رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ اسفند ۱۳۹۷

ضرورت تولید محتوای جذاب باستان شناسی برای جوانان

اشتراک گذاری

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان روز سه شنبه در شانزدهمین همایش سالانه باستانشناسی در تالار همایش های موزه ملی، گفت: ما همواره در تمام علوم به دنبال به روز شدن هستیم اما حوزه باستانشناسی، علمی مربوط به گذشته و کاوش برای کشف تمدن قدیم است.
وی با بیان که ایران دارای سابقه طولانی و تمدن ساز بوده است، گفت: همکاران ما در حوزه باستانشناسی با حداقل بودجه در کشوری که دارای شهرهای تاریخی است جانانه تلاش می کنند تا هویت سرزمین را احیا کرده که موجب فخر است.
مونسان افزود: ایرانیان همواره با همسایگانشان در ارتباط دوستانه بوده اند و رفتارهای پسندیده ای که امروز برخی از ملت‌ها به انجام آن افتخار می کنند توسط ایرانیان در هزاران سال قبل انجام می شده است.
وی گفت: هرچه به موضوع باستان شناسی توجه شود، کم است و امیدواریم با مدیران جدید رویکرد جدیدی پیدا کنیم.
مونسان افزود: باید در آموزش و پرورش موضوع باستان شناسی طوری مطرح شود که برای عامه مردم جذاب شود و در این مسیر، پژوهشگاه میراث فرهنگی باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای تدوین منابع درسی جذاب حوزه باستانشناسی فعالیت کند.
وی علاقمندی مردم به بازدید از موزه‌ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید برای تولید منابع و کتاب حوزه باستانشناسی برای عامه مردم بخصوص جوانان تلاش شود.
شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران با حضور باستان شناسان ایرانی و خارجی از کشورهای ژاپن، دانمارک، ایتالیا، آلمان، اتریش، فرانسه، چین، گرجستان و کانادا از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
نتایج فعالیت های میدانی باستان شناسان ایرانی و خارجی در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در قالب هشت نشست تخصصی در این گردهمایی مورد بررسی قرار می گیرد.

باستان شناسی  ضرورت تولید محتوای جذاب باستان شناسی برای جوانان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *