رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ فروردین ۱۳۹۸

سرگرمی های نوروزی ۸۵ میلیارد ریال برای مازندران درآمد داشت

لینک این مطلب کپی شد!

سیف الله فرزانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در تعطیلات نوروزی سال جاری ۲۷۰ برنامه شاد از جمله موسیقی صحنه ای ، جنگ شادی و برنامه های نمایشی دیگر در نقاط مختلف استان برای مسافران نوروزی و گردشگران برگزار شد.
وی با اعلام این که اجرای برنامه های شاد و سرگرم کننده در تعطیلات نوروزی سال جاری چهار برابر سال گذشته بود ، گفت : نوروز سال گذشته حدود ۷۰ برنامه کنسرت موسیقی و جنگ شادی در استان برگزار شده بود.
فرزانه توضیح داد : در ایام نوروز امسال ، ۲۵ برنامه جنگ شادی ، ۱۲۲ برنامه موسیقی صحنه ای ، ۱۱ برنامه موسیقی سنتی ، ۷۳ نمایش خیابانی و ۱۷ نمایش صحنه ای برگزار و ۱۱ فیلم اکران شد.
وی از برگزاری ۱۰ برنامه نوروزخوانی به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاد و سرگرم کننده نوروزی یاد کرد و گفت : هدف از اجرای برنامه های شاد ، نشاط آفرینی در جامعه و جذب بیشتر گردشگر به استان مازندران است چرا که شادی و گردشگری رابطه مستقیم با یکدیگر دارند و امید و آرامشی که ناشی از شادی است عامل اصلی جذب گردشگر به یک محیط گردشگر پذیر محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران اظهار داشت: استان مازندران با توجه به جاذبه های گردشگری بویژه در نوروز جزو پر طرفدارترین مناطق گردشگر پذیر کشور است و این وضعیت اگر چه در بسیاری موارد به رشد و توسعه استان کمک مناسبی می کند ، اما نبود برنامه ریزی صحیح در مدیریت کلان این سفرها و ورود فرهنگ ها و خرده فرهنگ های مختلف به منطقه می تواند زمینه ساز آسیب به خصوص در حوزه فرهنگ را فراهم کند.
وی افزود : نیاز امروز مردم در زندگی ماشینی و بی روح ، بهره مندی از شادی و امید در فرصت های کم مانند ایام گردشگری است و شاد سازی و امید بخشی جزئی از برنامه های مازندران برای حرکت به سمت صنعت گردشگری است و بر این اساس ، در ایام حضور گردشگران ، برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری در جهت افزایش نشاط اجتماعی و نیز مدیریت اوقات فراغت مسافران مورد توجه جدی قرار گرفت که نوروزخوانی و تقویت سینماها برای نمایش فیلم های پرمخاطب ، موسیقی صحنه ای و اجرای هنرمندانی ایرانی هم از جمله آنها بود.
فرزانه گفت : نوروزخوانی به عنوان یک سنت قدیمی مازندرانی ریشه در اعماق فرهنگ عامه این دیار دارد و برابر برنامه ریزی از اواخر اسفند سال گذشته تقریبا در تمام شهرها و شهرستان های استان ، گروه های نوروزخوان ساماندهی شدند برنامه اجرا کردند که با استقبال بسار خوب مردم رو به رو شد.
او استقبال از مجموعه برنامه های فرهنگی نشاط افزا از سوی مسافران و مجاوران را خوب توصیف کرد و افزود : گردش مالی حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی در این بخش قابل توجه است.
استان مازندران در تعطیلات نوروزی امسال میزبان حدود چهار نیم میلیون گردشگر با حدود ۱۸ میلیون نفر شب اقامت بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۰ درصد افزایش داشت.
این در حالی است که سیل و سیلاب مناطق مرکزی و شرقی این استان را از ۲۶ اسفند سال ۹۷ تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش سفر مسافران نوروزی به این مناطق شد.

-نوروزی سرگرمی های نوروزی 85 میلیارد ریال برای مازندران درآمد داشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *