز تهیه این نوع از سالاد اندونزی می‌توان از کلم پخته یا خام استفاده کرد.برای تهیه یک سالاد اندونزی سالم‌تر، کالباس یا ژامبون را حذف کنید و به‌جای آن‌ها، مرغ یا گوشت پخته و ریش ریش شده را در سالاد بریزید.
سالاد اندونزی را با سیب‌زمینی پخته و خرد شده نیز درست می‌کنند.در طرز تهیه سالاد اندونزی با ماکارونی، باید ماکارونی را جداگانه بپزید و به سالاد اضافه کنید.طرز تهیه سالاد اندونزی با قارچ، بسیار پرطرفدار است و برای تهیه آن کافی است قارچ را تفت دهید و سپس به سالاد اضافه کنید.

سالاد اندونزی طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد یونانی

سالاد یونانی، یکی از سالادهای مشهور بین‌المللی است که در رستوران‌های بیشتر کشورها در سراسر دنیا سرو می‌شود
مواد لازم 
یک چهارم یک عدد پیاز قرمز پوست کنده و خلالی خرد شده
یک عدد لیمو ترش بزرگ
۲ عدد گوجه فرنگی خرد شده
۲ عدد خیار متوسط خرد شده
یک عدد کاهوی کوچک خرد شده
دو سوم پیمانه زیتون بدون هسته
۱۶ تکه پنیر فتا
مواد لازم برای سس سالاد یونانی
۲ قاشق غذاخوری سرکه انگور
۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
یک حبه سیر پوست کنده و رنده شده
نصف پیمانه روغن زیتون
نمک و فلفل به مقدار لازم
۳ قاشق غذاخوری ماست یونانی (اختیاری)
یک چهارم پیمانه پنیر فتا (اختیاری)
نعنا خشک به مقدار لازم (اختیاری)
طرز تهیه
کاهو، گوجه فرنگی و خیار خرد شده را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آب لیمو ترش را روی پیاز خلالی خرد شده در یک کاسه دیگر بریزید و آن را برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. پیاز را آبکش کنید و همراه با زیتون‌های نصف شده به مخلوط کاهو بیفزایید. مواد سالاد را خوب زیر و رو کنید. برای آماده‌سازی سس سالاد یونانی، سرکه، آب لیمو، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل و در صورت تمایل پنیر فتای له شده و ماست یونانی را در یک شیشه بریزید و کمی نعنای خشک به آن بیفزایید. درب شیشه را ببندید و آن را محکم تکان دهید تا یک سس یکدست داشته باشید.برای سرو، سالاد را در چهار بشقاب بریزید و روی هرکدام، چهار تکه پنیر فتا بچینید. روی پنیر فتا را با کمی نعنای خشک تزئین کنید و در نهایت سس را روی سالاد بریزید.

اگر پیاز شما خیلی تند است، حتما آن را پس از آغشته شدن به آب لیمو آبکش کنید تا طعم آن کمی ملایم شود.شما می‌توانید در تهیه سس سالاد یونانی از سرکه بالزامیک هم استفاده کنید.سالاد یونانی اصیل با زیتون سیاه درست می‌شود.بهتر اسن کاهو را در آخرین مرحله به سالاد بیفزایید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.برخی افراد، کمی سینه مرغ پخته شده نیز به سالاد یونانی اضافه می‌کنند تا تبدیل به یک وعده کامل و سیرکننده شود.

سالاد یونانی 800x417 طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد کینوا

کینوا، گیاهی زودهضم و محبوب است که می‌توان با آن انواع سالاد و غذاهای خوشمزه را درست کرد. کینوا با قدمتی چند هزار ساله، گیاهی باستانی است و بیشتر در نواحی آمریکای جنوبی کشت می‌شود. این گیاه، منبع غنی ویتامین‌ها و مواد مغذی، آهن، فسفر، امگا ۳، پروتئین و فیبر است و از نظر ارزش غذایی، بالاتر از جو و گندم قرار می‌گیرد. کینوا را باید قبل از استفاده حتما با آب بشویید؛ زیرا روی دانه‌های آن به‌طور طبیعی، ماده‌ای به نام ساپونین وجود دارد که باعث تلخی آن می‌شود.کینوا در دو نوع سفید و قهوه‌ای قابل خریداری است و برای پخت آن، باید به روش پخت برنج عمل کنید. کینوا فاقد گلوتن است؛ پروتئینی که در غلاتی چون گندم و جو وجود دارد و باعث چسبندگی و کشدار شدن خمیر می‌شود. سالاد کینوا (Quinoa salad) را می‌توان با مواد مختلفی درست کرد و از طعم آن در خانه لذت برد. این سالاد دارای فیبر فراوانی است و شما را برای مدت زمانی طولانی سیر نگه می‌دارد؛ به همین دلیل می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده کامل سرو کرد.

مواد لازم 
۲ پیمانه کینوا
یک پیمانه آب
۲ عدد خیار خرد شده
۲ عدد گوجه فرنگی بزرگ خرد شده
یک عدد فلفل دلمه رنگی خرد شده
نصف پیمانه ذرت پخته
یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک و فلفل به مقدار لازم
جعفری خرد شده به مقدار لازم
یک قاشق غذاخوری پیازچه خردشده (اختیاری)
طرز تهیه

کینوا را داخل آبکش بریزید و خوب بشویید. سپس آن را همراه با آب در قابلمه بریزید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا آب آن کشیده شود. کینوای پخته شده را کنار بگذارید تا خنک شود. کینوای پخته شده، نمک، فلفل، سبزیجات خرد شده و ذرت پخته را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و روی آن‌ها روغن زیتون و آب لیموی تازه بریزید و اجازه دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند. سپس سالاد را سرو کنید.شما می‌توانید سالاد کینوا را با انواع گوشت مرغ و ماهی سرو کنید تا یک سالاد سیرکننده‌تر داشته باشید.برای پخت کینوا به‌جای آب می‌توان از آب سبزیجات یا شیر هم استفاده کرد تا سالاد شما مغذی‌تر و خوشمزه‌تر شود.سالاد کینوا را می‌توان از ۲۴ ساعت قبل درست کرد تا طعم مواد به‌خوبی به خورد هم بروند. البته باید توجه داشته باشید که گوجه فرنگی و خیار در طولانی مدت آب می‌اندازند.

سالاد کینوا 800x450 طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد سالسا مکزیکی

سالاد سالسا مکزیکی، یک سالاد لذیذ و آسان است که با گوجه فرنگی، خیار، ذرت، سیر، پیاز، گشنیز و پنیر فتا درست می‌شود و سس مایونز و آب لیمو از طعم‌دهنده‌های آن هستند.

مواد لازم 
۳ عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده
۳ عدد خیار ریز خرد شده
یک لیوان ذرت کنسروی
یک حبه سیر پوست کنده و خرد شده
یک عدد پیاز پوست کنده و خرد شده
۲ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده
سس مایونز و پنیر فتا به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
یک قاشق غذاخوری آب لیمو
طرز تهیه سالاد سالسا مکزیکی
خیار و گوجه فرنگی خرد شده، ذرت کنسروی، گشنیز خرد شده، پنیر فتا، پیاز و سیر خرد شده را در کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس آب‌ لیمو، سس مایونز، نمک و فلفل را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و به سالاد بیفزایید. نوش جان!

سالاد سالسا مکزیکی 800x533 طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

 سالاد نودل تند

سالاد نودل، یک سالاد خوشمزه، زیبا و سالم است که می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده غذایی سبک یا همراه با غذاهای دیگر سرو کرد.
مواد لازم
۲۰۰ گرم نودل خشک
یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خلالی خرد شده
یک عدد فلفل دلمه‌ای زرد خلالی خرد شده
۲ حبه سیر پوست کنده و ریز خرد شده
۲ عدد فلفل قرمز تند خرد شده
۲۰۰ گرم کنسرو ذرت شیرین
یک دسته پیازچه ریز خرد شده
۲ قاشق غذاخوری بادام‌ز مینی شور تکه تکه شده
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ عدد لیموترش کوچک
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه
نودل را برای ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید. سپس آن‌ها را در یک قابلمه آب جوش روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و پس از دو دقیقه، نودل‌ها را آبکش کنید و در یک کاسه آب سرد بریزید تا خنک شوند. در همین حین، نخودها را آبکش کنید و بشویید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بزرگ، روی حرارت متوسط گاز داغ کنید؛ سپس فلفل دلمه‌ای، فلفل قرمز تند و سیر را در تابه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا فلفل‌ها کمی نرم شوند.
نودل‌ها را آبکش کنید و مواد داخل تابه را به آن‌ها بیفزایید. سپس ذرت، پیازچه و بقیه روغن زیتون، آب لیمو و کمی نمک و فلفل سیاه را به سالاد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. در انتها سالاد را با بادام زمینی تزئین کنید.

سالاد نودل تند طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد اسفناج و قارچ ایتالیایی

سالاد اسفناج و قارچ ایتالیایی، سالادی بسیار مقوی، خوش خوراک و لذیذ است که می‌توان آن را به‌صورت تنها یا همراه با غذاهای گوشتی سرو کرد. برای تهیه این سالاد باید سیر، پیاز، قارچ و بیبی اسفناج را با هم در روغن زیتون تفت دهید. سالاد اسفناج و قارچ ایتالیایی معمولا به‌صورت گرم سرو می‌شود.

مواد لازم 
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک عدد پیاز کوچک پوست کنده و خرد شده
۲ حبه سیر پوست کنده و خرد شده
۴۰۰ گرم قارچ خرد شده
۲۵۰ گرم بیبی اسفناج خرد شده
۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
جعفری خرد شده به مقدار لازم برای تزئین
طرز تهیه
روغن زیتون را در یک تابه بزرگ بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس سیر و پیاز خرد شده را در تابه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. قارچ را به پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دادن را برای سه تا چهار دقیقه ادامه دهید. در ادامه بیبی اسفناج‌های خرد شده را در تابه بریزید و آن‌ها را برای سه دقیقه تفت دهید تا جمع و پلاسیده شوند. سرکه بالزامیک و آب لیموی تازه را به مواد داخل تابه اضافه کنید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا طعم مواد به خورد هم برود.به سالاد، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سپس سالاد را در ظرف سرو بریزید و روی آن را با جعفری خرد شده تزئین کنید. سالاد اسفناج و قارچ ایتالیایی به‌صورت گرم سرو می‌شود.

سالاد قارچ و اسفناج ایتالیایی طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

 سالاد شلغم و هویج

سالاد شلغم و هویج، یک سالاد متفاوت و لذیذ است که با شلغم خام، هویج، جعفری، مغز تخمه کدو، آب لیمو، روغن زیتون و نمک درست می‌شود و طعم و مزه‌ای بی‌نهایت خوشمزه ‌دارد. اگر رژیم دارید، حتما این سالاد آسان را در فصل زمستان با شلغم تازه درست کنید و از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.
مواد لازم
۳ عدد شلغم متوسط پوست کنده و درشت رنده شده
۳ عدد هویج متوسط پوست کنده و درشت رنده شده
نصف فنجان جعفری خرد شده
نصف فنجان مغز تخمه کدو (اختیاری)
آب نصف یک عدد لیموی ترش
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک به مقدار لازم
طرز تهیه
شلغم، هویج و جعفری را در یک کاسه بریزید. سپس آب لیمو و روغن زیتون را به‌همراه مغز تخمه کدو به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. به سالاد نمک بزنید و آن را سرو کنید.سالاد شلغم و هویج را می‌توان تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری کرد؛ اما توجه داشته باشید که رنگ شلغم با گذشت زمان، زرد می‌شود. پس سعی کنید که این سالاد را پس از آماده شدن، بلافاصله سرو کنید.

سالاد شلغم و هویج طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد سبزیجات کبابی با کوسکوس

سالاد سبزیجات کبابی با کوسکوس، یک سالاد کاملا رژیمی است که با بلغور عربی یا کوسکوس درست می‌شود و اصالت آن به کشور مراکش برمی‌گردد. کوسکوس را با نام برنج آفریقایی نیز می‌شناسند. این سالاد مغذی، یک غذای کامل است و می‌توان آن را به‌صورت تنها یا همراه با انواع غذاهای گوشتی سرو کرد.

مواد لازم 
نصف یک عدد کدو حلوایی مکعبی خرد شده
۵۰ گرم کرانبری خشک
۲ عدد کدو خورشتی حلقه‌ای خرد شده
۲ عدد فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز درشت خرد شده
۲ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
۸۰ گرم مغز گردو
۳۰۰ گرم کوسکوس
یک عدد پیاز پوست کنده و درشت خرد شده
یک عدد لیموی تازه
۴۵۰ میلی‌لیتر آب مرغ یا سبزیجات داغ
۱۰۰ گرم پنیر فتا
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
یک دسته جعفری تازه
طرز تهیه 
فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. کدو حلوایی، پیاز، کدو خورشتی و فلفل دلمه‌ای را در سینی فر بچینید و روی آن‌ها کمی روغن زیتون بریزید. سبزیجات را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس آن‌ها را برای ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. سینی را از فر دربیاورید و گردو را به سبزیجات اضافه کنید. سپس سبزیجات را برای ۲۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا کاملا بپزند. پس از گذشت این مدت، سبزیجات کبابی، نرم و طلایی را در یک کاسه بریزید و روی آن‌ها آب لیمو بریزید. آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.در همین حین به سراغ آماده‌سازی کوسکوس بروید. کوس کوس را در یک کاسه با کرانبری مخلوط کنید. سپس پوست لیموی رنده شده و آب مرغ یا آب سبزیجات داغ را به آن‌ها اضافه کنید. روی کاسه را با سلفون بپوشانید تا بخار آب خارج نشود. کوسکوس را برای ۱۵ دقیقه یا بیشتر رها کنید تا تمام آب مرغ یا سبزیجات را به خود جذب کنید. پس از گذشت این مدت، مواد داخل کاسه را با چنگال هم بزنید تا خنک شوند. سپس سبزیجات را به آن‌ها بیفزایید و به سالاد، نمک و فلفل اضافه کنید. برای تزئین از جعفری درشت خرد شده و پنیر فتا به‌همراه چند قطره روغن زیتون استفاده کنید. این سالاد معمولا در دمای اتاق یا به‌صورت گرم سرو می‌شود.بهتر است پوست کدو حلوایی را نکنید تا در حین پخت، خیلی نرم نشود. فراموش نکنید که دانه‌های کدو را با قاشق دربیاورید و دور بریزید.

کوسکوس 800x533 طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد گیاهی هویج

هویج، یکی از سبزیجات خوشمزه و مقوی است که می‌توان با آن یک سالاد جدید و متفاوت را درست کرد. برای تهیه این سالاد که اصالتی پرتغالی مراکشی دارد، باید هویج را بپزید و با بقیه سبزیجات و ادویه‌های مخصوص مخلوط کنید.

مواد لازم
یک کیلوگرم هویج ریز تازه
۲ حبه سیر پوست کنده و نازک ورقه شده
یک قاشق چای‌خوری دانه رازیانه
یک قاشق چای‌خوری تخم گشنیز
۲ قاشق چای‌خوری دانه زیره
۴ قاشق سوپ‌خوری سرکه قرمز
۲ قاشق سوپ‌خوری شکر دانه ریز
۴ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
۲ قاشق سوپ‌خوری دانه کنجد
یک دسته نعنای تازه
یک دسته شوید تازه
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به مقدار لازم
طرز تهیه 
سر هویج‌ها را ببرید و آن‌ها را از طول برش بزنید. هویج و سیر را در یک قابلمه بزرگ پر از آب سرد بریزید و آن‌ها را با نمک مزه‌دار کنید. سپس قابلمه را روی شعله زیاد گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. هویج و سیر را برای پنج دقیقه بجوشانید. در همین حین، تخم گشنیز، دانه رازیانه و زیره را در یک تابه داغ شده روی حرارت متوسط بریزید و آن‌ها را برای چند دقیقه حرارت دهید تا عطر آن‌ها بلند شود. سپس آن‌ها را در هاون بکوبید.هویج و سیر را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب آن‌ها کاملا خارج شود. سپس هویج و سیر را با ادویه‌های کوبیده شده، سرکه، شکر و روغن در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید تا هویج‌ها مزه‌دار شوند. دانه‌های کنجد را در تابه بریزید و آن‌ها را برای چند دقیقه هم بزنید و برشته کنید تا به رنگ ظلایی روشن دربیایند. پس از خنک شدن سالاد، نعنا و شوید درشت خرد شده را به‌همراه روغن زیتون و کنجد روی هویج‌ها بریزید و سالاد را سرو کنید.

سالاد سبز چند مغز با کروتان

سالاد سبز چند مغز با کروتان، یک سالاد بسیار مقوی، سیرکننده و سالم است که در صورت استفاده از نان کروتان حاضری به سرعت در خانه آماده می‌شود. این سالاد به‌قدری خوشمزه است که کافی است فقط یک بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید.

مواد لازم 
۲ قاشق سوپ‌خوری مغز دانه آفتابگردان و کدو
یک حبه سیر تازه کوچک پوست کنده و له شده
۳ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید یا قرمز
یک قاشق چای‌خوری خردل
یک قاشق چای‌خوری عسل
یک عدد آووکادو
۱۵۰ گرم مخلوط آروگولا (منداب)، شاهی و اسفناج
نان کروتان (نان سوخاری تکه تکه شده) به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به مقدار لازم
طرز تهیه 
مغز دانه آفتابگردان و کدو را در تابه بریزید و آن‌ها را روی شعله ملایم گاز، برای چند دقیقه حرارت دهید تا بوداده شوند و به جلز و ولز بیفتند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. سیر له شده، روغن زیتون، سرکه، خردل، عسل و کمی نمک و فلفل را در یک شیشه کوچک بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یک سس غلیظ و یکدست داشته باشید.سبزی‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و نان کروتان، آووکادوی خرد شده و مغز دانه آفتابگردان و کدو را به آن‌ها اضافه کنید. سس را روی سالاد بریزید و مواد را خوب زیر و رو کنید تا به سس آغشته شوند. سالاد را بلافاصله سرو کنید.

کروتان طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

 سالاد کرفس و جعفری

سالاد کرفس و جعفری، شباهت زیادی به سالاد شیرازی دارد و یک سالاد رژیمی و بسیار خوشمزه است که با کرفس، جعفری، پیاز، گوجه فرنگی، خیار، کنجد، روغن زیتون و آب لیمو درست می‌شود.
مواد لازم
نصف لیوان کرفس خرد شده
نصف لیوان جعفری خرد شده
یک عدد گوجه فرنگی خرد شده
یک عدد خیار ریز خرد شده
یک قاشق غذاخوری کنجد
یک عدد پیاز پوست کنده و ریز خرد شده
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک، فلفل و آب لیمو به مقدار لازم
طرز تهیه
کرفس، جعفری و گوجه فرنگی خرد شده را به‌همراه پیاز و خیار ریز خرد شده را در یک کاسه بریزید. سپس روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید و سالاد را خوب هم بزنید. برای سرو، کمی کنجد روی سالاد بپاشید.

کرفس و جعفری طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد کدو حلوایی و انار

سالاد کدو حلوایی و انار، یک سالاد رژیمی مناسب برای فصل سرما است. این سالاد، یک گزینه بی‌نظیر برای سرو در شب یلدا است و برای تهیه آن به دانه‌های قرمز انار، برگ‌های سبز اسفناج، کدو حلوایی نارنجی رنگ و پنیر سفید فتا نیاز دارید.

مواد لازم 
۲ پیمانه کدو حلوایی خرد شده به مکعب‌های ۱۰ سانتی‌متری
یک پیمانه دانه انار
۲ قاشق غذاخوری پنیر فتا خرد شده
یک چهارم قاشق چای‌خوری پوست پرتقال رنده شده
۱۰۰ گرم برگ اسفناج
روغن زیتون، نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 
کدو حلوایی خرد شده را به نمک و فلفل و کمی روغن زیتون آغشته کنید و آن‌ها را روی سینی فر و کاغذ روغنی بچینید. کدوها را برای نیم ساعت در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید تا طلایی و نرم شوند. البته شما می‌توانید به‌جای فر، کدوها را در یک قابلمه آب جوش بپزید؛ فقط مراقب باشید که کدوها بیش از حد نپزند و له نشوند. کدو ها، دانه انار، برگ اسفناج و پنیر را در ظرف سرو بریزید و کمی نمک و فلفل به آن‌ها اضافه کنید. سالاد را با پوست پرتقال رنده شده تزئین کنید.

در تهیه این سالاد از نمک دریا استفاده کنید.برای تهیه یک سالاد مجلسی، بهتر است کدوها را به یک اندازه برش بزنید.شما می‌توانید در تهیه این سالاد از سایر سبزیجات مانند هویج، کاهو، ریحان تازه، سبزی شاهی، زیتون و فلفل قرمز هم استفاده کنید.برای طعم‌دار کردن این سالاد، می‌توان از آب نارنج، لیمو ترش تازه یا سرکه بالزامیک استفاده کرد.در برخی طرز تهیه‌ها از یک قاشق چای‌خوری پودر زیره، مغز گردو خرد شده، مغز تخم کدو، آفتابگردان یا کنجد سیاه نیز استفاده می‌شود.برای تزئین این سالاد، می‌توانید سالاد را در برگ‌های بزرگ کاهو سرو کنید.

سالاد کدو حلوایی و انار طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد آکار

سالاد آکار، یک سالاد اندونزیایی است که معمولا به‌عنوان یک ترشی در کنار غذا سرو می‌شود. این سالاد در کشورهای مالزی و سنگاپور نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و می‌توان آن را برای دو هفته در یخچال نگهداری کرد. این سالاد رژیمی را در خانه درست کنید و از طعم آن در کنار انواع غذاهای گوشتی لذت ببرید.

مواد لازم 
یک سوم لیوان آب
یک سوم لیوان سرکه سفید
۲ قاشق چای‌خوری زنجبیل پودری یا رنده شده
یک قاشق چای‌خوری نمک
۳‎٫۵ قاشق غذاخوری شکر
یک عدد پیاز کوچک پوست کنده و ریز خرد شده
۴ لیوان کلم پیچ خرد شده
سه چهارم لیوان هویج پوست کنده و خلالی خرد شده
یک لیوان خیار پوست کنده و خلالی خرد شده
طرز تهیه
آب و سرکه را در یک قالبمه روی حرارت متوسط گاز بجوشانید و سپس شکر را به آن اضافه کنید. پس از حل شدن کامل شکر، قابلمه را از روی حرارت بردارید. پیاز، کلم پیچ، هویج و خیار را در ظرف سرو بریزید و مخلوط سرکه را به آن اضافه کنید. سپس نمک و زنجبیل را روی سالاد بپاشید.

سالاد آکار 800x394 طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

 سالاد بادمجان ایتالیایی

اگر به طعم بادمجان علاقه دارید، به سراغ تهیه سالاد بادمجان ایتالیایی بروید که با سیر، ریحان و جعفری، پونه خشک، روغن زیتون، سرکه بالزامیک و شکر درست می‌شود.
مواد لازم
۶ عدد بادمجان
۲ حبه سیر پوست کنده و له شده
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
یک قاشق غذاخوری شکر
۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
۲ قاشق غذاخوری ریحان خرد شده
یک قاشق چای‌خوری پونه خشک
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه
فر را در دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. با استفاده از چنگال، چند سوراخ روی بادمجان‌ها ایجاد کنید و آن‌ها را روی کاغذ یا فویل در یک سینی فر بچینید. بادمجان‌ها را برای یک تا دو ساعت در فر کباب کنید. پوست بادمجان‌های کبابی را بکنید و آن‌ها را خرد کنید. سپس بادمجان‌ها را با سیر، روغن زیتون، سرکه، شکر، جعفری، ریحان و پونه و نمک و فلفل در یک کاسه مخلوط کنید. مواد را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید و سپس سالاد را سرو کنید.

سالاد گوجه فرنگی و هلو

سالاد گوجه فرنگی و هلو، یک سالاد خوشمزه بین‌المللی است که به‌سادگی در خانه با ذرت، پیاز، ریحان، نعنا، گوجه فرنگی، هلو، آب لیمو و روغن زیتون درست می‌شود.

مواد لازم 
۳ عدد هلو خرد شده
۳ عدد گوجه فرنگی خرد شده
۲ عدد ذرت دانه ­دانه ­شده
نصف فنجان پیاز قرمز پوست کنده و خرد شده
نصف فنجان ریحان ریز خرد شده
نصف فنجان نعنای تازه ریز خرد شده
نصف قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون فوق بکر
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 
مواد لازم برای سالاد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و به همین سادگی، سالاد شما آماده می‌شود.برای تزئین این سالاد می‌توانید از آووکادو هم استفاده کنید.

سالاد کینوا مکزیکی

سالاد کینوا مکزیکی، یکی از انواع سالادهای لذیذ، مقوی، گیاهی و بدون گلوتن است که گیاهخواران و کسانی که به گلوتن حساسیت دارند هم، می‌توانند از خوردن آن لذت ببرند. این سالاد، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید آن را در مدت زمانی کوتاه در خانه درست کنید. کینوا یک پروتئین کامل است که ۹ آمینواسید ضروری دارد؛ آمینواسیدهایی که بدن انسان نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند.
مواد لازم
یک پیمانه کینوا
۲ پیمانه آب
یک پیمانه ذرت شیرین
یک پیمانه لوبیای سیاه
یک پیمانه گوجه گیلاسی
یک چهارم پیمانه پیاز قرمز پوست کنده و ریز خرد شده
۲ عدد آووکادو
مواد لازم برای چاشنی
یک سوم پیمانه روغن زیتون
یک چهارم پیمانه گشنیز تازه و ریز خرد شده
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
نصف پیمانه آب لیمو
نصف قاشق چای‌خوری زیره سبز
نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز
نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
نصف قاشق چای‌خوری عسل
یک پنس پاپریکا
یک هشتم قاشق چای‌خوری نمک
طرز تهیه
یک پیمانه کینوا را به‌همراه دو پیمانه آب در یک تابه متوسط بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس شعله گاز را کم کنید و کینوا را برای ۲۰ دقیقه بپزید تا تمام آب جذب کینوا شود. کینوا را در یک ظرف مناسب پخش کنید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. برای آماده‌سازی چاشنی سالاد، تمام مواد لازم را در یک شیشه مربا یا سس بریزید و درب آن را ببندید. سپس شیشه را تکان دهید تا مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.
کینوای پخته شده، ذرت شیرین پخته شده یا کنسروی، لوبیای سیاه پخته شده یا کنسروی، گوجه‌های از وسط نصف شده و پیاز قرمز ریز خرد شده را در یک کاسه بریزید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. سپس چاشنی را به سالاد بیفزایید و مواد را یک بار دیگر با هم مخلوط کنید. آووکادو را از وسط به‌صورت طولی برش بزنید، پوست آن را بکنید و هسته آن را دربیاورید. برای سرو، آووکادو را روی سالاد بچینید.

سالاد کینوا مکزیکی طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

اسفناج مکزیکی

سالاد اسفناج مکزیکی، یک وعده غذایی سالم و یک شام سبک و راحت است که به سرعت در خانه آماده می‌شود. این سالاد تند و خوشمزه با ترکیب اسفناج و آووکادو، منبعی غنی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است و شما را برای مدت زمانی طولانی سیر نگه می‌دارد. سالاد اسفناج مکزیکی، انتخابی فوق‌العاده برای عزیزان گیاه‌خوار نیز به شمار می‌آید.

مواد لازم
۴ پیمانه برگ اسفناج خرد شده
یک پیمانه گوجه گیلاسی یا گوجه فرنگی نصف شده
یک پیمانه آووکادو خرد شده به قطعه‌های کوچک
یک پیمانه ذرت تازه یا کنسروی (ذرت شیرین)
یک پیمانه لوبیای قرمز پخته شده یا کنسروی
یک عدد فلفل دلمه‌ای زرد یا قرمز خرد شده
نصف پیمانه تربچه خرد شده
نصف پیمانه خیار خرد شده
یک حبه سیر پوست کنده و خرد شده
۲ قاشق غذاخوری گشنیز تازه خرد شده
مواد لازم برای چاشنی سالاد
یک چهارم پیمانه روغن زیتون
یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
یک قاشق غذاخوری عسل
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه

برگ‌های اسفناج خرد شده، گوجه گیلاسی یا گوجه فرنگی از وسط نصف شده، لوبیای قرمز، فلفل دلمه‌ای، ذرت، تربچه و خیار خرد شده، سیر، گشنیز تازه و آووکادو را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس آب لیموی تازه، روغن زیتون، عسل، نمک و فلفل سیاه را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید تا چاشنی سالاد شما آماده شود. چاشنی را به سالاد اضافه کنید و مواد سالاد را هم بزنید تا چاشنی به خورد آن‌ها برود.شما می‌توانید برای چاشنی روی سالاد از سس فلفل، خردل، بالزامیک، سیر و غیره نیز استفاده کنید.سالاد اسفناج مکزیکی را می‌توان از دو ساعت قبل از سرو آماده کرد و در یخچال قرار داد. البته فراموش نکنید که چاشنی سالاد و آووکادو را باید درست قبل از سرو به سالاد اضافه کرد.
در این سالاد می‌توان از سبزیجات دیگر مثل کاهو و به دلخواه از چیپس تورتیلا و تکه‌های پنیر هم استفاده کرد.

 

 سالاد ذرت و لوبیا قرمز

سالاد ذرت و لوبیا قرمز، یک سالاد خوشمزه و مقوی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده کامل سرو کرد. این سالاد سرشار از پروتئین است و یک سالاد رژیمی به شمار می‌آید. سس خوشمزه سالاد ذرت و لوبیا قرمز با سرکه بالزامیک، آب لیموی تازه، روغن زیتون و عسل درست می‌شود و طعم منحصربه‌فردی دارد.

مواد لازم
یک پیمانه لوبیا قرمز پخته شده یا کنسرو لوبیا
یک قوطی کنسرو ذرت
۳ قاشق غذاخوری گشنیز تازه و خرد شده
نصف پیمانه پیازچه خرد شده
یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
مواد لازم برای سس سالاد
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک چهارم پیمانه سرکه بالزامیک
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
یک قاشق غذاخوری عسل
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 

تمام مواد لازم برای سس را در یک کاسه کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. لوبیای پخته، ذرت، فلفل دلمه‌ای و گشنیز خرد شده را در یک کاسه بریزید و سس را به آن‌ها اضافه کنید. سپس سالاد را برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید.برای تزئین این سالاد می‌توان از مقداری آووکادوی خرد شده نیز استفاده کرد.شما می‌توانید این سالاد را با ذرت تازه هم درست کنید. برای این کار، دانه‌های ذرت را برای هفت تا هشت دقیقه در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را در سالاد بریزید.

سالاد ذرت و لوبیا قرمز طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی، یکی از پرخاصیت‌ترین انواع حبوبات است که با کالری پایین، گزینه‌ای مناسب برای تهیه غذاهای رژیمی به شمار می‌آید. فیبر موجود در این نوع از لوبیا، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و وجود ویتامین A و C، فواید فراوانی به پوست می‌رساند. سالاد لوبیا چشم بلبلی، یکی از سالادهای لذیذ است که می‌توان با این نوع لوبیا درست کرد. شما می‌توانید در تهیه این سالاد از انواع گوشت و سبزیجات استفاده کنید.

مواد لازم 
۲ پیمانه لوبیا چشم بلبلی
یک عدد ذرت
۲ عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده
یک عدد فلفل دلمه کوچک نگینی خرد شده
یک عدد پیاز کوچک پوست کنده و نگینی خرد شده
جعفری تازه و ساطوری شده به مقدار لازم
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
یک قاشق غذاخوری رنده پوست لیمو
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 

لوبیا چشم بلبلی را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آن را با آب تازه برای دو ساعت بپزید تا آب آن کاملا کشیده شود و به خورد لوبیا برود. ذرت را از وسط نصف کنید و با آب و نمک بپزید. سپس آن را دان کنید. لوبیا پخته، ذرت پخته و بقیه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس سالاد را سرو کنید.سالاد لوبیا چشم بلبلی، یک سالاد رژیمی است؛ اما می‌توان در صورت تمایل به آن سس مایونز نیز افزود.با استفاده از برنج و سایر حبوبات پخته در این سالاد، می‌توان آن را به غذایی کامل‌تر تبدیل کرد.برخی افراد در این سالاد، تن ماهی یا گوشت آب‌پز می‌ریزند.

 

سالاد بلغور و نخود

سالاد بلغور و نخود، یک سالاد رژیمی است که می‌توان آن را به‌عنوان ناهار یا یک افطاری مقوی سرو کرد. این سالاد با طعمی خوشمزه، منبع غنی فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و سالادی کم چرب و کم کالری به حساب می‌آید.

مواد لازم 
یک پیمانه بلغور گندم
یک و نیم قاشق چای‌خوری نمک
یک سوم پیمانه پیاز قرمز پوست کنده و خرد شده
یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز نگینی خرد شده
یک عدد خیار پوست کنده و نگینی خرد شده
نصف پیمانه شوید خرد شده
یک سوم پیمانه جعفری تازه خرد شده
۴۲۰ گرم کنسرو نخود یا نخود پخته شده
یک چهارم پیمانه آب لیموی تازه
یک چهارم پیمانه روغن زیتون
یک حبه سیر پوست کنده و خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
یک قاشق چای‌خوری زیره سبز
یک قاشق چای‌خوری شکر
طرز تهیه 
بلغور را با نصف قاشق چای‌خوری نمک در یک کاسه پر از یک و یک چهارم پیمانه آب جوش بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. ظرف را برای نیم ساعت رها کنید تا آب جذب بلغور شود. پس از گذشت این زمان، بلغورها را با استفاده از چنگال، زیر و رو کنید. سپس نخود پخته، خیار، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر خرد شده و شوید و جعفری خرد شده را به آن بیفزایید. یک قاشق چای‌خوری نمک، فلفل سیاه و زیره را در سالاد بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سالاد را بچشید و در صورت نیاز، نمک و فلفل بیشتری به آن اضافه کنید. در آخر، آب لیموی تازه را روی سالاد بریزید.اگر از طعم پیاز خام خوشتان نمی‌آید، پیاز خرد شده را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش بریزید و سپس آن را آبکش کنید.

سالاد لوبیا سبز و نخود فرنگی

سالاد لوبیا سبز و نخود فرنگی، یک گزینه عالی برای سرو در مهمانی است.
مواد لازم 
۵۰۰ گرم لوبیا سبز
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا آفتابگردان
یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده
۲ قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق چای‌خوری سس سویا
یک قاشق چای‌خوری روغن کنجد
یک فنجان نخود فرنگی
۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری کنجد
۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری سیاه دانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه

لوبیا سبز را پس از پاک کردن، در یک قابلمه آب جوش روی حرارت متوسط گاز بریزید و آن را برای چهار دقیقه بپزید. سپس نخود فرنگی را در آب جوش بریزید و پختن را برای سه تا چهار دقیقه دیگر ادامه دهید. توجه داشته باشید که سبزیجات نباید بیش از حد بپزند و له شوند و باید تردی خود را حفظ کنند. سبزیجات را با آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب اضافه آن‌ها کاملا خارج شود. به سراغ آماده‌سازی سس بروید.روغن زیتون، زنجبیل، عسل، سس سویا و روغن کنجد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس سس را در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. سس را برای یک تا دو دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود. سپس لوبیا سبز و نخود فرنگی پخته را در تابه بریزید و با سس مخلوط کنید. به میزان دلخواه به سالاد، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و سبزیجات را برای ۳۰ ثانیه تفت دهید. در نهایت، کنجد و سیاه دانه را روی سالاد بریزید و پس از چند ثانیه، سالاد را در ظرف بکشید و به‌صورت گرم سرو کنید.

سالاد عدس

 

عدس، منبع غنی پروتئین و آهن است و بیشتر ما از آن برای تهیه انواع غذا مانند عدس پلو، عدسی یا سوپ عدس استفاده می‌کنیم؛ اما کمتر کسی به فکر تهیه یک سالاد خوشمزه با عدس می‌افتد. سالاد عدس، انواع مختلفی دارد و می‌توان آن را با مواد مختلفی چون سیب‌زمینی، شوید و پیازچه درست کرد. در ادامه، ما به شما طرز تهیه یک سالاد عدس وگان را آموزش خواهیم داد که برای تهیه آن به هویج پخته، ساقه کرفس، فلفل دلمه، پیاز، جعفری و آب لیموی تازه نیاز دارید. سالاد عدس را می‌توان به‌عنوان پیش غذا، یک غذای کامل یا همراه با غذاهای دیگر سرو کرد.

مواد لازم 
یک پیمانه عدس خام
یک عدد برگ بو
۲ شاخه آویشن
یک پیمانه هویج پخته و نگینی خرد شده
یک چهارم پیمانه فلفل دلمه قرمز نگینی خرد شده
یک سوم پیمانه کرفس نگینی خرد شده
یک چهارم پیمانه پیاز قرمز پوست کنده و نگینی خرد شده
یک چهارم پیمانه جعفری خرد شده
یک حبه سیر پوست کنده و رنده شده
۵ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک قاشق چای‌خوری نمک
فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه

عدس را با دو شاخه آویشن و یک عدد برگ بو در یک قابلمه کوچک بریزید و روی عدس‌ها را با آب پر کنید؛ به‌طوری که آب تا دو سانتی‌متر بالای عدس‌ها را بپوشاند. قابلمه را روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا آب به جوش آید. سپس شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا عدس‌ها برای ۲۰ دقیقه بپزند. عدس را آبکش کنید و برگ بو و شاخه آویشن را جدا کنید.هویج، کرفس، فلفل دلمه‌ای قرمز و پیاز قرمز نگینی خرد شده را با عدس آبکش کرده در یک کاسه مخلوط کنید. سپس سیر رنده شده و جعفری خرد شده را به سالاد بیفزایید. در نهایت، آب لیموی تازه و روغن زیتون را به‌همراه نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید و مواد سالاد را هم بزنید. اجازه دهید تا سالاد خنک شود. سپس آن را سرو کنید.به‌جای آویشن و برگ بوی تازه می‌توان از یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن استفاده کرد.
با این مقدار مواد اولیه، حدود چهار و نیم پیمانه سالاد خواهید داشت.اگر رژیم ندارید، می‌توانید به‌جای روغن زیتون از ترکیب سس مایونز و ماست چکیده استفاده کنید.ریز یا درشت خرد کردن مواد، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد؛ اما معمولا در تهیه این سالاد، مواد ریز خرد می‌شوند تا با عدس هماهنگی داشته باشند.

سالاد عدس و لبو

مواد لازم
۲ لیوان عدس
۳ عدد چغندر قرمز
۲ عدد تخم‌مرغ پخته و رنده شده
یک عدد پیاز پوست کنده و خرد شده
۲ قاشق غذاخوری سرکه
۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه

عدس را از شب قبل خیس کنید. سپس آب آن را خالی کنید و همراه با آب تازه روی حرارت ملایم بپزید تا آب آن تمام شود. چغندر قرمز را نیز به‌همراه چند لیوان آب روی حرارت متوسط گاز بپزید تا نرم شود. سپس لبوی پخته را درشت رنده کنید. عدس پخته، لبوی رنده شده، تخم‌مرغ آب‌پز رنده شده و پیاز خرد شده را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل را به آن‌ها بیفزایید و خوب هم بزنید. سالاد را در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده سرو شود.سالاد عدس و لبو را می‌توان در برگ‌های کاهو سرو کرد.
برخی افراد از چغندر قرمز خام در تهیه این سالاد استفاده می‌کنند.شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری پودر گلپر نیز به این سالاد اضافه کنید.

 

سالاد لوبیا سفید

سالاد لوبیا سفید، یک شام سبک و رژیمی است که خاستگاه آن به کشور ترکیه برمی‌گردد. علی‌رغم اینکه ماده اصلی تشکیل‌دهنده این سالاد، لوبیا سفید است، سالاد لوبیا سفید را در ترکیه با نام «پیاز»، می‌شناسند. برای سرعت بخشیدن به آشپزی، می‌توانید از کنسرو لوبیا استفاده کنید؛ اما اگر میخواهید خودتان لوبیا را بپزید، حتما آن را از شب قبل خیس کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود. سالاد لوبیا سفید، انواع مختلفی دارد و با مواد اولیه متنوعی درست می‌شود. سس این سالاد نیز متشکل از آب لیمو ترش تازه و روغن زیتون است.

مواد لازم
یک پیمانه لوبیا سفید
۲ عدد گوجه فرنگی متوسط خرد شده
۴ عدد فلفل سبز خرد شده
یک عدد پیاز قرمز کوچک پوست کنده و خلالی خرد شده
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
یک قاشق چای‌خوری سماق
یک قاشق چای‌خوری نمک و فلفل
طرز تهیه

لوبیا سفید را در زودپز برای یک ساعت بپزید و آبکش کنید. لوبیا سفید پخته را با دیگر مواد سالاد در یک کاسه مخلوط کنید. سپس سماق، نمک، فلفل، روغن زیتون و آب لیمو را به سالاد بیفزایید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. برای تزئین این سالاد می‌توانید از زیتون، کاهو، تخم مرغ آب‌پز و جعفری خرد شده استفاده کنید.

سالاد لوبیا سفید طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد لوبیا سبز سرکه‌ای

سالاد لوبیا سبز سرکه‌ای، یک سالاد بسیار ساده و لذیذ است و برای تهیه آن تنها به پنج ماده نیاز دارید. لوبیا سبز پخته، گردو و سس مخصوص، مواد اصلی تشکیل‌دهنده این سالاد هستند. برای تهیه این سالاد فوق‌العاده سالم از لوبیا سبزی استفاده کنید که ترد باشد و زمانی که آن را تا می‌کنید، صدای خرچ خروچ بدهد. فراموش نکنید که لوبیا سبز نرم به درد این سالاد نمی‌خورد.

مواد لازم
۵۰۰ گرم لوبیا سبز پاک شده و خرد شده به تکه‌های هفت تا هشت سانتی‌متری
یک عدد پیاز قرمز کوچک پوست کنده و ریز خرد شده
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
یک سوم پیمانه گردوی خرد شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 

لوبیا سبز خرد شده را در یک قابلمه آب جوش بریزید و آن‌ها را برای دو تا سه دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را آبکش کنید و در یک کاسه پر از یخ بریزید تا رنگ سبز آن‌ها حفظ شود. پس از خنک شدن، لوبیاها را دوباره آبکش کنید. لوبیا سبز پخته و پیاز خرد شده را در یک کاسه بریزید و به آن‌ها روغن زیتون اضافه کنید. مواد را خوب زیر و رو کنید تا لوبیاها به روغن زیتون آغشته شوند. سپس سرکه بالزامیک، نمک و فلفل را در سالاد بریزید و در آخر، گردوی خرد شده را به سالاد بیفزایید. نوش جان!

سالاد فتوش

سالاد فتوش، یک سالاد مشهور لبنانی و مدیترانه‌ای است که در سراسر جهان، از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این طرز تهیه، نسخه کلاسیک این سالاد خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد تا با تهیه آن در منزل در مهمانی‌های خود بدرخشید. این سالاد را می‌توان به‌عنوان یک شام سبک سرو کرد.

مواد لازم 
یک عدد کاهو سالادی خرد شده
یک پیمانه گوجه گیلاسی
۲ عدد خیار خرد شده
نصف یک عدد پیاز قرمز پوست کنده و خلالی خرد شده
نصف پیمانه برگ نعنای تازه
مواد لازم برای نان برشته
۲ عدد نان پیتا
یک چهارم پیمانه روغن زیتون
نمک به مقدار لازم
مواد لازم برای چاشنی
یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر سیر
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق چای‌خوری سماق
نمک و فلفل به مقدار لازم
یک سوم پیمانه روغن زیتون
طرز تهیه 
نان پیتا را تکه تکه کنید و آن‌ها را در یک کاسه بریزید. کمی روغن زیتون و نمک روی آن‌ها بپاشید و نان‌ها را زیر و رو کنید تا به روغن آغشته شوند. نان‌ها را در سینی فر بریزید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا برشته شوند. آب لیمو، عسل، پودر سیر، سماق، نمک و فلفل را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و کم کم روغن زیتون را به آن‌ها بیفزایید و هم بزنید تا یک سس یکدست داشته باشید.کاهو، گوجه، پیاز و خیار را با برگ‌های نعنا در یک کاسه بزرگ بریزید و سس را به آن‌ها اضافه کنید. سالاد را خوب زیر و رو کنید تا به سس آغشته شوند. سپس نان‌های پیتا را روی سالاد بریزید و آن را بلافاصله سرو کنید.به‌جای برشته کردن نان پیتا در فر، می‌توان آن را برای پنج دقیقه روی گاز تفت داد تا طلایی شود.در برخی طرز تهیه‌ها از باقالی پخته نیز در سالاد فتوش استفاده می‌شود.
شما می‌توانید سالاد فتوش را با لبنه یا پنیر ماست هم‌زده نیز سرو کنید.

سالاد تبوله گل کلم

سالاد تبوله گل کلم، یک سالاد رژیمی و کم کالری است که با گل کلم، گوجه فرنگی، گشنیز و جعفری، پودر سیر و آب لیمو درست می‌شود و با خوردن آن، حس نشاط و سرزندگی به شما دست می‌دهد. گل کلم، یکی از انواع سبزیجات کم کالری و در عین حال سیرکننده است. شما می‌توانید این سالاد را به‌عنوان مخلفات کنار غذا یا یک شام سبک سرو کنید.
مواد لازم
یک دسته گل کلم
۴ عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده
یک پیمانه گشنیز و جعفری خرد شده
یک چهارم پیمانه آب لیمو ترش تازه
۲ قاشق غذاخوری پودر سیر
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه
گل کلم را بشویید و ساقه و برگ‌های آن را جدا کنید. دسته گل کلم را با رنده دستی یا در غذاساز رنده کنید. سپس گل کلم رنده شده، گوجه فرنگی نگینی خرد شده، گشنیز و جعفری خرد شده، آب لیمو، پودر سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. سالاد را بچشید و مزه آن را طبق ذائقه خود تنظیم کنید.اگر قرار است گل کلم را با غذاساز رنده کنید، گشنیز و جعفری را جداگانه خرد نکنید و آن‌ها را هم در غذاساز بریزید.

سالاد تابستانی با پنیر فتا

امتحان کردن سالادهای جدید، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توان در تعطیلات فصل تابستان انجام داد. در ادامه شما را با طرز تهیه سالاد تابستانی با پنیر فتا آشنا خواهیم کرد که برخلاف بیشتر سالادها به‌جای سس مایونز با پنیر فتای خرد شده، سرکه و روغن زیتون مزه‌دار می‌شود و سالادی رژیمی به شمار می‌آید. با استفاده از تربچه و پیازچه، سالاد خود را به غذایی دلربا و لذیذ تبدیل کنید.

مواد لازم 
۳ عدد خیار متوسط از وسط نصف و حلقه شده
۳ عدد گوجه فرنگی متوسط نگینی خرد شده
۸ عدد تربچه خرد شده
یک پیمانه پنیر فتا کوبیده شده
نصف پیمانه پیازچه خرد شده
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ قاشق چای‌خوری سرکه سفید
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

تمام مواد لازم را در کاسه بریزد و آن‌ها را خوب زیر و رو کنید. سالاد شما آماده سرو است.

سالاد کاهو ورقه ‌ای

سالاد کاهو ورقه‌ای، یک سالاد بی‌نظیر و مجلسی است که با ظاهر چشمگیر خود، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. برای تهیه این سالاد به پنیر بلوچیز، نوعی پنیر فرانسوی با رگه آبی نیاز دارید که با بافت نرم و طعم فوق‌العاده خود، سالاد شما را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد. این سالاد روی یک ورقه کاهوپیچ سرو می‌شود و همین ترفند، ظاهری مجلسی و زیبا به آن می‌دهد.

مواد لازم
یک عدد کاهو پیچ
نصف پیمانه کالباس بیکن سرخ شده و خرد شده
۲ عدد گوجه فرنگی خرد شده
یک پیمانه پنیر بلوچیز خرد شده
مواد لازم برای سس
نصف پیمانه سس مایونز
نصف پیمانه ماست کم چرب
یک چهارم پیمانه پنیر بلوچیز
۲ قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه
۲ قاشق غذاخوری سرکه
یک چهارم پیمانه جعفری خرد شده
یک چهارم پیمانه تره خرد شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 

برای تهیه سس، سس مایونز را در یک شیشه بزرگ بریزید. سپس آب لیموی تازه، ماست کم چرب هم‌زده، جعفری و تره خرد شده را در شیشه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. در ادامه سرکه و پنیر بلوچیز خرد شده را داخل شیشه بریزید و کمی نمک و فلفل به سس اضافه کنید. درب شیشه را ببندید و آن را محکم تکان دهید. سس را مزه کنید و در صورت نیاز به آن نمک و فلفل بیشتری بزنید. سس را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.کاهو پیچ را به حلقه‌های ضخیم برش بزنید. روی هر ورقه کاهو مقداری سس بلوچیز بریزید. سپس گوجه‌های خرد شده، تکه‌های بلوچیز و کالباس بیکن خرد شده و سرخ شده را روی کاهو قرار دهید و بقیه سس را روی آن بریزید. نوش جان!

به‌جای تره می‌توان از پیازچه نیز استفاده کرد.اگر قصد دارید یک سالاد مجلسی درست کنید و می‌خواهید اندازه کاهوها یکی باشد، از دو کاهوی هم اندازه استفاده کنید و از وسط هرکدام، دو ورقه جدا کنید.برای تهیه سالاد کاهو ورقه‌ای گیاهی، مغز گردوی بوداده را جایگزین بیکن کنید.

سالاد ترکی

کاهو، خیار، فلفل، گوجه، پیاز و پنیر فتا از مواد تشکیل‌دهنده سالاد کم کالری و لذیذ ترکی هستند که با سسی رژیمی و بر پایه آب لیمو درست می‌شود. این سالاد را می‌توان همراه با غذاهای مختلف مانند فلافل سرو کرد و از طعم آن لذت برد.

مواد لازم
یک عدد کاهو سالادی خرد شده
یک عدد خیار بزرگ خرد شده
۲ عدد گوجه فرنگی خرد شده
یک چهارم فلفل دلمه‌ای سبز رشته‌ای خرد شده
یک چهارم فلفل دلمه‌ای قرمز رشته‌ای خرد شده
نصف یک عدد پیاز قرمز کوچک پوست کنده و خلالی خرد شده
یک حبه سیر پوست کنده و له شده
۳ قاشق غذاخوری آب لیمو
یک قاشق چای‌خوری نمک
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۶ تا ۸ عدد برگ نعنا خرد شده
یک سوم پیمانه برگ جعفری خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری سماق
پنیر فتا و زیتون سیاه برای تزئین
طرز تهیه
برای تهیه سس سالاد، سیر له شده، آب لیمو، نمک، فلفل و روغن زیتون را مخلوط کنید. سپس، نعنا و جعفری خرد شده و سماق را به سس بیفزایید و مواد را خوب هم بزنید. کاهو، گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای و پیاز را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس سس را روی آن‌ها بریزید. برای تزئین هم از پنیر فتای خرد شده و چند عدد زیتون استفاده کنید.

سالاد لوبیا چیتی

سالاد لوبیا چیتی، یک سالاد خوشمزه و سالم است که می‌توان آن را به‌عنوان پیش غذا یا یک وعده کامل سرو کرد. این سالاد مقوی، طعم بسیار جذابی دارد و همه اعضای خانواده، حتی بچه‌ها عاشق آن خواهند شد. شما می‌توانید سالاد لوبیا چیتی را مواد اویله متنوعی در خانه درست کنید و در تهیه آن از تن ماهی یا مرغ، قارچ، کرفس، شوید و کالباس هم استفاده کنید؛

مواد لازم
یک عدد کاهوپیچ کوچک
یک پیمانه لوبیا چیتی
نصف پیمانه نخود فرنگی کنسروی
۲ عدد هویج
نصف پیمانه ذرت
۵ عدد خیارشور
۴ عدد سیب‌زمینی متوسط ۴ عدد
۵ عدد زیتون (اختیاری)
۵ عدد گوجه گیلاسی (اختیاری)
نمک و فلفل به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
طرز تهیه 

لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آب آن را خالی کنید و آن را با آب تازه و نمک برای دو تا سه ساعت بپزید تا آب آن کاملا کشیده شود. در همین حین، سیب‌زمینی‌ها را با پوست برای ۴۵ دقیقه در یک قابلمه دیگر آب‌پز کنید و سپس آن‌ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. هویج را نیز بخارپز کنید یا در روغن تفت دهید تا نرم شود؛ اما له نشود.لوبیا چیتی، سیب‌زمینی نگینی خرد شده، نخود فرنگی و ذرت پخته را با خیارشور نگینی خرد شده و هویج رنده شده در یک کاسه مخلوط کنید. سپس کاهوی خرد شده (یا شوید خرد شده)، زیتون و گوجه گیلاسی را به همره نمک و فلفل سیاه به سالاد بیفزایید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سس مایونز یا سس دلخواه خود را در سالاد بریزید و آن را با برگ سبزیجات تازه تزئین کنید.

برای تهیه سس این سالاد، می‌توان مقداری ماست هم‌زده، روغن زیتون، سس مایونز، نمک، فلفل، سیر و آب لیمو را مخلوط کرد.اگر رژیم دارید، سس مایونز را حذف کنید و کمی ماست چکیده در سس سالاد بریزید.پس از افزودن سس به سالاد، آن را یک ساعت در یخچال بگذارید تا سس به خورد سالاد برود.طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با مرغ بسیار ساده است و کافی است مرغ پخته و ریش ریش شده را به مواد سالاد اضافه کنید.شما می‌توانید این سالاد را با انواع ژامبون، تن ماهی، جوانه گندم، پیازچه، تخم‌مرغ، قارچ، کرفس، کلم سفید و غیره نیز درست کنید.
برخی افراد، تخم‌مرغ پخته و رنده شده را نیز به سالاد لوبیا چیتی می‌افزایند.

سالاد لوبیا چیتی طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد کرفس با انگور و مغز گردو

مواد لازم
نصف لیوان مغز گردو
نصف لیوان کرفس خرد شده
نصف لیوان انگور بی هسته
یک عدد سیب پوست کنده و خرد شده
۳ قاشق غذاخوری سس مایونز
یک قاشق غذاخوری آب لیمو
چند برگ کاهو
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 
سس مایونز، آب لیمو و کمی نمک و فلفل را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. سیب خرد شده، گردوی خرد شده، انگور و کرفس خرد شده را در یک کاسه بریزید و سس را به آن‌ها اضافه کنید. برای سرو، چند برگ کاهو در یک بشقاب بچینید و سالاد را روی آن بریزید.از ساقه های بالایی و نازک کرفس استفاده کنید.بهتر است گردو را قبل از ریختن در سالاد، در تابه روی حرارت تفت دهید تا بوداده شود.

سالاد هندوانه و پسته

سالاد هندوانه و پسته، یک سالاد ساده و مقوی است که با هندوانه، خیار، کاهو، پسته، آب لیمو و روغن زیتون درست می‌شود.

مواد لازم 
۴ برش متوسط هندوانه
۲ عدد خیار پوست کنده و به‌صورت نیم دایره ای خرد شده
۱۰ برگ کاهوی خرد شده
۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو
۳ قاشق غذاخوری مغز پسته
یک چهارم لیوان روغن زیتون
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه
هندوانه را به‌صورت مکعبی خرد کنید و در کاسه بریزید. سپس خیار خرد شده، پسته بوداده، کاهوی خرد شده، آب لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل را نیز به سالا اضافه کنید و خوب هم بزنید.در صورت تمایل می‌توانید سینه مرغ کبابی نیز به این سالاد اضافه کنید.

سالاد کاهو آسیایی

مواد لازم 
۵۰۰ گرم کاهوی خرد شده
۴۵۰ گرم گوشت گاو بدون چربی رشته رشته شده
یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی
یک عدد پیاز بزرگ پوست کنده و خرد شده
یک چهارم فنجان سس قرمز
۲ حبه سیر تازه پوست کنده و ریز خرد شده
یک قاشق غذاخوری سس سویا
یک قاشق غذاخوری سرکه
۲ قاشق چای‌خوری زنجبیل خرد شده
سس فلفل به مقدار لازم
۲۴۰ گرم شاه بلوط خشک و ریز خرد شده
یک دسته پیازچه خرد شده
۲ قاشق چای خوری روغن کنجد
طرز تهیه 
گوشت گاو را برای پنج تا هفت دقیقه روی حرارت متوسط گاز در یک تابه با روغن تفت دهید تا ترد شود. سپس آن را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. پیاز را در تابه بریزید و آن را برای حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید. سپس سس قرمز، سس سویا، سیر، سرکه، زنجبیل و سس فلفل را در تابه بریزید و با پیاز مخلوط کنید. در ادامه شاه بلوط، پیازچه، روغن کنجد و گوشت گاو پخته شده را در تابه بریزید و مواد را برای دو دقیقه دیگر تفت دهید. برای سرو، کاهو را کف بشقاب بچینید و مواد داخل تابه را روی کاهو بریزید.

سالاد مرغ بالزامیک

سالاد مرغ بالزامیک، پیش غذایی شیک و متفاوت است که می‌توان آن را به‌عنوان یک شام سبک نیز نوش جان کرد. چاشنی این سالاد، سرکه بالزامیک، نوعی چاشنی ایتالیایی است که علاوه بر طعمی بی‌نظیر، دارای خواص فراوانی چون مقابله با سرطان و پیری و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نیز است. بادام یا گردوی استفاده شده در این سالاد نیز بافت و طعم جذابی به آن اعطا می‌کند که باعث می‌شود عاشق خوردن آن شوید. طعم ترش و شیرین زرشک در کنار دیگر مواد تشکیل‌دهنده سالاد مرغ بالزامیک مانند سینه مرغ، پیازچه، پیاز قرمز، هویج، ماست چکیده، سس مایونز، آب لیمو، برگ جعفری و کاهو تجربه‌ای شگفت‌انگیز از یک سالاد را به شما ارائه می‌کند.

مواد لازم 
۲ پیمانه سینه مرغ پخته و خرد شده
یک پیمانه پیازچه
یک چهارم پیمانه پیاز قرمز پوست کنده و خرد شده
یک چهارم پیمانه هویج پوست کنده و رنده شده
یک چهارم پیمانه بادام یا گردوی خرد شده
یک چهارم پیمانه زرشک
یک سوم پیمانه ماست چکیده
دو سوم پیمانه سس مایونز
یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه
۲ قاشق غذاخوری برگ جعفری
۳ تا ۴ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
نمک و فلفل به مقدار لازم
کاهو برای سرو
طرز تهیه
چند عدد از پیازچه‌ها و بادام یا گردو را برای تزئین کنار بگذارید. بقیه پیازچه‌های خرد شده، بادام‌ها یا گردوها، پیاز قرمز خرد شده، هویج رنده شده، زرشک، ماست چکیده، آب لیمو ترش، مایونز و جعفری را در یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس سه قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک را به مواد داخل کاسه بیفزایید و مواد را خوب ترکیب کنید.مرغ پخته و مکعبی خرد شده، نمک و فلفل را به سالاد اضافه کنید و طعم آن را بچشید تا مزه آن را به ذائقه خود تنظیم کنید. در این مرحله می‌توانید مقدار بیشتری سرکه، آب لیمو ، نمک یا فلفل و همچنین سس مایونز و ماست را به سالاد اضافه کنید. سالاد را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود و طعم مواد به خورد هم برود. برای سرو، برگ‌های کاهو را کف کاسه بچینید، به‌طوری که کمی از لبه کاسه بیرون زده باشند. سپس سالاد را روی کاهوها بریزید و روی آن را با پیازچه خرد شده و بادام یا گردو تزئین کنید.

سالاد مرغ پاییزی

سالاد مرغ پاییزی، غذایی سبک و لذیذ است که پیش غذایی مناسب برای سرو در فصل پاییز به شمار می‌آید. ترکیب زرشک قرمز، کاهوی سبز، گردوی طلایی و گلابی زرد، یک سالاد رنگارنگ و پاییزی را خلق می‌کند که چشم‌ها را به خود خیره خواهد کرد. افزودن سینه مرغ به این سالاد، آن را تبدیل به غذایی کامل و سیرکننده می‌کند. برای چاشنی سالاد مرغ پاییزی از پنیر فتا و سس بالزامیک و برای تزئین از گردو استفاده کنید.

مواد لازم 
۲ عدد سینه مرغ
نمک و فلفل به مقدار لازم
یک دسته بزرگ کاهو
۲ عدد گلابی
یک پیمانه زرشک
یک پیمانه گردو
نصف پیمانه پنیر فتا خرد شده
مواد لازم برای سس بالزامیک
۳ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
یک قاشق غذاخوری سس خردل
یک حبه سیر پوست کنده و رنده شده
نصف پیمانه روغن زیتون
یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک
یک هشتم قاشق چای‌خوری فلفل
طرز تهیه 

سینه‌های مرغ را از طول نصف کنید و دو طرف تکه‌های مرغ را به نمک و فلفل آغشته کنید. سپس آن‌ها را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک تابه برای ۶ تا هشت دقیقه تفت دهید تا کاملا بپزند. آن‌ها را ریز خرد کنید. گردوها را نیز در یک تابه دیگر برای پنج دقیقه بو بدهید و مرتب هم بزنید تا طلایی شوند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

کاهوی خرد شده، گلابی خرد شده، زرشک، گردوی بوداده، پنیر فتای خرد شده و مرغ خرد شده را در یک کاسه مخلوط کنید. مواد لازم برای سس را نیز در یک شیشه دردار بریزید و آن را خوب تکان دهید. سس بالزامیک مخصوص را روی سالاد بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

سالاد چیکن تستادا

سالاد چیکن تستادا، یک سالاد مکزیکی مشهور است که با مرغ، لوبیا، نان ترتیلا، پنیر گودا، آووکادو، کاهو، آب لیمو و سس سالسا درست می‌شود. این سالاد در فر درست می‌شود و در نهایت، کاهو و سس را روی آن می‌ریزند.

مواد لازم 
۸ عدد نان ترتیلا
۲ عدد آووکادوی خرد شده
یک قاشق غذاخوری آب لیمو
نصف قاشق چای‌خوری نمک
یک لیوان لوبیا پخته شده و له شده
۴ تکه فیله مرغ پخته شده
یک و نیم لیوان پنیر گودا رنده شده
۲ لیوان کاهو خرد شده
یک لیوان سس سالسا یا گوجه فرنگی خرد شده
طرز تهیه 

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک لایه فویل و سپس یک لایه کاغذ شیرینی‌پزی را روی سینی فر پهن کنید. سپس نان‌های تورتیلا را روی سینی فر قرار دهید و آن‌ها را برای هشت دقیقه در فر بگذارید تا نرم شوند. در همین حین، آووکادوی خرد شده، آب لیمو و نمک را با هم مخلوط کنید تا آووکادو مزه‌دار شود.پوره لوبیا را روی نان‌های ترتیلا بمالید و قطعات آووکادوی مزه‌دار شده را روی آن بریزید. سپس فیله‌های مرغ پخته و تکه شده را روی نان‌ها بریزید و در آخر پنیر گودای رنده شده را روی مواد پخش کنید. نان‌های تورتیلا را برای هفت تا ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید. در نهایت، کاهوی خرد شده و سس سالسا را روی سالاد چیکن تستادا بریزید و آن را نوش جان کنید.

سالاد مرغ و کاهو چینی

سالاد مرغ و کاهو، یکی از سالادهای رژیمی و کم کالری شرق آسیا است که با نام سالاد مرغ و کلم (chicken and cabbage salad) هم شناخته می‌شود؛ زیرا کاهوی چینی، در واقع نوعی کلم است. این سالاد با سس مخصوصی سرو می‌شود که طعم خوبی به آن می‌دهد. این سس، متشکل از سس سویا، روغن زیتون، آب لیمو ترش، سرکه و زنجبیل تازه و رنده شده است.

مواد لازم 
یک عدد مرغ بریان (سینه مرغ را ریش ریش کنید)
نصف یک عدد کاهوی چینی
یک پیمانه هویج خلالی خرد شده
یک پیمانه گشنیز خرد شده
نصف پیمانه بادام هندی برای تزئین
کنجد به مقدار لازم برای تزئین
مواد لازم برای تهیه سس مخصوص
آب یک عدد لیمو ترش
یک چهارم پیمانه سرکه
یک چهارم پیمانه سس سویا
۲ قاشق چای‌خوری عسل
یک قاشق غذاخوری زنجبیل پوست کنده و رنده شده
یک قاشق چای‌خوری نمک
نصف قاشق چای‌خوری فلفل
سه چهارم پیمانه روغن زیتون
طرز تهیه 

بادام هندی را در تابه روی شعله ملایم گاز برای چند دقیقه تفت دهید تا بوداده شود. سپس آن‌ها را با چاقو خرد کنید و برای تزئین کنار بگذارید. برای تهیه سس، آب لیمو ترش، سرکه، سس سویا، عسل، نمک و فلفل را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس یک تکه ۲٫۵ سانتی‌متری زنجبیل پوست کنده را رنده کنید و به سس بیفزایید. در ادامه روغن زیتون را به سس اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید.کاهوی چینی را باریک باریک خرد کنید. سپس سینه مرغ ریش ریش شده و هویج رنده شده را به‌همراه گشنیز خرد شده به کاهوی چینی اضافه کنید. کمی از سس مخصوص را در کاسه سالاد بریزید و مواد را زیر و رو کنید. سالاد را بچشید و در صورت نیاز به آن سس بیشتری بزنید. سالاد را با کنجد و بادام هندی بوداده تزئین کنید.

برای تهیه این سالاد می‌توان از انواع کلم یا کاهو به دلخواه استفاده کرد.سس سالاد را حداکثر ۱۵ دقیقه قبل از سرو وی آن بریزید؛ زیرا در غیر این صورت، فرم سالاد را خراب می‌کند.

سالاد مرغ کاری

سالاد مرغ کاری، سالادی ساده، رژیمی و مقوی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک شام سبک نیز سرو کرد. برای تهیه این سالاد به‌جای سس مایونز از ماست یونانی استفاده می‌شود و به همین دلیل، سالاد مرغ کاری، سالادی کم چرب است. این سالاد خوشمزه را با نان پیتا یا نان تست یا به‌صورت تنها سرو کنید. شما می‌توانید در سالاد، نان سوخاری و خرد شده بریزید تا تبدیل به یک غذای سیرکننده شود. برای کوتاه کردن فرآیند تهیه سالاد، می‌توانید از مرغ بریان آماده استفاده کنید. به این ترتیب فقط کافی است مرغ و سبزیجات خرد شده را با بقیه مواد مخلوط کنید.

مواد لازم 
۲ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک عدد ساقه کرفس خرد شده
۴ عدد پیازچه خرد شده
یک و نیم پیمانه انگور سیاه بدون دانه از وسط نصف شده
یک چهارم پیمانه بادام یا گردوی خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری پودر کاری
یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز
نمک و فلفل به مقدار لازم
سه چهارم پیمانه ماست یونانی
طرز تهیه 

فر را روی دمای ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کف یک قالب مخصوص فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. سینه‌های مرغ را به روغن زیتون، نمک و فلفل آغشته کنید و آن‌ها را در قالب قرار دهید تا برای نیم ساعت در فر مغزپخت شوند. مرغ را از فر دربیاورید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را به‌صورت نگینی خرد کنید.ساقه کرفس و پیازچه‌ خرد شده، انگورهای از وسط نصف شده، بادام یا گردوی خرد شده و مرغ خرد شده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس ماست، پودر کاری، نمک و بقیه ادویه‌ها را به سالاد اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا ماست به خورد تمام مواد سالاد برود.در زمان پخت مرغ در فر، یک کاغذ روغنی را چرب کنید و روی مرغ بکشید. گوشه‌های کاغذ روغنی را زیر سینه مرغ‌ قرار دهید تا دور آن را بپوشاند و مانع از خشک شدن آن شود..

سالاد مرغ و پستو

سالاد مرغ و پستو، غذایی کامل است و معمولا با نان سرو می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این سالاد، سس پستوی آن است که با سیر، ریحان، گردو و روغن زیتون تهیه می‌شود. شما می‌توانید در تهیه سس پستو از پنیر پارمزان هم استفاده کنید؛ اما اگر ترجیح می‌دهید سالادی رژیمی و کم چرب داشته باشید، بهتر است پنیر را از سس حذف کنید. طرز تهیه سس پستو بسیار آسان و سریع است و می‌توان آن را از قبل تهیه کرده و در فریزر نگهداری کرد.

مواد لازم 
۲ پیمانه مرغ پخته و ریش ریش شده
یک چهارم پیمانه سس مایونزیا ماست یونانی
یک هشتم پیمانه پیازچه خرد شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
برگ اسفناج کوچک برای سرو (اختیاری)
گوجه فرنگی برای سرو (اختیاری)
۲ عدد نان
مواد لازم برای تهیه سس پستو
۲ پیمانه برگ ریحان تازه
۲ قاشق چای‌خوری سیر پوست کنده و خرد شده
یک چهارم تا یک سوم پیمانه روغن زیتون
۳ قاشق غذاخوری دانه کاج یا مغز گردو
طرز تهیه

برای تهیه سس پستو، سیر خرد شده، برگ ریحان تازه و مغز گردو را در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید. سپس روغن زیتون را به سس اضافه کنید و به هم زدن در غذاساز ادامه دهید تا سس شما یکدست شود. این سس را می‌توان تا دو روز در ظرف دربسته در یچال نگهداری کرد. البته شما می‌توانید سس پستو را در قالب یخ بریزید و برای مدت طولانی‌تر نیز در فریزر هم نگهداری کنید.

مرغ ریش ریش شده، پیازچه خرد شده، مایونز یا ماست یونانی و سس پستو را در یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سالاد را بچشید و به آن نمک و فلفل بزنید. سپس آن را با نان ساندویچی، نان پیتا یا نان تست سرو کنید. برای سرو سالاد مرغ و پستو می‌توان روی نان، کمی سس پستو ریخت. سپس یک برگ اسفناج روی آن گذاشت و سالاد را روی برگ ریخت. در آخر نیز برای زیبایی یک عدد گوجه فرنگی روی سالاد قرار داد.

سالاد پاستای مرغ

سالاد پاستای مرغ با وجود موادی چون مرغ، پاستا، کاهو و سبزی‌های دیگر، پنیر بلوچیز و سس‌های خوشمزه، یک غذای سرد و کامل به شمار می‌آید که می‌توان آن را در وعده شام یا ناهار سرو کرد. برای مزه‌دار کردن این سالاد، معمولا از ترکیب سس رنچ، سس فلفل و چند چاشنی دیگر استفاده می‌شود.

مواد لازم 
۱۷۰ گرم پاستای فرمی
سه چهارم پیمانه سس رنچ
۲ قاشق غذاخوری سس فلفل قرمز
نصف قاشق غذاخوری سرکه
یک هشتم قاشق غذاخوری پودر سیر
۲ پیمانه مرغ پخته و ریش ریش شده
۲۰۰ گرم کاهوی سالادی خرد شده
یک پیمانه هویج پوست کنده و رنده شده
نصف پیمانه نخود فرنگی
نصف پیمانه پنیر بلوچیز خرد شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 

یک قابلمه آب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به جوش آید. سپس کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید. پس از جوشیدن آب، پاستا را در قابلمه بریزید و پس از مدت زمان درج شده روی بسته پاستا، آن را آبکش کنید. در همین حین، سس رنچ، سس تند و ادویه‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید. در ادامه، پاستای آبکش کرده، نخودفرنگی و مرغ ریش ریش شده را در کاسه بریزید و هم بزنید تا این مواد کاملا به سس آغشته شوند.کف و دیواره ظرف سرو خود را با کاهوی خرد شده پر کنید، مخلوط پاستا و مرغ را وسط آن بریزید و هویج رنده شده و پنیر بلوچیز خرد شده را روی سالاد قرار دهید.

شما می‌توانید از نصف پیمانه کرفس خرد شده نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.میزان تندی سالاد، کاملا اختیاری است و شما می‌توانید بسته به ذائقه خود از فلفل بیشتری استفاده کنید.

سالاد کاب مرغ با عسل و خردل

سالاد کاب مرغ، یک سالاد هیجان‌انگیز است که با سس خردل و عسل مزه‌دار می‌شود. برای تهیه این سالاد خوشمزه به ژامبون، مرغ، تخم‌مرغ، پیازچه، کاهو، سیر، سرکه و دوغ نیاز دارید.

مواد لازم 
۸ برش ژامبون دودی ریز خرد شده۳ تا ۴ عدد تخم‌مرغ پخته
یک کیلوگرم مرغ پخته شده
۲ قاشق چای‌خوری سرکه سفید یا قرمز
۱۵۰ گرم دوغ آب یا ماست ساده کم چرب
یک حبه سیر پوست کنده و له شده
۲ قاشق سوپ‌خوری عسل
یک قاشق سوپ‌خوری دانه خردل
یک مشت پیازچه خرد شده
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به مقدار لازم
یک دسته کاهو
۲ عدد آووکادوی رسیده
طرز تهیه 

ژامبون دودی خرد شده را در یک تابه نچسب گرم شده روی حرارت ملایم گاز، برای پنج دقیقه تفت دهید تا کمی ترد شوند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید. تخم‌مرغ‌ها را نیز تا حدی بپزید که زرده آن‌ها سفت شود؛ اما مرکز آن‌ها خشک نشود. پوست تخم‌مرغ‌ها را بکنید و آن‌ها را خرد کنید. مرغ پخته و خرد شده را در ظرف سرو سالاد بریزید. سپس به‌ترتیب کاهوی خرد شده، آووکادوی خرد شده، ژامبون و تخم‌مرغ را روی مرغ پخته بریزید. کمی نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید و روی ظرف سالاد را بپوشانید. سالاد را برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

دوغ آب یا ماست را در یک شیشه بریزید. سپس سیر له شده، سرکه، عسل، خردل، پیازچه ریز خرد شده و کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و درب شیشه را ببندید. شیشه را محکم تکان دهید تا مواد سس با هم ترکیب شوند. سس را روی سالاد بریزید و آن را سرو کنید.توجه داشته باشید که در سرو سالاد باید مواد سنگین‌تر را در کف ظرف بریزید و مواد ظریف‌تر را روی آن بریزید. در ضمن، دوغ آب را درست در لحظه قبل از سرو به سالاد اضافه کنید.

سالاد والدورف با پنیر آبی و مرغ

سالاد والدورف، یک سالاد کلاسیک آمریکایی است که با میوه و آجیل درست می‌شود و معمولا آن را با سسی بر پایه سس مایونز سرو می‌کنند. در تهیه این نسخه از سالاد والدورف، از مرغ و پنیر آبی نیز استفاده می‌شود که در کنار سیب، انگور و کرفس، طعمی فوق‌العاده خلق می‌کنند.

مواد لازم 
۲ عدد سینه مرغ بدون استخوان
روغن زیتون به مقدار لازم
۲ عدد ساقه کرفس خرد شده
نصف یک عدد سیب خرد شده
یک مشت انگور بی دانه قرمز یا سیاه نصف شده
نصف یک عدد پیاز قرمز کوچک پوست کنده و ریز خرد شده
۴۰ گرم پنیر آبی خامه‌ای (اختیاری)
۲ قاشق سوپ‌خوری سس مایونز
۳ قاشق سوپ‌خوری ماست
یک قاشق چای‌خوری سرکه سفید
۱۰۰ گرم شاهی یا هر سبزی تند دیگر
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
۵۰ گرم مغز گردو
طرز تهیه

سیبنه مرغ را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید و روی آن روغن بمالید. سپس آن را در یک تابه نچسب گرم شده روی شعله متوسط گاز قرار دهید و آن را برای پنج دقیقه بپزید تا یک سمت آن طلایی شود. سینه را برگردانید و گردو را در تابه بریزید. مواد را برای چند دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ گوشت مرغ کاملا تغییر کند و گردوها بوداده شوند. سس مایونز، ماست و سرکه را با عصاره مرغ، نمک و فلفل خوب مخلوط کنید تا سس شما آماده شود.کرفس، سیب و پیاز را با انگور و پنیر آبی در یک کاسه مخلوط کنید. سس و گردو را به آن‌ها بیفزایید و مواد سالاد را با هم ترکیب کنید. سپس مرغ را برش بزنید و روی شاهی در ظرف سرو قرار دهید. مخلوط سس و سبزیجات را روی مرغ بریزید و سالاد را بلافاصله سرو کنید.

سالاد مرغ کنجدی

سالاد مرغ کنجدی، یک سالاد مهیج و جدید است که با سسی مخصوص و متشکل از سس سویا، کره بادام زمینی، روغن کنجد، پودر زنجبیل، پودر سیر و سرکه سفید درست می‌شود.

مواد لازم 
۲ لیوان فیله مرغ پخته شده و خرد شده
۲ لیوان کاهو خرد شده
نصف لیوان فلفل دلمه‌ای خرد شده
یک لیوان جوانه گندم
یک لیوان هویج پوست کنده و خلالی خرد شده
نصف لیوان کنجد تفت داده شده
مواد لازم برای سس
۴ قاشق غذاخوری سس سویا
۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
یک قاشق چای‌خوری روغن کنجد
یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل
یک قاشق چای‌خوری پودر سیر
یک قاشق غذاخوری سرکه سفید
طرز تهیه 
مواد لازم برای سس را با هم خوب مخلوط کنید. مواد لازم برای سالاد را نیز در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس سس را به آن اضافه کنید.

سالاد لارب

سالاد لارب غذای ملی کشور لائوس است و شما می‌توانید آن را در غرفه‌های غذای خیابانی در سراسر این کشور پیدا کنید. گوشت چرخ‌کرده مرغ، موسیر، آب ‌لیمو، سس ماهی، پودر چیلی و برنج چسبناک برشته‌ از مواد تشکیل‌دهنده این سالاد هستند. برنج چسبناک یکی از انواع برنج‌های آسیایی است که پس از پخت، چسبندگی بیشتری نسبت به انواع دیگر برنج دارد. سالاد لارب معمولا با خیار و کاهو سرو می‌شود تا طعم ادویه‌ای آن متعادل شود.

مواد لازم 
۵۰۰ گرم مرغ درشت چرخ‌کرده
نصف فنجان آب مرغ
یک چهارم فنجان پیازچه خرد شده
یک چهارم فنجان موسیر ورقه شده
یک چهارم فنجان گشنیز ساطوری شده
یک چهارم فنجان برگ نعنا خرد شده
۲ قاشق غذاخوری سس ماهی
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
یک سوم فنجان برنج بوداده قهوه‌ای شده کوبیده
یک قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز
مغز کاهو یا کلم و لوبیا سبز برای تزئین
طرز تهیه
آب مرغ را در یک قابلمه گرم کنید. سپس مرغ چرخ‌کرده را در آن بریزید و صبر کنید تا مرغ بپزد. آب لیمو، سس ماهی، چیلی قرمز، برنج بوداده، موسیر، پیازچه، و برگ‌های نعنا را به مرغ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. سالاد را پس از پخت مرغ در ظرف سرو بریزید و با مغز کاهو یا کلم و لوبیا سبز تزئین کنید.برای تهیه برنج بو داده، یک فنجان برنج خام را در یک تابه روی شعله زیاد گاز تفت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود. سپس آن را در هاون بکوبید.

سالاد لبو و ماهی روسی

سالاد لبو و ماهی روسی، یک سالاد بین‌المللی لذیذ و مقوی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده غذای کامل معرفی کرد. فیله ماهی کبابی، چغندر قرمز، سیب‌زمینی، هویج و تخم‌مرغ از مواد تشکیل‌دهنده این سالاد هستند.

مواد لازم
۲ لیوان فیله ماهی کبابی خرد شده
۳ عدد سیب‌زمینی بزرگ
۲ عدد چغندر قرمز بزرگ
۲ عدد هویج متوسط پوست کنده
۶ قاشق غذاخوری سس مایونز
۳ عدد تخم‌مرغ پخته حلقه حلقه شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 
سیب‌زمینی‌ها، هویج‌ها و چغندرها را در یک قابلمه آب جوش بریزید و آن‌ها را بپزید. توجه داشته باشید که برای پخت سیب‌زمینی به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، برای پخت هویج به ۲۵ تا ۳۰ دقیقه و برای پخت چغندر به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید؛ پس مراقب باشید که این سبزی‌ها له نشوند. سیب‌زمینی، هویج و چغندر را پس از پخت، آبکش کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند. سپس پوست سیب‌زمینی را بکنید و آن را خرد کنید. چغندر و هویج پخته را نیز به‌صورت مکعبی خرد کنید.فیله ماهی کبابی خرد شده را در ظرف سرو بریزید. سپس نصف سیب‌زمینی، نصف هویج و نصف چغندر قرمز را به‌صورت لایه‌ای در کاسه بریزید و سه قاشق سس مایونز به آن‌ها اضافه کنید. کمی نمک و فلفل روی مواد سالاد بپاشید و دوباره همین لایه‌ها را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. برای تزئین از تخم‌مرغ آب‌پز حلقه حلقه شده استفاده کنید.نسخه روسی این سالاد با فیله شاه ماهی خام درست می‌شود؛ اما طعم ماهی پخته برای ایرانیان، مطلوب‌تر است.شما می‌توانید این سالاد را به‌صورت قالبی سرو کنید تا فرم مجلسی‎‌تری داشته باشد.

 سالاد تن ماهی با خیار قایقی

سالاد تن ماهی، یک غذای کامل، لذیذ و موردعلاقه همه است و می‌توان آن را به‌شکل‌های هیجان‌انگیزی سرو کرد. خیار قایقی، یکی از روش‌های سرو سالاد تن ماهی است که با ظاهری زیبا و دلپسند، میز مهمانی شما را چشمگیر خواهد کرد.

مواد لازم 
نصف یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده
۲ عدد ساقه کرفس خرد شده
۲ عدد پیازچه تکه تکه شده با ساقه
۲ عدد کنسرو تن ماهی جوشانده
نصف پیمانه ماست چکیده
یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر سیر
نصف قاشق چای‌خوری نمک
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
یک قاشق چای‌خوری پیاز خشک
یک قاشق غذاخوری آب لیمو
۲ عدد خیار بزرگ پوست کنده و از طول نصف شده
طرز تهیه 

برای تهیه سس سالاد تن ماهی، ماست چکیده را با آب لیمو، نمک، فلفل، پودر سیر و پیاز خشک در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. فلفل دلمه‌ای، کرفس و پیازچه خرد شده را نیز با هم در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس تن ماهی را باز کنید و روغن اضافه آن را بگیرید. تن ماهی را روی سبزیجات خرد شده بریزید و سس سالاد را به مواد اضافه کنید. سالاد را به‌خوبی هم بزنید تا تمام مواد به سس آغشته شوند. سپس روی ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و طعم مواد به خورد هم بروند.

با یک قاشق وسط خیارها را خالی کنید و آن‌ها را به‌شکل قایق دربیاورید. سپس سالاد تن ماهی را با یک اسکوپ ساز کوچک، به‌صورت توپ‌‌های کوچک در خیارها بچینید.برای تزئین سالاد، با خلال دندان برای قایق‌ها پرچم درست کنید و دو عدد چوب شور را به‌عنوان پارو در کنار سالاد قرار دهید.سالاد را در زمان سرو در خیارها بریزید؛ زیرا در غیر این صورت، سالاد آب می‌اندازد.

سالاد تن ماهی با برنج

سالاد تن ماهی با برنج، یک سالاد خوشمزه، کامل و سیرکننده است که بدون شک، عاشق آن خواهید شد. برای تهیه این سالاد به برنج، تن ماهی، نخود فرنگی، فلفل قرمز، گوجه فرنگی، پیازچه، جعفری و سس مخصوص نیاز دارید.

مواد لازم
۴۰۰ گرم برنج خام
۴۰۰ گرم تن ماهی
۲۰۰ گرم نخود فرنگی
یک عدد فلفل تند قرمز خرد شده
۳ عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده
۵ عدد پیازچه خرد شده
جعفری خرد شده به مقدار لازم
زیتون سبز خردشده به مقدار لازم
۴ قاشق غذاخوری سس مایونز
آب یک عدد لیموی ترش
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 
برنج را به‌صورت کته بپزید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس برنج را در یک کاسه بزرگ بریزید و با استفاده از چنگال، دانه‌های آن را از هم باز کنید. تن ماهی را به برنج بیفزایید و آن‌ها را مخلوط کنید. سپس نخود فرنگی، فلفل، گوجه فرنگی، پیازچه، جعفری و زیتون را در کاسه بریزید و سالاد را هم بزنید.سس مایونز، آب لیمو، نمک، فلفل و روغن زیتون را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس سس را به سالاد اضافه کنید و به مواد را زیر و رو کنید تا کاملا به سس آغشته شوند.سالاد تن ماهی و برنج را می‌توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد.شما می‌توانید به این سالاد، تخم‌مرغ آب‌پز خرد شده نیز اضافه کنید.در برخی طرز تهیه‌ها به‌جای پیازچه از پیاز استفاده می‌شود.در تهیه سس این سالاد می‌توان از ترکیب سس مایونز، سس خردل، آب لیمو، ترشی فلفل، شوید خشک، نمک و فلفل نیز استفاده کرد.

سالاد نودل ویتنامی

سالاد نودل ویتنامی با وجود میگو و نودل، یک سالاد کامل و خوشمزه است که می‌تواند در وعده های اصلی به‌عنوان غذا سرو شود. سس این سالاد لذیذ با سس ماهی، آب لیمو، شکر قهوه‌ای، فلفل قرمز و سیر درست می‌شود.

مواد لازم 
۵۰ گرم نودل برنج نازک یا ضخیم
نصف یک عدد خیار ورقه ورقه شده
۲ عدد هویج پوست کنده و درشت رنده شده
یک مشت نعنای تازه ریز خرد شده
یک مشت گشنیز تازه ریز خرد شده
یک عدد لیمو ترش
یک قاشق سوپ‌خوری سس ماهی
یک قاشق سوپ‌خوری شکر قهوه‌ای
یک عدد فلفل قرمز کوچک ریز خرد شده
یک حبه سیر پوست کنده و له شده
نصف یک عدد کاهوی سالادی خرد شده
۱۵۰ گرم میگوی پخته شده
یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک
طرز تهیه 

نودل‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس روی آن‌ها را با آب جوش پر کنید تا نودل‌ها برای پنج دقیقه نرم و ترد شوند. توجه داشته باشید که نودل‌ها نازک به زمان کمتری برای نرم شدن نیاز دارند؛ پس حتما دستورالعمل روی بسته‌بندی را نگاه کنید. برای تهیه سس، آب لیمو، سس ماهی و شکر را مخلوط کنید. سپس فلفل ریز خرد شده و سیر له شده را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. نودل‌ها را با آب سرد آبکش کنید. سپس سبزیجات، نودل‌ها، کاهو و میگو را در ظرف سرو بریزید و سس را به آن‌ها اضافه کنید.برای آماده‌سازی نودل، رشته‌ها را آبکش کنید و روی آن آب بریزید. سپس آن‌ها را دوباره آبکش کنید و کمی روغن به آن‌ها بزنید تا رشته‌ها به هم نچسبند.

سالاد نیکویز

سالاد نیکویز، یک سالاد فرانسوی است که در این کشور با نام «غذای فقرا» نیز شناخته می‌شود؛ زیرا در آن از منابع پروتئینی ارزانی چون تن ماهی و ماهی کولی استفاده می‌شود. البته در حال حاضر، این سالاد متعلق به جنوب فرانسه (نیس) در برخی نقاط جهان با خاویار یا ماهی قزل‌آلای تازه نیز طبخ می‌شود.

گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ پخته، زیتون سیاه، پیازچه، ماهی تن یا ماهی کولی از مواد تشکیل‌دهنده اصلی این سالاد هستند. البته در برخی طرز تهیه‌ها از موادی مانند باقلا، خیار، فلفل دلمه‌ای، تربچه، کنگر فرنگی خام، کرفس، پیاز قرمز، لوبیا سبز، سیب‌زمینی پخته و مسکلون (یک ترکیب فرانسوی از چند سبزی) نیز در تهیه سالاد نیکویز استفاده می‌شود. سالاد نیکویز در ایالات متحده آمریکا هم بسیار محبوب است و با سیب‌زمینی پخته، لوبیا سبز، تخم‌مرغ پخته، ماهی تن، گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز، مسکلون و سس بالزامیک درست می‌شود.

مواد لازم 
۴ عدد تخم‌مرغ
۱۰۰ گرم سیب‌زمینی
۱۰۰ گرم لوبیا سبز نصف شده
۲ قاشق سوپ‌خوری سرکه بالزامیک
یک قاشق چای‌خوری خردل
۲ حبه سیر پوست کنده
یک انگشت شکر
۱۰۰ میلی‌لیتر روغن زیتون
۲ عدد کاهو
۶ عدد ماهی کولی از طول نصف شده
۱۲ عدد زیتون سیاه
سه چهارم لیوان جعفری خرد شده
طرز تهیه

تخم‌مرغ‌ها را در یک قابلمه کوچک پر از آب سرد بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. تخم‌مرغ‌ها را برای ۴ تا ۵ دقیقه بپزید، سپس آن‌ها را در آب یخ بریزید و اجازه دهید تا خنک شوند. در همین حین، سیب‌زمینی‌ها را برای ۱۰ دقیقه در یک قابلمه آب جوش با کمی نمک بپزید. در دو دقیقه آخر پخت سیب‌زمینی، لوبیا را نیز در قابلمه بریزید. لوبیاها را پس از پخت در آب سرد بریزید. سیب‌زمینی پخته را نیز پس از سرد شدن، نصف کنید.سرکه بالزامیک، خردل، سیر، شکر، نمک دریایی و فلفل سیاه را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس به‌تدریج روغن را به سس اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که سس شما غلیظ شود. تخم‌مرغ‌های آب‌پز را به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس کاهو، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، لوبیا، ماهی، زیتون و جعفری را در ظرف سرو قرار دهید و سس را روی آن‌ها بریزید.

سالاد سیب‌زمینی و شوید

سالاد سیب‌زمینی و شوید (potato salad & dill)، یک غذای کامل و سیرکننده است که می‌توان آن را به‌عنوان پیش غذا یا غذای اصلی به‌صورت گرم یا سرد سرو کرد. این سالاد مجلسی به آسانی در خانه آماده می‌شود و بدون شک، سلیقه شما را راضی خواهد کرد.

مواد لازم 
۵ عدد سیب‌زمینی پوست کنده و درشت خرد شده
۳ قاشق غذاخوری شوید
نصف پیمانه سس مایونز
یک چهارم پیمانه پنیر خامه‌ای همدمای محیط
۲ عدد تخم‌مرغ آب‌پز
یک قاشق غذاخوری رنده پوست لیمو
۲ قاشق غذاخوری تربچه ریز خرد شده
یک قاشق غذاخوری کرفس ریز خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
نمک و فلفل به مقدار لازم
نان تست برای سرو
طرز تهیه

سیب‌زمینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن را با آب و کمی نمک بپزید. در همین حین، سس مایونز، شوید، پنیر خامه‌ای، رنده پوست لیمو، تربچه ریز خرد شده، کرفس ریز خرد شده، نمک، فلفل و پودر سیر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سیب‌زمینی پخته را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس سیب‌زمینی را با تخم‌مرغ آب‌پز خرد شده درر یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و سس را به آن بیفزایید. مواد سالاد را خوب زیر و روی کنید تا سس به خورد سیب‌زمینی‌ها برود. این سالاد را با نان تست سرو کنید.شما می‌توانید از سایر سبزیجات مانند ذرت، لوبیا، دانه‌های خوراکی، ادویه‌های مختلف، جعفری، فلفل دلمه و غیره نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.سعی کنید سالاد سیب‌زمینی را از چند ساعت قبل از سرو آماده کنید و آن را در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم برود.برای سرو مجلسی، سالاد سیب‌زمینی و شوید را در قالب بریزید و آن را فشرده کنید. سپس قالب را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید.

سالاد سیب زمینی با شوید طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد سیب‌زمینی، ژامبون و شاهی

سالاد سیب‌زمینی، ژامبون و شاهی، یک سالاد مشهور آلمانی است که با سیب‌زمینی، خیارشور قلمی، بیکن و خردل درست می‌شود و آن را به‌صورت گرم سرو می‌کنند.

مواد لازم 
۷۰۰ گرم سیب‌زمینی تازه و ریز
۶ برش ژامبون گوشت ۹۰ درصد
یک قاشق سوپ‌خوری خردل ساییده نشده
یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید یا قرمز
۲ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
۲ قاشق سوپ‌خوری سس مایونز
۴ عدد خیار شور ریز خرد شده
یک دسته پیازچه تازه ریز خرد شده
۱۰۰ گرم شاهی خرد شده
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به مقدار لازم
طرز تهیه 

سیب‌زمینی‌ها را به‌همراه نمک در یک قابلمه آب جوش بریزید و آن‌ها را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند. سیب‌زمینی‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. در همین حین، ژامبون را خرد کنید و در یک تابه روی شعله ملایم گاز برای پنج دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند. نمک، فلفل، خردل، سرکه، روغن و سس مایونز را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. سپس سس، خیار شور و پیازچه خرد شده را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید و آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند. برای سرو، شاهی خرد شده را به‌همراه ژامبون روی سالاد بریزید.

سالاد سیب‌زمینی، لوبیا و ذرت

سالاد سیب‌زمینی، لوبیا و ذرت، یک سالاد بسیار خوشمزه و شبیه به الویه است که با سیب‌زمینی، لوبیا چیتی، هویج، ذرت، خیار شور و سس مایونز درست می‌شود و یک سالاد گیاهی به شمار می‌آید.

مواد لازم 
۲ عدد سیب‌زمینی
یک لیوان لوبیا چیتی کنسروی
۲ عدد هویج پخته و خرد شده
نصف لیوان ذرت کنسروی
نصف لیوان خیار شور خرد شده
نصف لیوان سس مایونز
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه 
سیب‌زمینی‌ها را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در قابلمه آب جوش بپزید. سپس پوست آن‌ها را بکنید و آن‌ها را خرد کنید. سیب‌زمینی، لوبیا چیتی، هویج پخته و خرد شده، ذرت، خیار شور خرد شده، سس مایونز، نمک و فلفل را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط گنید. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. سالاد شما آماده سرو است.

سالاد موتزارلا با گوجه فرنگی

گریمولاتا، یک چاشنی سنتی ایتالیایی است که با جعفری خرد شده، سیر و پوست لیموی رنده شده درست می‌شود. برای تهیه سالاد موتزارلا با گوجه فرنگی باید گریمولاتا را با گوجه فرنگی مخلوط کنید. در ایتالیا معمولا گریمولاتا را همراه با ماهی پخته، گوشت یا پاستا سرو می‌کنند. شما برای تهیه این چاشنی می‌توانید به‌جای جعفری از ریحان تازه استفاده کنید.

مواد لازم 
یک عدد لیموی تازه
یک حبه سیر پوست کنده و خرد شده
یک دسته کوچک جعفری تازه خرد شده
۶۰۰ گرم گوجه فرنگی ورقه ورقه شده
۲ عدد گلوله‌های پنیر موزارلا بزرگ ورقه ورقه شده
۳ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
نمک دریا و فلفل سیاه ساییده شده به مقدار لازم
طرز تهیه 

سیر و جعفری خرد شده را به‌همراه پوست لیموی رنده شده، نمک و فلفل در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید تا گریمولاتای شما آماده شود. برش‌های گوجه فرنگی و پنیر را در یک بشقاب بچینید و آن‌ها را با نمک و فلفل، طعم‌دار کنید. سپس گریمولاتا را به‌همراه روغن زیتو روی سالاد بریزید و آن را سرو کنید.

سالاد قارچ و جعفری

سالاد قارچ و جعفری، یک سالاد بسیار ساده و خوشمزه است که در کمتر از پنج دقیقه آماده می‌شود و برای تهیه آن، به غیر از قارچ و جعفری به پنیر پارمزان، آب لیمو و روغن زیتون نیاز دارید.

مواد لازم 
۴۰۰ گرم قارچ خرد شده
نصف لیوان جعفری تازه خرد شده
نصف لیوان پنیر پارمزان رنده شده
یک چهارم لیوان آب لیمو ی تازه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
یک چهارم لیوان روغن زیتون
طرز تهیه 
قارچ خرد شده، جعفری خرد شده، پنیر پارمزان رنده شده، روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل را در یک کاسه خوب مخلوط کنید تا سالاد شما آماده سرو شود.اندازه خرد کردن قارچ‌ها در این سالاد، کاملا سلیقه‌ای است.سعی کنید از آب لیموی تازه برای تهیه سالاد قارچ و جعفری استفاده کنید.

سالاد هویج و انار

سالاد هویج و انار، یک سالاد پاییزی و زمستانی خوشمزه و آسان است که به سرعت در خانه آماده می‌شود.

مواد لازم
۲ عدد هویج پوست کنده و درشت رنده شده
یک عدد سیب پوست کنده و ریز خرد شده
نصف لیوان دانه انار
یک چهارم لیوان کشمش
۲ قاشق چای‌خوری عسل
۲ قاشق غذاخوری سس مایونز
آب لیمو به مقدار لازم
طرز تهیه

هویج رنده شده، تکه‌های سیب و کشمش را در یک کاسه بریزید. سس مایونز ، عسل و آب لیمو را نیز در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و سپس در سالاد بریزید. سالاد را با چنگال، خوب هم بزنید و برای تزئین، دانه‌های انار را روی سالاد بچینید.

سالاد انار با کلم قرمز

سالاد انار، یک سالاد پرطرفدار و لذیذ است که می‌توان آن را به‌راحتی در خانه با مواد مختلفی درست کرد. در ادامه شما را با طرز تهیه سالاد انار با کلم قرمز آشنا خواهیم کرد که با ظاهر زیبای خود، جلوه‌ای فوق‌العاده به میز مهمانی شما می‌دهد.

مواد لازم 
یک پیمانه دانه انار
نصف پیمانه گردو خرد شده
یک عدد کلم بنفش کوچک ریز خرد شده یا رنده شده
یک عدد پرتقال بزرگ پوست کنده و فیله شده
یک قاشق چای‌خوری سرکه
نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای سس
نصف پیمانه سس مایونز
۲ قاشق غذاخوری پنیر خامه‌ای
۲ قاشق غذاخوری آب انار
۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال
یک قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری پودر گلپر
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه

کلم بنفش ریز خرد شده یا رنده شده را با سرکه، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس دانه انار و گردوی خرد شده را به کلم اضافه کنید و آن‌ها را خوب هم بزنید. سالاد را در ظرف سرو بکشید و تکه‌های پرتقال را روی آن بچینید یا آن‌ها را لابه‌لای سالاد بریزید. برای آماده‌سازی سس، مایونز و پنیر خامه‌ای را با پودر گلپر، نمک و فلفل مخلوط کنید و هم بزنید تا یک سس یکدست داشته باشید. سپس جعفری خرد شده، آب انار و آب پرتقال را در سس بریزید و هم بزنید. سالاد را با سس مخصوص سرو کنید.شما می‌توانید علاوه بر گردو، از انواع مغز خوراکی مثل کنجد، بادام، فندق و … نیز استفاده کنید.طرز تهیه سالاد انار با لبو نیز بسیار ساده است و کافی است لبوی پخته را جایگزین کلم بنفش کنید.برای مزه‌دار کردن این سالاد می‌توان از ادویه دلخواه مانند سیر، زیره، میخک، آویشن و غیره استفاده کرد.

سالاد تخم مرغ

سالاد تخم‌مرغ، یک سالاد کلاسیک و مقوی است که به‌سادگی در خانه آماده می‌شود.

مواد لازم
۲ قاشق غذاخوری کره
۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای
۲ قاشق غذاخوری کرفس خرد شده
یک قاشق غذاخوری سس مایونز
یک قاشق چای‌خوری پیاز رنده شده
یک قاشق چای‌خوری شکر
نصف قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
نمک و پودر پاپریکا به مقدار لازم
۶ عدد تخم‌مرغ آب‌پز سفت رنده شده
ژامبون و نان تست یا کروسان به مقدار لازم
طرز تهیه 

کره و پنیر خامه‌ای را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس تخم‌مرغ‌‌ها و پیاز رنده‌ شده را با پنیر خامه‌ای و کره مخلوط کنید. در ادامه ساقه کرفس خردشده، سس مایونز، شکر، آب لیمو و نمک و فلفل را به سالاد اضافه کنید و مواد را هم بزنید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید. برای سرو، سالاد تخم‌مرغ را روی نان تست یا کروسان ساده بمالید و روی آن، پودر پاپریکا، ژامبون و در صورت تمایل خیار شور بریزید.

 

سالاد تخم مرغ 611x800 طرز تهیه سالادهای خوش آب و رنگ

سالاد میوه، یک سالاد مقوی و منبع غنی انواع ویتامین‌ها است و شما می‌توانید آن را در تمام فصول سال درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. سالاد میوه، یک میان وعده و دسر فوق‌العاده است که همه به‌خصوص بچه‌ها عاشق آن خواهند شد. برای تهیه این سالاد مخصوص، می‌توانید از میوه‌های موجود یا از کمپوت میوه استفاده کنید.

سالاد میوه بهاری

مواد لازم 
۲ عدد موز حلقه حلقه شده
۲ عدد هلو خرد شده
یک عدد سیب خرد شده
یک عدد آناناس مکعبی خرد شده
نصف پیمانه گیلاس
نصف پیمانه انگور
۸ عدد توت فرنگی
خامه و شکر به مقدار لازم
طرز تهیه 
میوه‌ها را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. کمی خامه و شکر را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس آن را روی میوه‌ها بریزید. سالاد را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و طعم خامه به خورد میوه‌ها برود.میوه‌ها را به یک اندازه برش بزنید تا یک سالاد مجلسی‌ داشته باشید.در انتخاب میوه‌ها به ترکیب رنگ میوه‌ها دقت کنید تا یک سالاد رنگارنگ و زیبا داشته باشید.

سالاد میوه تابستانی

سالاد میوه با ملون، یک سالاد میوه تابستانی لذیذ است که با ملون، توت فرنگی، موز، آب لیمو و نعنا درست می‌شود و می‌توان از کمی خامه یا شیر نارگیل نیز به‌عنوان سس استفاده کرد.

مواد لازم 
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم (اختیاری)
۲ عدد لیمو ترش
یک تا ۲ قاشق سوپ‌خوری خاک قند
یک عدد ملون رسیده متوسط قاچ شده
۴۰۰ گرم توت فرنگی رسیده خرد شده
یک مشت نعنا تازه
۴ قاشق سوپ‌خوری خامه
۲ عدد موز تازه رسیده خرد شده
طرز تهیه
فلفل سیاه، آب لیمو و خاک قند را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. ملون قاچ شده را با توت فرنگی خرد شده، موز خرد شده و برگ‌های نعنا مخلوط کنید و سس را روی آن‌ها بریزید. در صورت تمایل در زمان سرو، خامه یا شیر نارگیل را به سالاد اضافه کنید.ملون و توت فرنگی را قبل از درست کردن سالاد از یخچال بیرون بیاورید تا هم‌دمای محیط شوند.شما می‌توانید این سالاد را از ۱۲ ساعت قبل آماده کنید. فقط موز و سس را در زمان سرو به آن بیفزایید.

سالاد میوه پاییزی

سالاد میوه انار و خرمالو، یک سالاد میوه پاییزی زرد، نارنجی و قرمز است که به‌سادگی با خرمالو، انار، سیب و برگ نعنا درست می‌شود.

مواد لازم
۲ عدد خرمالو شیرین با پوست خرد شده
یک لیوان دانه انار
یک عدد سیب خرد شده
چند عدد برگ نعنا تازه خرد شده
طرز تهیه
خرمالو، سیب و برگ نعنای خرد شده را با دانه انار مخلوط کنید تا یک سالاد میوه پاییزی بی‌نظیر داشته باشید

سالاد میوه زمستانی

سالاد میوه زمستانی با میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ زمستانی تهیه می‌شود و به‌دلیل استفاده از مرکبات در آن، می‌توان سالاد را برای چهار تا ۶ ساعت در یخچال نگهداری کرد.

مواد لازم 
۵۰۰ گرم پرتقال کلمانتین
۲ عدد گلابی هسته گرفته و خرد شده
۲ عدد سیب هسته گرفته و خرد شده
یک عدد انار بزرگ دان شده (یک تا یک و نیم پیمانه دانه انار)
۴ عدد کیوی پوست کنده و خرد شده
مواد لازم برای شربت لیمو
۳ قاشق غذاخوری عسل
۲ قاشق غذاخوری آب لیموی سبز تازه
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو سنگی تازه
طرز تهیه 
میوه‌ها را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. مواد لازم برای شربت لیمو را نیز در یک ظرف جداگانه با هم مخلوط کنید تا عسل کاملا حل شود. سپس این شربت را به میوه‌ها اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید تا با سالاد ترکیب شود.

شما می‌توانید سالاد را بلافاصله سرو کنید یا آن را برای ۶ ساعت در یخچال نگهداری کنید.
در این طرز تهیه می‌توانید از موز یا انبه هم استفاده کنید.

برای داشتن یک بدن سالم، بهتر است سعی کنید که سالاد را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید و خوردن آن‌ را تبدیل به یک عادت کنید. دنیای سالادها آن‌قدر هیجان‌انگیز، خوشمزه و وسوسه‌کننده است که کافی است فقط یک بار وارد آن شوید و تا به خودتان بیایید، متوجه خواهید شد که عادت‌های غذایی شما به شکلی سالم و مقوی تغییر پیدا کرده‌اند. در تهیه سالادها و سس‌ها خلاق باشید و سفره خود را با حضور آن‌ها رنگارنگ و سبز کنید.

به همین دلیل، متخصصان تغذیه، توصیه می‌کنند که حداقل یک بار در روز، سالاد بخورید تا از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. با افزودن منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ، حبوبات و همچنین لبنیات می‌توان ارزش غذایی سالاد را بالا برد و آن را تبدیل به یک غذای کامل و سیرکننده کرد. به این ترتیب، شما حتی می‌توانید سالاد را جایگزین یک وعده غذایی، به‌خصوص شام کنید. برای مزه‌دار کردن سالاد از انواع چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده می‌شود و می‌توان سالاد را به هر دو صورت گرم و سرد، سرو کرد.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *