جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیستان و بلوچستان جزو ۱۰ مقصد برتر گردشگری قرار می‌گیرد

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ مرداد ۱۳۹۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در مراسم رونمایی از سند گردشگری استان گفت: این سند برای چهار سال تدوین و پیش بینی شده است با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه‌های محلی مطابق برنامه ریزی تا سال ۱۴۰۰، استان جزو ۱۰ مقصد برتر گردشگری داخلی و پنج مقصد گردشگری خارجی باشد.

‌به گزارش ایسنا- ‌علیرضا جلالزایی، اهداف سند توسعه گردشگری استان را ایجاد فرصت‌های شغلی، معرفی و ایجاد دسترسی به جاذبه‌های گردشگری، تقویت و توسعه زیرساخت‌های صنعت توریسم و ارتقاء رتبه جهانی و ملی شاخص‌های گردشگری و صنایع دستی استانی عنوان کرد‌.

وی درباره طرح‌های اجرا شده در قالب گردشگری بیان کرد: ۲۳ کمپ گردشگری بین راهی در استان در دست ساخت است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد و پیشرفت فیزیکی آن ۳۵ درصد است، از این تعداد عملیات ساخت هفت طرح در قالب واگذاری انجام می‌شود، موانع پیش رو و بحرانی شدن روند پروژه‌ها دلیل واگذاری آن توسط ماده ۲۷ است‌.

جلالزایی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای بهداشتی ۱۸۷ متری استان ۱۱ مورد است که از سال ۸۸ ساخت آن آغاز شد و پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۱۰۰ درصد است، ۹ پروژه نیز به بخش خصوصی واگذار شده است. در سیستان و بلوچستان سه اثر داریم که جهانی است، یکی از سه اثر بیابان لوت است، به همین دلیل از جمله اقدام‌ها مطالعات جامع محوری کویر لوت سیستان و بلوچستان است‌.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با تاکید بر پرهیز از تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی شده، مطالعه و بررسی‌های تخصصی در اجرای طرح‌ها را خواستار شد‌.

سید دانیال محبی با اشاره به اینکه قبل از تصویب هر طرح، باید قواعد فنی طرح‌ها بررسی و به تایید دستگاه‌های صاحب نظر برسد، افزود: علت طولانی شدن برخی طرح‌ها، عدم هماهنگی میان دستگاه‌هاست که باعث افزایش هزینه‌های این طرح‌ها می‌شود‌.

وی با بیان اینکه عدم بهره برداری مناسب از حجم عظیم آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی سیستان و بلوچستان در جهت جذب گردشگر، عدم بستر مناسب سازی برای سرمایه گذاری در تاسیسات و تجهیزات گردشگری و تبلیغات اندک از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و مردم شناسی استان در سطح ملی و بین المللی مهمترین عوامل موفق نبودن در شاخص‌های گردشگری و صنایع دستی است‌.

محبی گفت: در حوزه گردشگری و بوم گردی، تسهیلات مناسبی از محل تسهیلات روستایی اختصاص داده شده است که با جذب این تسهیلات، شاهد تغییرات مثبتی در این حوزه خواهیم بود‌.

استاندار خاطرنشان کرد: باید موانع پیش روی سرمایه گذاران را تا حد ممکن با همکاری رفع کنیم و سرمایه گذاران را به دلیل مشکلات دولتی از دست ندهیم‌.

وی ابراز امیدواری کرد که با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌هایی که فراروی جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان وجود دارد، با همدلی و وحدت مطلوبی که در منطقه است روال جذب سرمایه گذار نسبت به گذشته بهتر و رو به رشد شود.

منبع: ایسنا

sistan سیستان و بلوچستان جزو 10 مقصد برتر گردشگری قرار می‌گیرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *