رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ مهر ۱۴۰۰

سامانه راه آهن برای ثبت و پیگیری شکایات مردم از قطارها

لینک این مطلب کپی شد!

سامانه راه آهن برای ثبت و پیگری شکایات مردم از قطارها حدود ۱۰ سالی می باشد که راه اندازی شده است. این مرکز به عنوان مرکز ارتباط مردمی در تمامی ساعات شبانه روز با خط ویژه تلفنی ۵۱۴۹-۰۲۱ در سراسر کشور پاسخگوی به سوالات مشتریان و هموطنان ارجمند است. مسافران و متقاضیان گرامی می توانند پس از تماس با شماره مذکور از خدماتی همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامی شرکتهای مسافری. مراکز فروش بلیت و تعرفه و قوانین مربوط به آن ازجمله استرداد بلیت ،صدور المثنی. حمل خودرو و توشه و همچنین بلیت بین المللی و اینترنتی ،معرفی ایستگاه ها و …بهره مند شوند.

-800x556 سامانه راه آهن برای ثبت و پیگیری شکایات مردم از قطارها

همچنین متقاضیان محترم پس از ورود به سامانه خدمات تلفن گویا به منظور استفاده از خدمات این سامانه از طریق اطلاعات گویا ،فکس، کارشناسان سامانه اقدام کنند. هموطنان و مسافران عزیزمی توانند با ارسال پیامک به این شماره برای گزارش مشکلات احتمالی در قطاربه صورت آنلاین اقدام کنند. تا متولیان سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات را صورت دهند.

شماره پیامک رجا

این سامانه با داشتن ۳۰ کارمند پاسخگو که در طول روز با ۱۸ اپراتور و شبانه با ۱۲ اپراتور به مسافران خدمات ارائه کرده و پاسخگوی شکایات آنهاست. مسافران می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۹ نیز شکایات خود را به گوش مسئولان رجا برسانند.

برای مثال اگر مسافری در داخل قطار از طریق تماس یا پیامک شکایت کند. بلافاصله رئیس قطار به وی مراجعه کرده و به شکایت وی رسیدگی خواهد کرد. و در صورتیکه این مشکل در قطار قابل حل نبود به وی توضیحات لازم داده شده و از وی دلجویی خواهد شد.

در این طرح روزانه به مسافران داخل قطار پیامک زده یا با آنها تماس گرفته می‌شود.  نظر آنها را در مورد خدمات جویا می‌شویم که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

شکایات مسافران در سه سطح به اطلاع مدیران ارشد رجا می‌رسد. سطح اول CRM (سامانه ارتباط با مشتری) است که هر اداره کل یک رابط CRM دارد، سطح دوم تهیه «بولتن صدای مسافر» است که شامل تجزیه و تحلیل شکایات مردم در طول هفته بوده و در اختیار مدیرعامل، هیئت مدیره و معاونین قرار می‌گیرد.سطح سوم مطرح کردن و تجزیه و تحلیل مشکلات به صورت هفتگی در جلسه ستاد نظارت بر قطارهای مسافرتی (شامل معاون اجرایی، معاون فنی و تمام مدیران ستادی) است.

5149-800x727 سامانه راه آهن برای ثبت و پیگیری شکایات مردم از قطارها

در پایان باید اشاره داشته باشیم :

– شکایات باید مدلل و مستند باشد. بدیهی است مسئولیت قانونی مطالب اظهارشده بر عهده شاکی خواهد بود.
– شکایاتی قابل رسیدگی است که قلمروآن ایستگاهها،قطارها،پرسنل ،پیمانکاران وغیره …درمحدوده شبکه ریلی اداره کل راه آهن باشد و امور مربوط به مسائل سیاسی، امنیتی، اخلاقی و موارد مشابه در حیطه‌ وظایف ادارات حراست و واحدهای تابع بوده و از طریق این مراجع و یاسایر مراجع ذی صلاح قانونی وقضایی می بایست پیگیری گردد.

           
 

نظر کاربران :

  • ناصر همپایی

    سلام خسته نباشیدما ۱۶بهمن درهیچ کجای مشهد نتونستیم یک بیلیط قطار واسه تبریز پیداکنیم بعداز ۶ساعت گشتن توآژانس ها بیلیط به ما دادن بیلط مشهد تبریز با قطار رجا ۳ ستاره ۳۸۸ تومنه بعدآ»ژاننس ازما ۷۸۰ تومن نفری گرفت هرچی هم گفتیم گفتن دوست داریم قیمت همینه میخوای بخر نمیخوای نخر ماهم مجبور بودیم مریض داشتیم باید میخریدیم واسه ۱۹ بهمن من بدبخت به کجا شکایت کنم انشالله به همون امام رضا بزنه به کمرتون

    ۱۹ بهمن, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • زینب محمدبیگی

    من پنج شنبه ۲۸ دی…و امروز ۱ بهمن با قطار اتوبوسی صبا ب مشهد رفتم و برگشتم…
    خیلی قطار مزخرف و مسخره ای هست…
    هزار تا ایستگاه نگاه می داره…
    ولی برای نماز چند ساعت بعد نگه می داره…
    همین امشب باید ساعت ۷ و نیم شب می‌رسیدم تهران…
    الان ساعت یک ربع ب ۹ شب هنوز نرسیده…..

    همه مردم و کلافه کردن…
    نظافت هم دیگه هیچی…
    یک ساعت بعد از راه افتادن نمیشه بری سرویس بهداشتی…

    میگی آب جوش بدین برای چایی…
    نمی‌دن…
    میگن ک باید چایی هم بگیری….

    من بلیط قطار کوپه ای پیدا نکردم مجبور شدم اتوبوسی بگیرم…
    کاش با اتوبوس میرفتم فک نمیکنم اینقدر اذیت میشدم…

    ۱ بهمن, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • N A

    سلام وقت بخیر
    من در تاریخ جمعه ۸ دی مسافر قطار مشهد_قم ساعت۱۷:۱۰ فدک بودم
    دو خانم بودیم و کوپه ویژه خواهران رو رزرو کردیم دو مسافر بعدی هم دو خانم بودند که یک بچه ۶ ساله (اضافی و بدون پرداخت هزینه و بلیط) آوردن داخل کوپه به بهانه اینکه پسرخاله من تو راه آهن کار می‌کنه!!!!!
    من در این خصوص خیلیییی تجربه ی بدی از قطار فدک و همکارانشون داشتم که اصلا این مورد عین خیالشون نبود پیگیری نکردند اجازه دادند این خانم خیلی راحت با بچشون داخل کوپه ما باشن و تا آخر مسیر موجب سلب آرامش ما شدند هم از لحاظ جا و هم از لحاظ سر و صدا
    به حدی که تا خود اینجا مجبور به گذاشتن هندزفری بودیم
    و جالب تر اینکه مهماندار حتی از ما نپرسید شما دو نفر ما این موضوع مشکلی ندارید که ایشون نفر اضافی آوردن داخل کوپه؟!!!!!
    من مطمنن پیگیر این موضوع هستم و از شما هم خواهشمندم شکایت و صدای من رو به مسئولین فدک برسانید
    این اولین تجربه سفر من با فدک نبود اما با توجه به تجربه تلخ این سفر و عدم آرامش قطعا دفعات بعدی انتخابم برای سفر قطار فدک نیست!!!!

    ۹ دی, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • س.ک

    قطار ۶تخته مشهد ساری بسیار کثیف و کهنه است لطفا رسیدگی کنید …سرویس بهداشتی خیلی کهنه و صندلی ها کثیف است و کهنه

    ۳ آذر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نبی اله طبی

    تمامی مسئولیت این نوشته رو بعهده می گیرم برای شخص نابینا بلیط مشهد گرفتم ایشان تلفن نداشتن شماره سریال بلیط رو و به اسم خودش با کد ملی همش ثبت کردم گفتم رفتی ایستگاه کارت ملیتو نشان بده و سوار میشی ایستگاه کارگزار همدان ممانعت کرده بودن و از سفر مشهد بازماندن اوف بر اون مسئولی که زیر دستان خود را توجیه نمی کند کسی هم احساس مسئولیت نمس کنه جواب بده

    ۷ آبان, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • استاد مصطفی

    ساعت ۱۷:۳۰ سوار قطار غزال مشهد به تهران شدیم، تا الآن که ساعت نزدیک ۲۰:۰۰ هست، ملحفه ندادن بهمون، چند بار به مسئول واگن هم گفتیم اما به چیزشم نیست. صاحاب نداره این غزال گویا

    ۱۰ مهر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • زارعی

    باسلام…
    در تاریخ۷/۷/۱۴۰۲ در مسیر مشهد به رشت با قطار زندگی رجا بودیم….(درحد سه ستاره هست)
    امکانات قطار در مقایسه با قطار هم قیمت و هم رده خودش مثل فدک افتضاح بود…صندلی های کهنه وکیف.. فرش کف کوپه چرک وکینه…سرویس دهی فقط در یه قوری چای در اول سفر و دیگه هیچی بهت نمیدن…رفتار وسرویس دهی مهماندار کاملآ غیر حرفه ای بود…در کل پولتون حرام نکنین….

    ۸ مهر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • استاد مصطفی

      داداش دیگه مشهد به رشت فقط همین یه دونه قطار رو داره، پول هواپیما و حال اتوبوس هم نداریم. چکار کنیم؟؟

      ۱۰ مهر, ۱۴۰۲
  • علی احمدی روزهانی

    مسافر قطار بندر به تهران مورخ ۲۹مرداد هستم.
    متاسفانه مهماندار برای خرید شام به کوپه ما مراجعه نکرد و همه کوپه گرسنه ماندیم.و حتی از دادن آب جوش هم دریغ میکرد و کولر رو اول شب خاموش کردند .
    به رئیس قطار هم مراجعه کردیم ولی اون از بقیه ماله کش تر تشریف داشت.
    خاک جهنم بر سر قطار جمهوری اسلامی با این خدمات و طرز برخورد مهماندار و رئیس قطارش.

    واقعا متاسفم براتون

    خاک جهنم بر سر تون

    ۳۰ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • حمید علینقی لو

    سلام،قطار مهتاب مسیر مشهد به تهران ۶تخته متاسفانه یک کوپه ۶تخته رو به ۸نفر فروخته اند و هیچکس هم پاسخو نلود واگن ۲ کوپه۸

    ۲۷ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • معصومه

    سلام
    قطار بندرعباس به مشهد به شماره ۸۸۰ شش تخته ریل سیر کوثر
    وضعیت بهداشت افتضاح،تاخیر ۵ ساعته،کوپه ها تهوع آور،توقف طولانی،سرعت بسیار کند،قطع و وصل شدن برق های قطار و خاموش شدن کولر ها در طول مسیر…
    چه کسی پاسخگوئه؟

    ۵ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • فاطیما

    سلام
    تاریخ ۵ مرداد ماه ، قطار ۸۸۰ از مبدا بندرعباس به مقصد مشهد با تاخیر ۵ ساعت هنوز ما به مقصد نرسیدیم، از ابتدای حرکت هوا بسیار گرم و بدون کولر و با توقف بسیار بوده است
    چه کسی پاسخگوی این تاخیر ما ست؟!!!!
    تکلیف هزینه های ما چیه؟
    نظافت سرویس بهداشتی هم که افتضاح بعد از ۲۶ ساعت هنوز نظافت نشده!!!

    ۵ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • غلامحسین بیانی

    تاخیر ۸ساعته قطار تبریز مشهد شماره۴۸۸بدون اطلاع رسانی برای یک کشور واقعا فاجعه است تقاضای غرامت دارم
    واقعه جای تاسف بسیار داره

    ۳ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • حسن مال میریان

    سلام علیکم قطار تهران قم تاریخ ۲۶تیرساعت۲۱:۲۵ قبل از ساعت۲۱:۱۵ در سالن اتنظار بودم ولی در تابلوها اعلام نکردند تا قطار حرکت کرد

    ۲۸ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • فاطمه صفاری

      سلام باتوجه به تمام شدن ظرفیت بلیط باقیمت ۵۰۰ به بالاو باتوجه به اینکه مسئولین راه آهن می بینند که حدود۲۰روزی است که هیچ کس بلیط های ۹۰۰ به بالا رانمی خرند برای اینکه مردم رامجبور به خرید بلیط گران کنند از ارزان کردن بلیط طفره می روندچرا

      ۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
    • فاطمه صفاری

      ۸

      ۱۳ مرداد, ۱۴۰۲
  • راحتی

    سلام با یک اس ام اس بلیط برگشت مشهد به تهران روز ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲ شماره ۴۷۵ سالن ۳ را کنسل کردید و اعلام می کنید کاری نمی توانیم بکنیم . ولی ما انشا الله در حرم حاضر می شویم و شما را لعن و نفرین می کنیم که پایبند تعهدات خود نمی باشید

    ۲۲ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • صدیقه مصباحی

    با سلام
    ما مورخه ۱۶تیر۱۴۰۲با قطار ۳۹۱از مشهد به تهران سفر کردیم ۲خونواده بودیم ورفتار مهماندار سالن ۳وسالن ۱۰بسیار بسیار بد وگستاخانه بود لطفا در استخدام مهمانداراتون خیلی دقت کنید مردم پول میدن بی احترامی هم میبینن

    ۱۶ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • رامین نیرومند

      با سلام
      واقعا متاسفم برای این سازمان ریلی با برنامه ریزی ای مزخرف وعلاف کردن مردم
      تو تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲ساعت ۱۴/۴۵دقیقه بلیط حرکت از تبریز به مشهد رو داشتیم که متاسفانه با تاخیر مواجه شد تو ایستگاه از برخی مسئولین جویای تاخیر نیم ساعتی شدیم ،گفتن تو محور زنجان قطار باری از ریل خارج شده ولی باز با نهایت اطلاع از شبکه ی ریلی وپیچوندن مسافرین با ۴۵دقیقه تاخیر مسافران رو سوار بر قطار کرده و اجازه ی حرکت دادن ولی تو ایستگاه مراغه حدودا ۲ساعت وتو ایستگاه میانه باز مجدد ۲ساعت وکلی توقف های بیجا وصرفا جهت گذراندن وقت تا بازسازی محور برای ادامه حرکت بودن قطار بجای. رسیدن ۲۴ساعته به مشهد حدودا ۳۴ساعت تو مسیر بود وزائران امام رضا با کلی اعصاب خوری وخستگی و همچنین بدون امکانات رفاهی ساعت حدودا ۱۱/۳۰شب به مشهد رسیدیم وامثریت بخاطر تأخیر حدودا ۹ساعته قطار کلی بابت هزینه های هتل چه ساده چه سلف سرویس متضرر شدیم چیه روزمون بخاطر مسئولین بی کفایت بیهوده تلف شد وکلی هم مجبور شدیم هزینه های اضافی بابت صرف نهار و شام کنیم در صورتی که این هزینه ها برامون مکرر شد هم پول هتل وغذا داده بودیم هم بخاطر تأخیر ۹ساعته قطار پول غذا تو قطار دادیم حتی نتونستم بخاطر عذر خواهی از مردم یه وعده نهار و شام درست و حسابی بدن وبا یه آن ماهی بفکر خودشون از دل مسافرین در آوردن
      خدا لعنت کنه مسئولین بی کفایتی که نه تنها دردی از مردم رو دوا نمیکنن بلکه بخاطر چند روز زیارت که کلی برنامه ریزی وهزینه کرده بودیم رو خیلی راحت ازش گذشتن

      ۳ مرداد, ۱۴۰۲
  • خزایی

    سلام وقت بخیر قطار بندرعباس به مشهدریل سیرکوثر مهماندار به نام نیک فرجام بسیار بداخلاق بودن ۱۴۰۲/۰۴/۰۳

    ۱۰ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • امیر مقدری

    قطار شماره ۳۴۸ ترا بر سبا بسیار گرم و تاخیر داره هیچکس هم پاسخگو نیست الان ما در قطار گرم حبس شدیم به دادمان برسید …..

    ۶ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • جلیل دریانوردجاسکی

    چرا همیشه ما از بندر به یزد باید پول بلیط تهران رو بدیم میگن ظرفیت یزد پره همش الکی میگن دوهفته من چک کردم میگن جا نیس ولی به تهران هست یکم انصاف داشته باشین

    ۲۷ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • فراهانی

    قطار ۱۱۹اهواز به اراک را سوار شدیم برای نماز مغرب در ایستگاه ایستاده بعد از ۱۵دقیقه اعلام نماز می کند درب ها را باز می کنند بعد پنج دقیقه بوق قطار را می زنند که قطار می خواهد حرکت کند واقعا خاک بر سر ریس این قطار و کارکنانش . بی تدبیری و بی عرضگی موج می زند .

    ۲۱ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • علی ارچمند

    سلام
    بنده تعطیلی اواسط خرداد بلیط مشهد رشت فدک کلاس اکونومی داشتم. از این مساله بگذریم که چطور با ترفنداش اداره راه اهن فقط با افزودن یک وعده غذا قیمت بلیط را چند برابر عرضه می کند و …. با توجه به ازدحام زیاد مسافر در این زمان سر وقت حرکت خود و خانواده را به گیت رساندیم با وجودیکه قطار در سکو بود مامور مربوط مانع ورود ما شد و بلافاصله با گوشی موبایل شخص اش با راننده ازانسی صحبت کرد تا ما را، انهم با کرایه ای باور نکردنی به صورت تضمینی به ایستگاه نیشابور برساند. حتی در مورد هواپیما هم گاها نام مسافر جامانده در سالن پیچ میشود چه رسد به فطار. از این گذشته واقعا این حق مسافر نیست که زمانیکه به اندازه بلیط هواپیما هزینه کرده خود و خانواده اش را دربدر نکنند. بعلاوه از ان وقیح تر عملکرد یک مامور دولتی راهن که با پورسانتی مانع ورود مسافر میشود تا از این بابت پولی به جیب بزند. به نظر بنده مسافرت با کم کیفیت ترین ناوگان اتوبوسی بمراتب بهتر از هدر دادن وقت و هزینه برای راه اهن است. انهم دست اخر هیچ کس حوابگوی زیان و خسارات و دربدری مسافر نباشد. در ترمینال اتوبوس حتی با وجودی که هزینه بسیار ناچیزی در مقایسه با قطار می پردازید اگر تاخیر داشته باشید نام تان را پیچ می کنند. واقعا سیستم ریلی توی تقلب رودست نداره کلاس های با کیفیت رو حذف کرده قیمت اش رو با اضافه کردن یک وعده غذا حتی بالاتر از کلاس های بیزینس کرده. همه جای دنیا با افزایش مسافز و درامدزایی بیشتر قیمت بلیط ارزون تر میشه اینجا همه چیزش رو حذف کرده قیمت رو بالا میبرند. دنیا با توربوترن هایی با سرعت نزدیک به هواپیما سرویس میده اینجا با لکوتیوهای زمان رضاشاه و واگن های بزک کرده با سرعتی بمراتب کندتر از درشکه سرویس میدهند.

    ۲۱ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • فاطیما

      👌👌

      ۵ مرداد, ۱۴۰۲
  • احمد بزی

    درووود بر تمام عزیزانی که تو راه آهن کار می‌کنند… ۳ خرداد ساعت ۲۱:۴۰ از تهران به گرگان سالن ۲ کوپه ۱ … ۴ نفره … شب تخت رو باز کردیم طبقه هم گف رو …تا صبح نتونستیم بخوابیم …چون تخت شیب داشت در هر دو طرف … تلوزیونی هم که کذاشه بودین کار نمی‌کرد…کسی هم پاسخگو نبود …امیدوارم رسیدگی بشه

    ۱۹ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • الماسی

    با سلام لطف کنید قبل از حرکت قطار چک کنید که مسافران وسط راه تو گرما منتظر درست شدن قطار نباشند و گرما بخورند قطار مشهد تهران امروز ۱۴۰۲/۳/۱۷ساعت یک ربع به یازده شب راه افتاده دیزل خراب کرده وهمه تو قطار عصبی هستند از گرما وسط بیابون تورا خدا با مردم اذیت نکنید

    ۱۸ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • معصومه خدمتی

    واقعا جای تاسف داره
    قطار۵۸۶ رجا به تاریخ ۱۳خردادماه از شیراز به مشهد یکساعت قبل از شروع حرکت پیام داده که سیستم تهویه سالن ۱۱خراب هست
    زمان سوارشدن، مارو از سالن ۱سوارکردن و در طول حرکت از سالن ۱تا سالن ۱۱رو با وسایل رفتیم
    بعد هم که از شرایط بد و هوای داغ و سروصدای وحشتناک قطار شاکی شدیم
    مدیرقطار میگن یا تحمل کنید که شرایط تو طبس وحشتناکتر هم میشه ویا ایستگاه بعد پیاده بشید و با اتوبوس برید
    ما پیام فرستادیم و اطلاع دادیم.
    واقعا متاسفم و پشیمان که چرا قطار رو برای مسافرت انتخاب کردم
    وقتی اینقدر رسیدگی ضعیفه
    اگر خراب بوده و شرایطش بد بوده چرا حرکت قطهر رو کنسل نکردید. با ارسال یه پیام یکساعت قبل از حرکت رفع مسئولیت میکنید
    اما حتی واسه یه بطری آب معدنی در طول سفر هم هزینه میگیرید

    ۱۴ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نعمت یارحسنی

    با سلام و خسته نباشید
    بنده با قطار شماره ۱۱۸ مورخه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ به مقصد اهواز در حال سفر هستم،سالن دوم،کوپه ۷ صندلی شماره ۲۵
    مهماندار گستاخ زیاد دیدم توی سفرهای ریلی،اما این مدلیشو نه،با اینکه دو بار بهش تذکر دادیم اما بازم به بهانه های مختلف بدون در زدن و اجازه گرفتن درب کوپه رو باز میکرد
    میدونم که رسیدگی نمیشه،فقط خواستم به ایشون بفرمایین حد گستاخی رو رعایت کنن
    نمیدونم معیارهای استخدام و انتخاب مهماندار قطار چی هستن اما لطفا لطفا لطفا شعور و ادب رو هم بهشون اضافه کنین

    ۱۰ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • سارا

    ۴درود
    شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲
    حرکت ۵:۳۰
    مبدا: تهران
    مقصد : رشت
    قطار رجا با وجود خرابی و توقف بیش از حد و نداشتن تصفیه هوا و کولر مسافر سوار کرد و یک مسیر ۵ ساعته از تهران به رشت ۸ ساعت طول کشید، در ایران چیزی که ارزش ندارد جان انسانهاست و کشتن دسته جمعی عادت شده است ، بی مسئولیتی در حد اعلا !!!! متاسفم برای شرکت مسافربری رجا

    ۹ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • اعظم دهقانی

    با سلام تا هفته قبل در ۳ خرداد قیمت قطار ۶ تخته ۳ ستاره بین قیمت ۱۹۰ تا ۲۲۰ تومان بود ولی الان در تاریخ ۸ خرداد قیمت ه مین قطار ۶ تخته سه ستاره شده ۴۷۴۳۰۰ تومان چند درصد افزایش قیمت؟؟؟؟،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ۲۰۴ هزار تومان تا ۴۷۴ هزارتومان خیلی تفاوت قیمت هست

    ۸ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • محمد

    سلام‌و عرض صبح بخیر من دیروز مورخه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۵عصر با قطار ۳۸۱ رجا از مشهد به تهران راهی شدیم و ۱۴ ساعت در مسیر هستیم و هنوز نرسیده درصورتیکه روی بلیط زده ورود به تهران ساعت ۴ و این همه تاخیر برنامه ریزی مردم را مختل کرده خواهشا بررسی کنید

    ۷ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • مریم

    بدترین قطار رجا هستش نحوه برخورد مهمانداراش افتضاح هستش بسیار گستاخ و بی ادب هستن تا آخر عمرم دیگه با رجا سفر نمیکنم

    ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • راضیه کریمی

    سلام.بلیط قطار مشهدبه قم برای ۲۴ اردیبهشت از مستر بلیط اینترنتی خریدم ولی روز حرکت توی برگه نزده بود در صورتی که موقع خرید بلیط توی سایت زده بود یکشنبه ساعت ۱ درصورتی که شنبه قطار حرکت کرده بود و بلیطم باطل شد و البته در مورد این قضیه با مسئولین راه آهن مشهد صحبت کردم فقط با پرخاشگری و قلدری جوابم را دادن

    ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • میثم

    ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ قطار بند به تهران ۴ساعت تاخیر داشت رییس قطار برای این که مردم آرام کنه گفت ۵۰٪ هزینه برگشت داده میشه الان پس از ۳هفته خبری نیست.
    همش دروغ همش دزدی بس دیگه

    ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • جاوید خانی

    سلام خوبین وقت بخیر اقا ما میخوایم برا ۸ خرداد بلیط قطار بگیریم ازهمدان ولی همه بلیط ها توسط یه عده خریداری شده الان ما موندیم بدون بلیط اینو کجا باید پیگیری کنیم به کی شکایت کنیم

    ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • علیرضا قیاسی سرور

    سلام
    این چه وضعیه تایم قطار های تهران به زنجان رو عوض کردید
    هیچ کس دیگه نمیتونه هندل کنه چجوری بیاد برگرده
    چرا اذیت میکنید مردم رو

    ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • بیگ

    بلیط کوپه دربست خریدم یک ساعت بعد کنسل کردم بعد یک هفته هنوز پولم برنگشته حسابم. تماس گرفتم میگن معمولا یکماه طول میکشه. این دزدی نیس پس چیه.

    ۲۶ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • ابولی

      در حاضر سوار قطار ۸۲۰ تهران به بندرعباس هستم کولر سالن ۶ قطار خراب بوده و همینطور قطار راه افتاده
      هیچ کس هم پاسخگو نیست که حداقل جابجایی انجام بدن
      و جالب تر از همه اینکه وقتی از مهماندار سالن ۴ خواستم که آب خنک بهم بدند یا آب خودم رو بزارن یخچال در کمال ناباوری و با گستاخی تمام گفتند که شما مسافر من نیستند و من نمیتونم بهتون آب بدم من موندم که زمانیکه بلیط گرفتم و پول دادم مسافر قطار بودم ولی الان که مشکل دارم مسافر قطار نیستم
      میدونم رسیدگی نمیشه ولی اینجا گفتم شاید کسی اشتباه من رو نکنه و با اتوبوس رفتن بهتر از این قطار با مهمانداران گستاخ و خود رای هست

      ۲۷ خرداد, ۱۴۰۲
  • hoori

    سلام
    شماروبه امام حسین چراساعت قطارمشهدساری تغیردادین مادانشجوهای بدبخت باید۴صبح که میرسیم توخیابون بمونیم تادرخوابگاهمون یادانشگاه بازبشه
    این چه تایمیه خب چرابرنامه ریزی مردم براتون اهمیت نداره توروخدادرستش کنیدمثل قبل عیدبشه۱۰دقیقه به۱۷حرکت کنه قطارمشهدساری خدامیدونه گناه داریم مادخترای بدبخت

    ۱۴ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • سلطان زاده

    قطار مشهد قم، تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۵۰
    ملحفه‌های تحویل داده شده، پر از مو است.

    ۱۳ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • عاقل

    چرا این قطارهای مزخرف اتوبوسی رو برای مسافت های طولانی استفاده می کنید.؟
    ما فکر می کردیم حداقل در حد اتوبوس باشند و به خاطر تکمیل ظرفیت کوپه ای ها مجبور شدیم گرفتیم.خیلی اذیت شدیم.افتضاح هستند. خدا مسئولین بی لیاقت رو لعنت کنه

    ۳ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • عاقل

    متاسفانه یک ذره شعور و فرهنگ و انصاف ندارید صندلی قطارهای اتوبوسی شما از اتوبوس های ۵۰ سال پیش بی کیفیت تر هستند. برایزچی برای مسافت های طولانی از این ها استفاده می کنید؟ چرا یک ذره فضا نذاشتید تا مسافر کمی راحت بشینه؟ خدا مسیولین بی لیلقت، رو لعنت تون کنه

    ۳ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • محمد

      سلام شماره قطار ۶۸۱ مشهد یزد با دیر کردی که خسارت سنگین به بنده وارد کرد هیچ کسی هم پاسخگو نیس ریاست کلاه شریع میذاره خواهشا یکی خواب گو باشه

      ۲۰ فروردین, ۱۴۰۲
    • ابولی

      قطار ۸۲۰ تهران به بندرعباس در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ سوار شدم در حاضر سوار قطاری هستم که از اول کولر نداشته سالن ۶ اصلا کولر نداشت و از اول خراب بوده و مسولین محترم اینو میدونستند با این حال قطار راه افتاده ، وقتی اعتراض کردم و از کوپه بعدی قطار آب خواستم پرسنل محترم قطار در کمال ناباوری فرمودند که شما مسافر من نیستید و به من مربوط نیست که بهتون آب بدم
      من موندم زمانیکه بلیط صادر میشد مسافر قطار بودم ولی الان که مشکل دارم و اعتراض کردم مسافر قطار نیستم

      ۲۷ خرداد, ۱۴۰۲
  • فتحی

    سلام من امروز ۲ فروردین ساعت حدود ۸ صبح با قطار ۴۳۲ تهران وارد تبریز شدم. ایستگاه تبریز در یک اقدام نسنجیده درب تمام خروجی هارو بسته و یک درب در دورترین جای ممکن به قطار رو باز کرده بود و در داخل ایستگاه هم خلاف جهت رو باز کرده بود. من به دلیل معلولیت فرزندم واقعا اذیت شدم. واز نگاههای مسافران و کسانی که داشتن ما رو نظاره میکردن واقعا ناراحت شدم .

    ۲ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • فاطمه

    قطار تهران بندرعباس
    ساعت حرکت ۱۲:۳۵
    امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    رئیس قطار بخاطر بار نذاشت سوار بشیم، با اینکه کوپه ۴ نفره دربست بود.
    جلو چشم ما کوپه مارو با هزینه نفری ۴۹۰ هزار تومن به مسافرایی که منتظر بودن فروخت!!
    امکان کنسلی بلیط هم وجود نداره
    متاسفم برای همشون
    این پولا خوردن نداره
    برای مایی که از شهرستان با اتوبوس اومدیم و از ۶صبح منتظر بودیم تو راه آهن .

    ۲۶ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • احمد رئیسی

    با سلام اینجانب به نحوه اطلاع رسانی اینترنتی فروش بلیط قطار اعتراض داشته و استراد بلیط قبل از حدود ۲۰ روز با کسر ۱۰ درصد انجام میشود این چه هزینه ای برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی دارد که بایستی از اینجانب کارمند بازنشسته کسر گردد که شرعا حرام می باشد قوانین بایستی دو طرفه باشد نه یک طرفه .لطفا بررسی گردد و نتیجه را اعلام هفرمایید با تشکر شماره سریال بلیط قطار۶۲۸۶۳۱۱۷۷

    ۲۵ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • حسن هاشم زاده واعظ

    ممنون میشم نتیجه اقدامات تان را اطلاع دهید.

    ۱۷ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
    • عبداله بيگدلي

      سلام ۱۳فرودین قطارتهرلن مشهد به شماره ۵۸۰ قرار بود ۵دقیقه به ۱۲ حرکت کنه ساعت ۲بامداده هموز حرکت نکرده کسی هم پاسخگو نیست

      ۱۳ فروردین, ۱۴۰۲
  • حسن هاشم زاده واعظ

    قطار مسافری اتوبوسی تبریز جلفا ۱۷اسفند ۱۴۰۱
    چند تا نخاله تا رو بوسی و … تو قطار رفتند تذکر دادیم فایده نداد به مسیولین قطار هم گفتیم فایده نداد خواهشاً رسیدگی کنید یا برای اینا جای مخصوص در نظر بگیرید مردم بچه جوان دارند سالن ۴ صندلی۲۹-۳۲

    ۱۷ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • شبنم ایرانی

    در مورد مساله کشف حجاب بانوان تذکر بدهید

    ۱۶ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • سیما علیزاده

    با سلام خستنه باشید. من به مدت ۲۰ روز قبل با قطار اتوبسی (شماره قطار ۳۸۱) از مشهد به تهران آمدم. در مسیر راه یکی از مسافرین دیگر چمدان منو به جای چمدان خودش برده. حالا اشتباهی یا عمدی خود فرد میداند. به این ۲۰ روز من به همه استگاه های قطار مشهد به تهران تماس گرفتم. اول اینکه هیچ جواب تماسم را نمیدهند. دوم اگر جواب میدن. درست صحبت نمیکنند. به استگاه راه آهن تهران که مراجعه کردم و چند بار تماس هم گرفتم. میگوشند: ما در قبال چمدان گم شده شما هیچ مسئولیتی نداریم. من بخاطر چمدان گم شده یا دزدی شده ام به کجا باید مراجعه کنم. لطفا همکاری نمائید. بنده را.
    اون صبح که هم به تهران رسیدیم من به مسئولین قطار شمار ۳۸۱ گفتم که چمدانم گم شده و کسی چمدان منو اشتباهی برده. مسئولین قطار یا رئیس قطار به گفتن: ما در قبال چمدانت مسئولیتی نداریم. پس مسئولین کی هستند. به کجا مراجعه کنم؟
    لطفا بنده را همکاری نمائید ممنون شما

    ۱۴ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • مهتاب لقایی

    واقعا متاسفم واستون فقط پول میگیرین یک ساعته اینجا نشستیم قطار تاخیر داره یه کم واسه وقت مردم ارزش قائل بشین لطفا البته اگه معنی احترام و ارزش رو میدونین که مطمنا با این کلمات آشنا نیستین فقط پول گرفتن رو خوب بلدین

    ۳ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • فایز حنظلی پور

    در مورخ ۲۲ بهمن سوار قطار ۱۸۱ مشهد به اهواز شدم ساعت حرکت۱:۲۰وساعت ورود ۴:۱۰ را اعلام کردن
    ولی متاسفانه قطار درساعت۹:۱۰ دقیقه صبح رسید با ۵ ساعت تاخیر
    مسولین و برنامه ریزان قطار لطفا بگویید چه کسی جواب گوی ۵ ساعت تاخیر ما هست؟

    ۲۳ بهمن, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • محمد علی

    برای شرکت رجا واقعا متاسفم که با وضعیت افتضاح فقط بلیط میفروشند و پول میگیرند وحقوق و مزایای لاکچری برای خودشان در نظر میگیرند در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ بلیط مشهد به اصفهان گرفتم قطار نوین با مبلغ گرانتر از مابقی قطارها سرویس بهداشتی به بهانه واهی قفل بود تلویزیون خاموش روکش صندلیها فرسوده وهیچ کس هم پاسخگو نیست در ایستگاه نقاب تذکر دادیم فقط خندیدند و توهین کردند فقط میتونم بگم اگر ادعای مسلمان بودن دارید هزینه ای که گرفتید حرامتان باد وبنده راضی نیستم طبق فرمایش مسئولین حق الماس هست بخورید و رایگان سفر کنید و به ریش مردم وشعورشان بخندید

    ۱۹ بهمن, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • محمد ساکی

    در تاریخ ۱۷ بهمن ماه با قطار ۱۳۲البرز عازم اندیمشک بودم تا ساعت ده شب در انتظار شام بودیم وقتی از مسئول واگن پیگیر شدیم گفت والله پنج قاشق بیشتر برای کل واکن نداریم و. باید منتظر. باشید غذای دیگران تمام شود و بشورم بیارم ،هرچی هم به مسئولین می گوییم توجهی نمی کنند . واقعا بایستی به مدیریت مجموعه تبریک گفت . شنیده بودیم امکانات بسیار محدود هست ولی نه تا این حد

    ۱۷ بهمن, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • مجتبی راستینه

    سلام
    بلیط با مشخصات
    قطار رجاء
    ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    اهواز به قم
    از آپ مستر بلیط خریدم
    و درتاریخ ۵/۱۱ از طریق همان آپ لغو کردم
    اما هنوز هزینه‌ای به من ندادند و مسئولینش پاسخگو نیستند

    ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • Younes.ahwazi

    امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱قطار۱۸۹ اهواز مشهد بعد از توقف در ایستگاه شهبازان برای نماز صبح بعداز ۸ساعت معطلی حرکت کرده سپس مسافرا رو وسط راه پیاده کردن )اندیمشک(میگن قطار بیشتر از این مکان نمیره و اگه میخواید برید اهواز باید ۲ساعت صبر کنید که با قطار اتوبوسی برگردین اخر هم منتظر موندیم بعد ۱۲ ساعت تاخیر رسیدیم هیچکس هم جوابگو نیس

    ۲۹ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • محمد نیساری

    باسلام
    رییس قطار زنجان تهران که ساعت حرکتش از خرمدره تاریخ ۲۵/۱۰/۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۰دقیقه بود به بنده و همسرم توهین وبی ادبی کردن و شخصیت مارا پیش آشناهامون خدشه دار کردند،چه قانونی اجازه چنین رفتار ناشایستی به همچین فردی داده،البته لازم به ذکر است که رییس قطار فردی کم سن و سال بودن وبه بلوغ فکری و برخورد با مسافر نرسیده بودند که چنین رفتار غیر حرفه‌ای داشتند ،سپاس

    ۲۵ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • سعید حسنی از کرج

    سامانه پاسخگویی به شکایات راه آهن مرکز در موارد حساس و مهم کاری نمیکنه و پاسخگو نیست ،من در روز پنجشنبه ۲۲ دیماه جاری ساعت ۴۵ دقیقه بامداد تماس گرفتم و خرابی لوکوموتیو قطار شماره ۴۹۷شرکت ارگ مشهد به کرج و بی تدبیری ریئس و راننده قطار را اعلام کردم ، متاسفانه هیچ ترتیب اثری ندادن و پیگیری هم نکردند ، صدای ضبط شده در سامانه موجود است ، قطار مذکور با بیش از ۲۰۰ مسافر ( کودک ، زن ، سالمند در سرما ۲۲- در بیابان خاموش و مسافرین گرفتار و بیار شدن ، در نهایت مسیر ۱۱ ساعته با ۲۲ ساعت و تحمل سختی و سرما به کرج رسید ، لطفاً با جدیت رسیدگی کنید ، اپراتور سامانه هم باید پاسخگو باشد ،🥺😳😭

    ۲۴ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • خورشید شب

    چرا باید تو کوپه ی مخصوص بانوان دوتا آقا باشه؟!!!
    اگر صرفا برای پر کردن صندلی ها و تکمیل ظرفیت، بلیط کوپه مخصوص بانوان رو ب آقایون میفروشید میتونید کلا این ویژگی رو از سایت حذف کنید تا حداقل ما از قبل تکلیفمون رو بدونیم

    ۲۱ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • علی خیری

    با سلام قطار قم تهران مسافران صبح این قطار اکثرا کارمندیا دانشجو هستند که هر روز به تهران رفت و آمد می کنن واکثر روزها ساعت مخصوصا زمانی که آقای حیدری رئیس قطار هست با تاخیر می رسد و ما همه حداقل نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه با تاخیر سر کار حاضر می شویم لذا عاجزانه خواهشمندیم به منطور جلو گیری از مهاجرت حداقل ۲۰۰ خانوار ساعت قطار ۴.۳۰ یا ۴.۴۰ بشه از قم که ما به موقع سر کار حاضر شویم

    ۴ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • میم شین

    با سلام و خدا قوت
    امروز سه شنبه ۸ آذر قطار سالنی شماره ۷۳۲ به سمت قم (ساعت حرکت ۸:۵۰ ) در ایستگاه اسلام‌شهر که رسید توقف نیم ساعته داشت در حالیکه نور آفتاب اذیت کننده بود و فن قطار روشن و بسیار گرم و کلافه کننده بود با راه آهن تماس گرفتم که علت رو بپرسم، خانم اپراتور میگه: “شما توی قطاری از من میپرسی؟ ما خبر نداریم برید از رئیس قطار بپرسید”
    خدایی این جوابه که میدن؟
    شما رو بخدا مردم این مدت اعصاباشون خورده دیگه شماها با این کارشکنی‌ها و رفتارهاتون بیشتر مردمو ناراحت نکنید.
    هفته گذشته هم موقع برگشت دقیقا تاخیر نیم ساعته داشتیم.
    واقعا علت چیه؟
    عصبانی کردن مردم و بدبین کردنشون به نظام؟!!

    ۸ آذر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • رضا نجاریان

    باسلام، قطار شماره ۳۸۱ مسیر شاهرود به تهران مورخ پنجشنبه ۲۶ آبان ماه، بسیار سرد بود و هیچکس رسیدگی نمیکرد، انگاری کولر روشن بود

    ۲۷ آبان, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • اصغر خان محمدی

    سلام در تاریخ ۰۸/۲۸برای مشهد بلیط قطار گرفتم قطار سروش ۳۷۰بن ریل سریال بلیت۶۰۷۱۵۱۴۶۸
    ساعت۱۸/۳۰
    خودتون میدونید آدمی که واسه زیارت می‌ره از صبح چمدان جمع می‌کنه
    ما۲ساعت قبل راه آهن بودیم
    نیم ساعت هم جلو گیت وایسادم
    وقتی به پرسنل جو گیت بلیت رو نشون دادم اشتباهی با قطار دیگه به ما گفتند فعلآ باشید تا صدا کنیم
    دوباره که رفتم بپرسم هنوز۱۰دقیقه مونده بود
    بازهم با تند خویی جواب داد عرض کردم باشید تا صدا کنیم
    خلاصه تا فهمیدن قطار رفته ما رو به دفتر مدیریت ارجاع دادن
    تمام این لحظه ها با دوربین مداربسته راه آهن کنترل شده
    اما کسی جواب گو نشد
    دوباره بیلیط گرفتم
    میخواستم بدونم این اشتباه به پای کیه
    راه آهن یا طلبیدن امام رضا
    آخه مدیریت گفت امام رضا باید ب طلبه
    اگه رسیدگی بشه ممنون میشم 🙏🙏

    ۲۶ آبان, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • کمالی

    خانواده من برای روز ۲۴ آبان ماه ساعت حرکت قطار ۱۴/۵۰دقیقه بلیط داشتن که ساعت ۱۴/۳۵ دقیقه مامور گیت اجازه ورود ندادن و گفتن که قطار حرکت کرده چطور هنوز ۱۵ دقیقه به حرکت قطار مونده واجازه ورود ندادن خواهشن رسیدگی کنید شماره قطار ۳۶۸

    ۲۴ آبان, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • صادق فلاح

    سلام قطار سالنی تهران به یزد خراب شد و تاخیر ۴ ساعته داره برای پذیرایی هیچی ندارن

    ۲۷ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • صادق فلاح

    سلام قطار کرمان به تهران هم مشابه شما بود کثیف و بوی گوسفند خیلی افتضاح

    ۲۷ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • السا

    واقعا متأسفم برای راه آهن قزوین که من دانشجو هزینه کنم بیام از خوابگاه بعد مسؤل قطار به من بگه این قطار تهران نیست بعد حرکت بده قطارو برم اطلاعات بگه قطارتهران بوده جا موندید بعد بگه تا ۷ وایسین تیکت شما از گوشی اشتباهه بعد بگه مبلغ ۳۰ هزار تومان بدید که قطار بعدی شلوغ آیا سوار کن آیا نکنه بی دروپیکری میباره

    ۲۲ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • مجتبی فلاح

    باسلام من میخوام بپزسم خط راه اهن شمال یه بزرگتر یا عقل فهیم نداره که قطار محلی های شمال یا با قطار مشهد تداخل داره یا تاخیر داره پس برای چی اسمشو محلی گذاشتن البته که ایرانه جای تعجبی نیست

    ۱۰ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • رضا شریفی

    سلام وقت بخیر من در تاریخ ۱۴۰/۶/۲۳ از مشهد به کرمان سفر داشتم که به دلیل خرابی چند باره دیزل چندین بار توقف طولانی داشت که در نهایت با ۳/۲۰ دقیقه تاخیر به مقصد رسیدم قرار بر این شد ۲۴ ساعت بعد پیامکی جهت استرداد ۵۰ درصد وجه ارسال شود که این اتفاق نیفتاد

    ۲۷ شهریور, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • مینا حسین پور

    سلام. مدیریت در قطار بندرعباس تهران صفره. کلی مسافر سوار میکنن بدون بلیت روی صندلی رستوران می شونن‌ . تو کوپه ما یک صندلی خالی بود ‌ اول یه خانم و پسر ۸ ساله آوردن که مریض بودن اعتراض کردیم رفتن بعد یه آقا اومدن ایشون خودشون راحت تر بودن که برن تو رستوران به ساعت ۱۲ و نیم یه خانم در زدن اومدن خوابیدن تو کوپه که ایشون هم مریض بودن و تا صبح سرفه کردن. من الان به شدت نگرانم که دخترم مریض نشه. واقعا سیستم مدیریتی بسیار بدی داره و رئیس قطار هم که چه عرض کنم‌

    ۶ شهریور, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • زهرا جاویدی

    سلام قطار شش تخته مهتاب مشهد – تهران بسیار کثیف . سرویس های بهداشتی در حد سرویس عمومی جاده هایی که سالی یه موتور ازشون رد می شه . کوپه ها به شدت بد بو و تهوع آور.

    ۲۲ مرداد, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • سلیمه پرکی

    سلام قطار تهران به زاهدان دارای کوپه شش نفره با وضعیت افتضاح
    تمام قطار بوی گوسفند و گاو میداد یک بوی وحشتناک و شدیدی پیچیده که کل مسافرا حالشون بد شده و بالا میارن
    این چه وضعشه صد رحمت به قطار های پاکستانی
    امکانات کم ،پذیرایی ضعیف،کثیف
    نه گردگیری شده نه هیچی

    ۲ مرداد, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
    • نگین کامکار

      لطفاً قطار تهران به قم که ساعت ۵:۳۵ است را کمی زودتر کنید مثلاً ساعت ۵:۱۵ که ما ساعت ۸ به کلاس دانشگاه برسیم لطف میکنید اگر این کار را انجام دهید با تشکر

      ۲ بهمن, ۱۴۰۱

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *