رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مهر ۱۴۰۲

ساعت ایران به وقت شهرهای کانادا

اشتراک گذاری

اهمیت اطلاع از ساعت به وقت کانادا در زندگی روزمره مهاجران و ایرانیان مقیم کانادا بسیار بسیار بالاست. چرا که ایرانیانی که قصد سفر به کانادا را دارند و یا به این کشور سفر کرده اند برای انجام امور مختلف اشان مثل هماهنگی با افراد و سازمان ها، حضور در محل ها و اماکن مختلف، حضور در رویدادهای مختلف، برنامه ریزی و ترتیب سفر، ارتباط با کارفرمایان و کارگران و غیره حتما به ساعت به وقت کشور کانادا نیاز دارند. منتها ساعت مذکور به منطقه ایاز کانادا بستگی دارد که شما قصد سفر و اقامت در آن منطقه دارید. چرا که کانادا دارای ۶ منطقه زمانی (تایم زون) مختلف است. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا مسیر مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳ برایتان هموار شود.

اهمیت ساعت به وقت کانادا در چیست؟

بدون اطلاع از ساعت محلی در کانادا تقریبا تمام امور زندگی افراد در این کشور مختل می شود. پس اهمیت ساعت به وقت کانادا از چند جنبه قابل بررسی است:
۱. برقراری ارتباط و هماهنگی لازم: اطلاع از ساعت به وقت کانادا برای برقراری ارتباط و هماهنگی با افراد و سازمان ‌های موجود در کانادا بسیار مهم است. اگر یک فرد یا سازمان در کانادا باشد و دیگران می‌خواهند با او یا آنها هماهنگی کنند یا در زمانی خاصی ملاقات داشته باشند باید ساعت محلی کانادا را به درستی بدانند تا بتوانند ارتباط مناسبی را برقرار کنند.
۲. حضور در کلیه رویدادها: برخی از رویدادها و جشن ‌ها در کانادا بر اساس ساعتی خاصی برگزار می‌شود. پس برای شرکت در این رویدادها باید با ساعت محلی کانادا آشنا باشند تا به موقع بتوانند حاضر شده و از آنها لذت ببرید.
۳. مسافرت و ترتیب سفر: برنامه‌ریزی مسافرت و ترتیب سفر به یک کشور خارجی همچنین حضور در سمپوزیوم‌ ها و کنفرانس‌های بین‌المللی نیازمند آشنایی با ساعت محلی کشور مورد نظر است. اگر قصد سفر به کانادا را دارید باید ساعت محلی کانادا را به درستی بدانید تا بتوانید برنامه سفری را ترتیب داده و به موقع ساز سفر کنید.
۴. ارتباط با کارفرمایان: اگر به عنوان فرد یا سازمانی در حال همکاری و ارتباط با شرکت یا سازمان کانادایی هستید، باید با ساعت محلی کانادا آشنا باشید تا بتوانید به صورت مناسب با همکاران، مشتریان و سایر افراد در بازار کار ارتباط برقرار کنید.
به طور کلی اهمیت اطلاع از ساعت به وقت کانادا در ارتباطات، برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌ ها و افراد در کانادا بسیار مهم است.

شهرهای کانادا

ساعت کانادا به وقت ایران

برای اینکه با ساعت کانادا به وقت ایران بهتر آشنا شوید بایستی بدانید که کانادا یک کشور پنهاوری است که از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب هم به ایالات متحده وصل است. به همین دلیا نیز در کانادا کلا ۶ زون یا منطقه زمانی وجود دارد که از شرق به غرب به ترتیب شامل منطقه زمانی پاسفیک، مونتین تایم، سنترال تایم، استرن تایم، آتلانتیک تایم و نیوفاندلند تایم است. پس مثلا اگر ساعت در اونتاریو کانادا (استرن تایم یا منطقه زمانی شرقی) عدد ۱۰ را نشان دهد، ساعت در دیگر مناطق زمانی به شرح زیر خواهد بود:

پاسفیک تایم  مونتین تایم  سنترال تایم  استرن تایم  آتلانتیک تایم  نیوفاندلند
ساعت ۷ صبح (۳ ساعت عقب) ساعت ۸ صبح (۲ ساعت عقب) ساعت ۹ صبح (۱ ساعت عقب) ساعت ۱۰ صبح ساعت ۱۱ صبح (۱ ساعت جلو) ساعت ۱۱:۳۰ صبح (۱.۵ ساعت جلو)

با توجه به این موضوع ساعت مناطق مختلف کانادا به وقت ایران از قرار زیر خواهد بود (با فرض ساعت ۱۰ صبح در سراسر کانادا):
• ساعت نیوفاندلند (NL) به وقت ایران: ۵.۵ عصر
• ساعت پرنس ادوارد (PE) به وقت ایران: ۵.۵ عصر
• ساعت نوآ اسکوشیا (NS) به وقت ایران: ۵.۵ عصر
• ساعت نیوبرونزویک (NB) به وقت ایران: ۶.۵ عصر
• ساعت کبک (QB) به وقت ایران: ۶.۵ عصر
• ساعت اونتاریو (ON) به وقت ایران: ۶.۵ عصر
• ساعت نوناوت (NU) به وقت ایران: ۶.۵ عصر
• ساعت مانیتوبا (MB) به وقت ایران: ۷.۵ عصر
• ساعت ساسکاچوان (SK) به وقت ایران: ۸.۵ عصر
• ساعت قلمروهای شمالغربی (NT) به وقت ایران: ۸.۵ عصر
• ساعت آلبرتا (AB) به وقت ایران: ۸.۵ عصر
• ساعت بریتیش کلمبیا (BC) به وقت ایران: ۹.۵ عصر
• ساعت یوکون (YN) به وقت ایران: ۹.۵ عصر

تبدیل ساعت ایران به کانادا

همان طوری که گفته شد، یکی از مهمترین و اصلی ترین امور جهت مهاجرت به کانادا اطلاع از ساعت به وقت کاناداست. چرا که از این طریق شما تمامی برنامه های سفرتان به کانادا از درخواست ویزا گرفته تا خرید بلیط پرواز و خلاصه زندگی روزمره در این کشور را انجام می دهید. پس هموطنان عزیزی که قصد اخذ ویزای کانادا و سفر به این کشور را دارند از هم اکنون باید به فکر تبدیل ساعت ایران به کانادا باشند. ساعت به وقت ایران (تهران) ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از ساعت به وقت کانادا (اوتاوا) است.
پس با این تفاسیر، ساعت کانادا حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه از ساعت ایران عقب است. مثلا همین حالا که ما در حال نگارش این مقاله هستیم چهارشنبه ۳۰- ام آگوست سال ۲۰۲۳ ساعت ۹ صبح در ایران است. در حالی که ساعت در اوتاوا (پایتخت کانادا) دقیقا ۱:۳۰ شب است. بنابراین هموطنان با توجه به این اختلاف زمانی می توانند ساعتشان را به وقت کانادا تنظیم کرده و برای انجام سفرشان به کانادا برنامه ریزی کنند.

شهرهای کانادا

اختلاف ساعت ایران و کانادا ونکوور

خیلی از هموطنان هستند که مقیم ونکوور کانادا هستند و یا قصد سفر به این کلان شهر زیبای کانادا را دارند. به همین دلیل احتمالا یکی از دغدغه های آنها آگاهی از اختلاف ساعت ایران و ونکوور کاناداست. ونکوور بخشی از ایالت بزرگ بریتیش کلمبیا (BC) است و همان طوری که در بالا هم ذکر شد، ایالت بریتیش در منطقه زمانی پاسفیک قرار دارد. به همین دلیل نیز اختلاف ساعت بین ایران و ونکوور (ایالت بریتیش کلمبیا) حدود ۱۰.۵ است. پس اگر مثلا ساعت در ایران ۱۰:۳۴ صبح باشد، ساعت در ونکوور کانادا در حدود ۰۰.۰۴ شب است.

ساعت به وقت کانادا ونکوور

همان طوری که گفته شد، اختلاف ساعت ونکوور با ایران ۱۰.۵ ساعت است. یعنی اینکه ساعت ونکوور حدود ۱۰.۵ ساعت عقب تر از ساعت ایران است. بنابراین هموطنان ایرانی در هنگام سفر به این کلانشهر به راحتی می توانند ساعتشان را به وقت ونکوور تنظیم کنند. مثلا هم اکنون که ما در حال نگارش این مقاله هستیم ساعت به وقت ونکوور در حدود ۰۰:۱۵ پاسی از شب است. در حالی که همزمان ساعت در تهران ۱۰:۴۵ قبل از ظهر است.

ساعت به وقت کانادا مونترال

شهر مونترال از توابع ایالت کبک (QB) کاناداست و از نظر تایم زون یا منطقه زمانی نیز در منطقه تایم زون شرقی یا استرن قرار دارد. که اختلاف ساعت آن با ایران در حدود ۷ ساعت و نیم است. مثلا هم اکنون ساعت ۱۰:۳۸ صبح چهارشنبه ۸- ام شهریور است که به وقت مونترال ساعت در حدود ۳:۰۸ شب می باشد.

ساعت به وقت کانادا تورنتو

عزیزان مدنظر داشته باشند که مادرشهر تورنتو در ایالت اونتاریو (ON) کانادا واقع شده است و این ایالت نیز منطقه زمانی شرقی یا استرن کانادا واقع شده است. از همین رو نیز اختلاف ساعت بین تورنتو و تهران حدود ۷ ساعت و نیم است. به عبارت دیگر تهران ۷.۵ ساعت جلوتر از تورنتو است. پس اگر چنانچه الان در تهران ساعت ۱۰:۴۷ صبح باشد در طرف دیگر ساعت در تورنتو عدد ۰۳:۱۷ شب را نشان می دهد.

ساعت تورنتو به وقت ایران

تورنتو از جمله شهرهای بزرگ، پرجمعیت، مدرن و در ضمن شیک کاناداست. شهری که از هر لحاظ جزء پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای دنیاست و هم ردیف ابر شهرهای جهانی مثل نیویورک، پاریس، لندن، برلین، توکیو و غیره است. شهری که به همراه شهر ونکوور پذیرای بیشترین تعداد مهاجران ایرانی است. از همین رو نیز اطلاع از ساعت تورنتو به وقت ایران و بالعکس مهم است. هم اکنون ساعت تورنتو عدد ۰۳:۲۴ شب را نشان می دهد که به وقت ایران حدود ۱۰:۵۴ صبح است.

شهرهای کانادا

برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳ روش های مختلفی از جمله کار، تحصیل، کارآفرینی، سرمایه گذاری، الحاق به خانواده و نیز پناهندگی پیش روی شماست. مسلما انتخاب هر یک از این روش ها و موفقیت در آنها به شرایط و علاقه مندی متقاضیان بستگی دارد. شما هموطن عزیز از طریق دریافت بهترین مشاوره های مهاجرتی از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید موفقیت مهاجرتی خودتان را تضمین بکنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *