رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ تیر ۱۳۹۴

طرح خانه مسافر در خراسان شمالی؛ نقطه سرخط

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۲۰-به گزارش ایرنا این در حالی است که تاکنون در هفت استان مسافرپذیر کشور، که خراسان شمالی نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده آسیایی منتهی به مشهدالرضا(ع) در زمره آنها ارزیابی شده، این طرح را عملیاتی کرده و ۱۱ هزار مالک مشخصات واحدهای مسکونی خود را در سایت http://khaneh-mosafer.ir به ثبت رسانده اند.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، با وجود درج آگهی برای ثبت نام مالکان واحدهای مسکونی در این طرح، تاکنون هیچ مالکی در این استان از این طرح استقبال نکرده است.

براساس اظهار دبیر خانه مسافر ایران در سال جاری تنها مالکانی می توانند در تعطیلات واحدهای مسکونی خود را به مسافران و گردشگران اجاره دهند که با ثبت نام در سایت خانه مسافر، مجوز لازم را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرده باشند.

جانشین استاندار خراسان شمالی در ستاد تسهیلات دایمی سفر بر ضرورت ساماندهی واحدهای مسکونی اجاره ای کنار خیابانی برای اسکان مسافران در این استان تاکید کرد.

محمدرحیم نوروزیان می گوید: عدم ساماندهی این واحدهای مسکونی می تواند تهدیدی اجتماعی برای مسافران و گردشگران به دنبال داشته باشد.

نماینده نیروی انتظامی در ستاد تسهیلات دایمی سفر خراسان شمالی نیز می گوید: برای تامین امنیت اجتماعی مسافران باید خانه های مسکونی که بدون هیچ ضابطه و مدرک شناسایی، در کنار خیابان به مسافران اجاره داده می شود، ساماندهی شود.

سرهنگ جدیدی اظهار کرد: اگر حتی یک مشکل اجتماعی برای مسافران و گردشگران در این واحدهای مسکونی ایجاد شود، مسافرپذیری و برنامه های استانی در جذب گردشگر و مسافر زیر سوال می رود.

وی آمادگی نیروی انتظامی استان برای همکاری با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به منظور ساماندهی واحدهای مسکونی اجاره ای به مسافران اعلام کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی می گوید: طرح خانه مسافر در این استان براساس برنامه زمانبندی سازمان مرکزی عملیاتی شده و آگهی آن نیز در روزنامه های محلی درج شده است.

قدیر افروند به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود درج آگهی و اطلاع رسانی در این خصوص، هیچ مالکی در این استان برای ثبت نام به صورت حضوری و یا در سایت مربوط اقدام نکرده است.

وی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان بنا دارد بار دیگر در این خصوص اطلاع رسانی کند تا بلکه مالکان واحدهای مسکونی که تمایل به اجاره واحدهای خود به مسافران را دارند در این طرح ثبت نام کنند.

افروند افزود: مالکانی که متقاضی اجاره مسکن خود به مسافران و گردشگران هستند، باید در این طرح ثبت نام و از میراث فرهنگی مجوز دریافت کنند، در غیر این صورت با همکاری نیروی انتظامی با این مالکان برخورد قانونی خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح خانه مسافر را خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران و علاوه بر آن تامین امنیت بیشتر برای این گروه اعلام کرد.

سالانه طبق آمار غیررسمی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون مسافر وارد استان خراسان شمالی می شوند که کمتر از ۲ تا ۳ درصد آنان در استان اقامت موقت دارند.

2484 طرح خانه مسافر در خراسان شمالی؛ نقطه سرخط

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *