رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ آذر ۱۳۹۲

سایه مثبت اندیشی بر گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۷ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – این هفته پایان مهلت ۱۰۰ روزه دولت برای ضرب‌الاجل ارائه گزارشان سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بود. دراین میان سازمان میراث و گردشگری از تحویل گرفتن یک سازمان متلاشی خبر داد.
بی‌ثباتی، سیاست‌زدگی، آمارسازی، تزلزل روابط با رسانه‌ها، تمرکز بی رویه به برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و مراسم نمادین و دور شدن سازمان از ماموریت‌های اصلی خود، تنزل جایگاه فرهنگی ایران در سطح جهان، صدور مجوزهای بی‌رویه و عدم نظارت بر حوزه گردشگری، معرفی غیرکارشناسانه و بی‌پشتوانه مناطق نمونه گردشگری و گسستگی صنایع دستی از هنرمندان و صنعتگران در دوره ریاست قبلی سازمان از جمله مواردی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان گزارش وضع موجود و عملکرد صد روزه خود منتشر کرده‌است.
نگاهی به اظهارات حسن روحانی درباره گردشگری در ۱۰۰ روز گذشته
توجه رئیس جمهور به گردشگری بحث جدیدی نیست. حسن روحانی از آن زمان که به عنوان یکی از نامزدها انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سفرهای تبلیغاتی اش را آغاز کرد، بحث گردشگری و توجه به حوزه توریسم را به عنوان یکی از اصلی ترین فرازهای اظهاراتش انتخاب کرد.
۱۰۰ هتل زخم خورده سمگا، وعده ۱۰۰ روزه استانداردسازی هستند
ضرب الاجل ۱۰۰ روزه دولت به پایان رسید و به گفته معاون پیشین گردشگری قرار بود در طول این ۱۰۰ روز ۱۰۰ هتل به چرخه استانداردسازی وارد شوند. اما در واقع این هتلهای وعده داده شده همان ۱۰۰ هتلی هستند که قبل از پایان قرارداد سمگا به نوعی توسط این شرکت زخمی شده بودند اما هنوز گواهینامه استانداردسازی هیچکدام صادر نشده است.
چرا استانداردهای گردشگری بلاتکلیف مانده‌اند؟
با وجود آنکه استاندارد را با نام سازمان استاندارد می‌شناسند اما استانداردهای حوزه گردشگری با وجود فعالیت کمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته سازمان ملی استاندارد به دلیل نبود تعامل دوسویه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
گردشگری ایران در کانون توجه رسانه‌های خارجی
در این میان نام ایران نیز بیش از گذشته در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود اما اینبار نه برای عنوان شدن انرژی هسته‌ای و ساختن چهره‌ای منفی بلکه برای نشان دادن زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشوری که یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است.
چانه‌زنی‌های ۵+۱ جانی دوباره به صنعت هوانوردی ایران می‌دهد
نشست طاقت فرسای ۱+۵ پس از ۱۰ سال بالاخره به نتیجه قابل قبولی رسید به شکلی که این توافق اولیه به کاهش تحریم‌ها انجامید؛ اما در این میان کاهش تحریم‌ها هنوز به طور مستقیم شامل ناوگان هوانوردی کشورمان نشده‌است. یک کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی می‌گوید: «هرچند کاهش این تحریم‌ها هنوز به صنعت هوانوردی کشورمان نرسیده اما در خصوص بازگشت شرکت‌های هواپیمایی خارجی به علت نقل و انتقالات مالی آن و تهیه لوازم اولیه هواپیما موثر است.»
ارتقا کمی و کیفی ناوگان هوایی کشور عمده ترین تاثیر توافقنامه ۱+۵
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «ارتقا کمی و کیفی ناوگان هوایی کشور عمده ترین تاثیر مثبت توافقنامه ۱+۵ و رفع تحریم ها از صنعت حمل و نقل هوایی کشور به شمار می رود.»
وزارت خارجه هنوز وارد بحث پرواز مستقیم ایران – آمریکا نشده است
حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت خارجه می گوید که این وزارتخانه با برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا مشکلی ندارد، اما هنوز به این موضوع ورود نکرده است.
ادغام ایرلاین‌ها ؛زدن گره‌کور در صنعت هوایی
هرچند دولت نمی‌تواند شرکت‌های هواپیمایی کوچکتر را مجبور به ادغام کند اما اگر هم این اتفاق بیفتد بعید به نظر می‌رسد مشکلی از مشکلات صنعت هوانوردی ایران رفع شود این در حالی است که برخی تحلیلگران صنعت هوانوردی ایران معتقدند که با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به خودی خود شرکتهای ضعیف‌تر حذف می‌شوند.و این موضوع خوشایند بسیاری از ایرلاین‌های کوچک نخواهد بود.
۷میلیون نفر گردشگر و ۱۰۰میلیارد دلار درآمد
بازار گردشگری سلامت در سطح جهانی۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می کند و برآورد شده است که سالانه بیش از ۷ میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎کنند.
سرمایه‌گذاری۴۳۰میلیاردریالی در فرودگاه مشهد
مدیرکل فرودگاه مشهد از سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد ریالی در بخش پارکینگ هواپیما و توسعه ترمینال خبر داد.
استفاده از تلفن همراه در خدمات مسافرتی همچنان کم است
طبق گزارشی که اخیرااز سوی موسسه تحقیقاتی بررسی گرایش مسافران در حمل ونقل هوایی جهان به فناوری های اطلاعاتی (Sita 2013 منتشر شد و باوجود روند فزاینده مسافران دارای تلفن همراه، استفاده مسافران از خدمات تلفن همراه در فعالیت ها و برنامه ریزی‌های سفر هوایی همچنان اندک است.
باز هم پای کانون اتومبیل‌رانی در میان است!
معرفی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه فیتور درحالی که دو ماه تا برگزاری این نمایشگاه باقی مانده از یک سو نوید توجه مسئولان به حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی را می‌دهد و از دیگر سو نشانه‌هایی از تبدیل دوباره این بخش به بازوی اجرایی سازمان را در خود دارد.

عمره ۹۳ از یک میلیون ۷۰۰ تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
البته رییس سازمان حج و زیارت نیز در هفته گذشته با اصحاب رسانه نشست برگزار کرد و از آغاز عمره و قیمت‌ها خبر داد.
قیمت عمره جاری با تقسیم بندی شدن در ۶ گروه قیمتی و ۳ دوره اعزام، از ۱ میلیون ۷۰۰ تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود و از چهارشنبه هفته گذشته اولویت‌های ۱ تا ۳۰۰ فراخوانده شدند.
درخت عسل، مردم لشت نشا را هیجان زده کرد
افتادن یک درخت بر اثر باد و طوفان سبب هیجان زدگی مردم محلی لشت نشا شد. چراکه ده ها کیلو عسل از دل این درخت خارج شد.

IMAGE635211584477737344 سایه مثبت اندیشی بر گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *