جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهر سردشت لردگان

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آذر ۱۳۹۹

شهر سردشت لردگان ، شهری ازتوابع بخش مرکزی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ایران است. این شهر که مرکز بخش رودشت لردگان می باشد قدمت تاریخی دارد ولی در سال ۱۳۹۲ با بهم پیوستن پنج روستا به شهر تبدیل شد . این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی از لحاظ آب و هوایی متنوع است و اقلیم های متفاوتی دارد . اغلب مردم این روستا کشاورز، دامدار و کارگر هستند . شهر سردشت لردگان براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ دارای ۵۶۳۱ نفر جمعیت است.

بدلیل مهاجرت های بی رویه به شهرهای بزرگ عمدتا به کارگری روی می آورند . بدلیل درآمد خیلی کم آنها امکان واریز عوارض و درآمدزایی شهرداری خیلی کم می باشد . شهر سردشت متشکل از چند روستا از جمله روستاهای مازه سردشت ، ساخت سردشت ، آبزا سردشت ، سردشت سفلی ، برآفتاب سردشت ، شهرک الغدیر ، ایزدآباد و شهرک نور و چالکو سردشت تشکیل شده است .

شهر سردشت لردگان شهر سردشت لردگان

اگر در لباس یک غریبه از شهر سردشت رد شوی و شناختی از این شهر نداشته باشی، شاید اولین چیزی که در ذهنت متبلور می شود این باشد که شهر سردشت از لحاظ برخورداری از زیرساخت های مناسب، در سطحی بسیار پایین قرار دارد و همچنین محرومیت شعار حک شده بر پیشانی آن است. اما اگر زاده ی این شهر باشی یا از هویت، اصالت، فرهنگ‏ ها و قابلیت های آن باخبر باشی جور دیگری همه چیز را خواهی دید؛ شاید نگاه خیلی از ما همین باشد: شهر سردشت دریایی از استعداد ها و قابلیت ها است که به دلایلی مانند نبود خواست جمعی، اختلافات جزیی درون شهری و مهاجرت های افراد، هر روز نسبت به قبل خستگی و عدم نشاط را بیشتر در چهره آن می توان دید!

 

شهر سردشت لردگان1 شهر سردشت لردگان

شهر سردشت لردگان2 شهر سردشت لردگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *