رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ خرداد ۱۴۰۰

طرز تهیه انواع راگو

اشتراک گذاری

یکی از خوراکهای فرانسوی که در ایران هم زیاد پخت می شود راگو است این خوراک لذیذ و مشهور فرانسوی که می‌توانید همراه با برنج، ماکارونی، نان، نودل و غذاهای دیگر میل کنید. در این مطلب طرز تهیه انواع راگو را آورده ایم که با درست کردن آن می‌توانید در وعده‌های اصلی یا افطاری به عنوان یک غذای نونی خوشمزه و ساده میل کنید و لذت ببرید . تهیه این خوراک آسان است و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد.

طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

مواد لازم

مرغ چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
کرفس: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده
هویج: ۴/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده
آب مرغ: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گوجه‌فرنگی: ۲ عدد متوسط
پیاز: ۲ عدد متوسط
سیر: ۴ حبه
رزماری: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

خوراک راگو فرانسوی بیشتر شبیه یک خورش غلیظ و کم آب است. برای تهیه راگو مرغ و سبزیجات ابتدا باید مرغ را چرخ کنید و تمام سبزیجات را خرد کنید. سپس تابه‌ای بردارید و در آن روغن بریزید. پس از گرم‌شدن روغن، پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از مدتی، سیر خردشده را اضافه کنید و تفت دهید. در گام بعدی، هویج خردشده را اضافه کنید و دوباره پس از کمی تفت‌دادن، کرفس خردشده را به سبزیجات قبلی اضافه کنید و تفت بدهید.در این مرحله، مرغ چرخ‌کرده را به سبزیجات درون تابه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. پس از مدت کمی، رزماری، نمک و فلفل را برای خوش‌طعم شدن غذا، به آن اضافه کنید.
در این مرحله، گوجه‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس به مواد روی گاز، اضافه کنید و هم بزنید. پس از مدت کمی تفت‌خوردن مواد، آب مرغ را به ترکیب اضافه کنید و صبر کنید تا خوراک جا بیفتد.خوراک راگوی مرغ و سبزیجات شما آماده است. نوش جان!

انواع راگو

طرز تهیه خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

مواد لازم

گوشت: ۳۵۰ خردشده و بدون استخوان
لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم خردشده
پیاز: ۱ عدد متوسط
هویج: ۳ عدد متوسط
سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
آبلیمو: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا تمام سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و لوبیا سبز (به جای لوبیا سبز از لوبیا چیتی هم می‌توانید استفاده کنید) را خرد کنید. سپس هویج را حلقه‌حلقه کنید. در گام بعدی، تابه‌ای متوسط بردارید و گوشت خردشده را با روغن و پیاز خردشده، تفت دهید. خوراک راگو را با گوشت چرخ کرده هم به جای گوشت خرد کرده می‌توانید درست کنید که سریعتر هم آماده می‌شود.پس از اندکی تفت‌خوردن مواد، ۴ لیوان آب را به تابه اضافه کنید. سپس هویج حلقه‌حلقه شده و لوبیا سبز خردشده را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید مواد تفت بخورند. سپس در تابه‌ای جدا، فلفل دلمه‌ای را با مقدار کمی روغن یا آب تفت بدهید و سپس به تابه اصلی اضافه کنید.
پس از نیم‌پز شدن گوشت و مواد دیگر، سیب‌زمینی خردشده (در صورت تمایل قارچ تفت داده شده یا بادمجان تفت داده شده و خرد شده هم می‌توانید به راگو اضافه کنید) و رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کنید. سپس در تابه را ببندید و صبر کنید تا غذا جا بیفتد.
در آخر، می‌توانید آبلیمو یا فلفل و نمک را به راگوی گوشت اضافه کنید تا غذا خوش‌طعم‌تر شود. خوراک راگو مرغ و سبزیجات یا خوراک راگو گوشت و سیب زمینی را با نان به صورت یک غذای نونی را به عنوان سس ماکارونی با ماکارونی و البته انواع پلو و برنج می‌توانید سرو کنید.

انواع راگو

طرز تهیه راگوی سبزیجات

مواد لازم

کره یک قاشق غذاخوری
پیاز حلقه ای یک عدد کوچک
سیر رنده شده یک حبه
گوجه فرنگی به ۴ قسمت تقسیم شده ۴ عدد
بادمجان پوست کنده و مکعب خرد شده یک عدد متوسط
کدوی برش خورده یک عدد کوچک
ریحان خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه کافی
لوبیاسفید پخته شده یک پیمانه
لوبیاقرمز پخته شده یک پیمانه
پنیر پارمیزان به مقدار لازم

طرز تهیه :
کره را در ماهیتابه آب کنید، پیاز، فلفل دلمه ای و سیر را تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود.بقیه مواد به جز لوبیا و پنیر را اضافه کنید، روی آن را بپوشانید و هرازگاهی مواد را هم بزنید. پخت را ادامه دهید تا مواد نرم شود.لوبیاها را اضافه کنید و پخت را ۲ تا ۳دقیقه ادامه دهید تا مواد کاملا گرم شود.راگو را در ظرف یک نفره سرو کنید و روی آن پنیر بپاشید.

خواص فلفل دلمه ای :
این گیاه حاوی ویتامین B6 است که برای سلامت سیستم عصبی لازم است. علاوه بر آن به بازسازی سلول ها نیز کمک می کند.

 

انواع راگو

طرز تهیه راگو با لوبیا چیتی

مواد لازم
گوشت مغز ران بدون استخوان : ۲۵۰ گرم
هویج : دو عدد متوسط
سیب زمینی : سه یا چهار عدد کوچک
پیاز ریز متوسط سفید : پنج عدد
فلفل سبز دلمه ای : یک عدد متوسط
رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذا خوری سر صاف
لوبیا چیتی : یک دوم پیمانه
آرد : یک قاشق مربا خوری
نمک، فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهیه
ابتدا گوشت را به قطعات درشت خرد نمایید و پس از شستن با کمی روغن سرخ کنید تا آب آن کشیده شود سپس به آن زردچوبه و رب اضافه کرده و تفت دهید.در این مرحله از طرز تهیه خوراک راگو حالا لوبیا و هویج حلقه شده را به گوشت تفت داده شده اضافه کرده و اجازه دهید با مقدار کمی آب پخته شود.
در ساعات پایانی از پخت راگو پیاز، سیب زمینی و فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه نمک و فلفل به آن بیافزایید و در صورتی که راگو غلظت مورد نظر را نداشت، آرد را با کمی کره سرخ کرده و در مرحله آخر بر روی راگو بریزید سپس اجازه دهید دو تا سه جوش دیگر بزند، نوش جان.
نکته : دقت داشته باشید که سبزیجات و گوشت در زمان پختن له نشوند زیرا سبب از بین رفتن شکل آن ها می شود، به این غذا می توانید نخود فرنگی نیز اضافه کنید.

انواع راگو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *