جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صادرکنندگان بزرگ دنیا در نمایشگاه صنایع‌دستی ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ خرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱۸ – گروه گردشگری: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی با حضور بزرگ‌ترین واردکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی دنیا ۲۰ تا ۲۵ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ضمن بیان این مطلب در نشست خبری که در آستانه آغاز هفته صنایع دستی انجام شد، فعالیت‌های صنایع دستی را در این هفته در چهار محورکلی عنوان کرد. وی صادرات صنایع‌دستی ایران در سال گذشته را چیزی بالغ بر ۱۱۲ میلیون دلار داشت که ۱۶ درصد افزایش داشته است.
نامورمطلق در توضیح برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تصریح کرد: این نمایشگاه که بیست و چهارمین نمایشگاه داخلی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی است، در ۴ سالن اصلی و ۴سالن بین‌المللی برپا خواهد شد و در آن ۴۵۰ غرفه فعالیت می‌کنند. معاون صنایع دستی با اعلام این خبر که بزرگ‌ترین صادرکنندگان دنیا، چین، هند و پاکستان و بزرگ‌ترین واردکنندگان صنایع دستی ما که کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و ازبکستان هستند در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: چندین چادرعشایر از نقاط مختلف کشور در حاشیه این نمایشگاه برپا خواهد شد.

غرفه‌ها رایگان‌اند
نامورمطلق با اشاره به اینکه غرفه‌های کشورهای خارجی برای معرفی و ارائه محصولات هستند و فروش ندارند، تصریح کرد: تمامی غرفه‌های نمایشگاه امسال به‌صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است. وی قیمت‌گذاری کارشناسی محصولات صنایع دستی را که به صورت چند لایه در استان و سپس به‌وسیله کارشناسان سازمان انجام شد، یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگاه امسال دانست. معاون صنایع‌دستی افزود: از دیگر شاخصه‌های نمایشگاه امسال توجه به بحث محیط‌زیست است، معاونت صنایع دستی در نمایشگاه امسال استفاده از هرگونه کیسه و ساک پلاستیکی برای عرضه محصولات را ممنوع اعلام کرد.

تجارت صنایع‌دستی شفاف شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه هر دگرگونی، هزینه دارد و ما آمده‌ایم که هزینه کنیم و اصلاح به وجود آوریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران سی و یکمین صادرکننده صنایع دستی در جهان است، درحالی که قابلیت رتبه اول تا سوم را دارد. باید اعتراف کنم که در حال حاضر قحطی فکر و ایده وجود دارد و ایجاد آن می‌تواند ما را از وضعیت موجود نجات دهد. وی اضافه کرد: متاسفانه اغلب صادرات ما چمدانی است و امیدواریم مذاکرات ۱+۵ خوب پیش برود تا امکان تجارت شفاف ایجاد شود و بتوانیم از طریق گمرکات آمار شفافی داشته باشیم و صادرات این محصولات قانونی انجام شود. در حال حاضر در بازارهای ترکیه، صنایع‌دستی ما پر است اما این موارد بدون اطلاع ما خارج شده است. نامورمطلق با بیان اینکه امیدواریم در آینده فرش و جواهرات به صنایع‌دستی بازگردد، خاطرنشان کرد: باید برای صادرات صنایع‌دستی به اروپا برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم و در همین زمینه امیدواریم در حوزه اقتصادی و سیاسی با کشورهای اروپایی و شمال آمریکا به ثبات برسیم، چرا که این کشورها در گذشته بازارهای اصلی ما بودند. معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه پنج نقطه فروش کشور مانند قبرس، هلند و ترکیه نقاط سرمایه‌گذاری برای فروش ما است، افزود: تمام نقاط فروش خودمان را در دنیا از دست دادیم و امسال بخش خصوصی را فعال کردیم و حدود ۴-۳میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردیم تا نقاط فروش را برگردانیم. به گزارش «دنیای اقتصاد» زمان بازدید از نمایشگاه صنایع دستی از ساعت ۱۵ تا ۲۰ شب خواهد بود و این نمایشگاه در سالن‌های ۷، ۸، ۹ و ۶۲ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا می‌شود.

20019099482824025139827283186167179242237 صادرکنندگان بزرگ دنیا در نمایشگاه صنایع‌دستی ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد