رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

سینما صحرا تهران

اشتراک گذاری

سینما صحرا تهران (نام پیشین: سینما ریوُلی، Rivoli) از سینماهای معروف تهران است. سینما صحرا در سال ۱۳۴۵، با نمایش فیلم کتاب آفرینش افتتاح شد. طراح سینما صحرا یوسف شریعت‌زاده بود و در زمینی به مساحت ۱۰۵۰ متر مربع در خیابان شریعتی تهران، سه‌راه طالقانی (سه راه تخت جمشید) ساخته شد است. سالن سینما صحرا با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر یکی از بزرگترین سینماهای ایران است.سینما صحرا که یکی از بزرگ‌ترین سینماهای خاورمیانه نیز است از معدود سینماهای بخش خصوصی است که در گذر سال‌ها، هنوز روی پای خود ایستاده است.
سینما صحرا از جمله قدیمی ترین و بزرگ ترین سالن های سینمایی کشور است که هم اکنون پس از سال ها فعالیت، هنوز هم به اکران آثار سینمایی می پردازد.این سینما در درجه کیفی سالن های سینمایی ممتاز قرار دارد و هم اکنون ظرفیت ۱۰۴۰ صندلی را دارد.سینما صحرا که پیش از پیروزی انقلاب با عنوان سینما ریوُلی (Rivoli) شناخته می شد، از سینماهای معروف تهران است. این سینما در سال ۱۳۴۵، با نمایش فیلم کتاب آفرینش بازگشایی شد. طراح این سینما یوسف شریعت‌زاده بود.
این سالن سینمایی در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع در خیابان شریعتی تهران، سه‌راه طالقانی (سه راه تخت جمشید) ساخته شد و با مدیریت کیانا بابایی و در یک سالن با ظرفیت ۱۰۴۰ نفر بازگشایی شد.سینما صحرا که با هزار و ۲۰۰ صندلی یکی از بزرگ‌ترین سینماهای خاورمیانه به شمار می رفت، از معدود سینماهای بخش خصوصی بود که در گذر سال‌ها، هنوز روی پای خود ایستاده بود و ورشکست و تعطیل یا دولتی نشده بود اکنون در معرض تعطیلی کامل قرار دارد. به گفته داریوش باباییان، تهیه‌کننده و مدیر سینما صحرا، دفاتر پخش فیلم از ارائه فیلم‌های روز و پرفروش به این سینما خودداری می‌کنند و این سبب شده تا سینما ضرر دهد.

تلفن تماس : ۷۷۶۳۲۰۰۹
آدرس : خیابان دکترعلی شریعتی، تقاطع سه راه طالقانی، سینما صحرا

 

نزدیکترین سینما به سینما صحرا سینما سروش است که در خیابان شریعتی بالاتر از تقاطع طالقانی می باشد .

سینما صحرا تهران
سینما صحرا تهران سینما صحرا تهران
سینما صحرا تهران سینما صحرا تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *