جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهر فرهاد گرد

تاریخ بروزرسانی :
۴ مهر ۱۳۹۸

شهر فرهاد گرد در بخش مرکزی شهرستان فریمان قرار گرفته است . فاصله شهر فرهاد گرد با مشهد ۶۵ کیلومتر و باشهر فریمان ۱۵ کیلومتر می باشد . موقعیت جغرافیایی آن از ۲۸ دقیقه و ۵۹ درجه تا ۳۴ دقیقه و ۶۰ درجه طول شرقی و ۲۶ دقیقه ۳۵ درجه تا ۵۹ دقیقه ۳۵ درجه عرض شمالی واقع شده است.
شهر فرهاد گرد دارای آب و هوای نسبتا معتدل میباشد . بنابراین اطلاعات بدست آمده از وضع اقلیمی شهر حد اکثر دمای هوا در ایام تابستان بین (۳۵ – ۳۱ ) درجه سانتیگرادو حداقل دمادر این فصل بین (۲۰ -۱۶) درجه سانتیگراد میباشد.
حداکثر دمای هوا در فصل زمستان بین (۱۵ – ۹) درجه سانتی گراد و حداقل دمای هوا در این فصل بین (۳-۱)درجه سانتی گراداست .بیشترین میزان بارندگی در این شهر در ا سفند ماه برابر ۱/۲۶ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی روزانه در تابستان برابر صفر میلی متر می باشد . بیشترین میزان رطوبت نسبی در این
شهر در دی ماه به ۹۳ درصد و کمترین میزان رطوبت نسبی در تیر و مرداد به ۴۷ و ۴۵ درصد می رسد . در خصوص جهت و سرعت وزش باد در این منطقه باید گفت که در ماه های ژانویه تا مارس جهت غالب شمال غربی با متوسط سرعت وزش (۷/۸ – ۶) متر بر ثانیه , در ماه آوریل و می جهت غالب به سمت جنوب با سرعت (۴/۶ – ۲/۵) متر بر ثانیه , درماههای ژوئن تا اوت جهت غالب به سمت شرق با متوسط ۴/۹ – ۹ متر بر ثانیه و از سپتامبر تا دسامبر نیز جهت غالب به سمت جنوب با سرعت (۹/۵ – ۵ ) متر بر ثانیه است .

خصوصیات جمعیتی

بنا بر آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۸۵) جمعیت شهر فرهاد گرد برابر ۶۶۲۰ نفر و با فرض نرخ رشد ۳ درصد (بر اساس مذاکرات صورت گرفته با کارفرمای محترم ) در سال ۱۳۸۶ معادل ۶۸۱۸ نفر در قالب ۱۶۶۳ خانوار می باشد. قومیت این شهر فارس می باشد که به زبان فارسی با لهجه محلی (اطراف مشهد) تکلم می کنند . همه اهالی این شهر مسلمان شیعه مذهب هستند.
بیشترین تراکم جمعیت در محله فرهاد گرد می باشد . که حدود۳/۶۲ درصد کل جمعیت شهر در این محله متمرکز شده است.

فرهاد گرد 1 شهر فرهاد گرد

فرهادگرد شهر فرهاد گرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 3.8]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • شاهسون

    رفتار مردم شهر خیای بد بود مثل مردم شهر صدوم بودند و …

    ۳۱ شهریور, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    شهر کم جمعیتیه فقط یه دفعه رد شدم چیز خاصی نداره و چیز خاصی ندیدم

    ۸ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رضا شهرکی ده سوخته

    بسیار عالی

    ۲۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *