رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

ساحل صخره ای چابهار

اشتراک گذاری

ساحل صخره‌ای چابهار یا دریا بزرگ، به یکی از تفرجگاه‌های مردم چابهار تبدیل شده است. موج‌های سهمگین بعد از برخورد با صخره‌های کنار ساحل چندین متر به هوا پرتاب می‌شوند که جلوه‌ی بی‌نظیری به این ساحل می‌دهند. ارتفاع این امواج به ۱۵ متر می‌رسد و در فصل مرداد و مصادف با وزش بادهای موسمی است.برخورد موج ها و صخره ها همیشه دیدنی و زیباست.موجهائی به ارتفاعی حدود ۳-۵ متر همیشه باعث هیجان و صحنه هائی بی بدیل می شود. واکنش دیگر مردم به این موجها بعضی مواقع از متن ماجرا بیشتر توجه ها را به خود جلب می کند. بدنیست گاهی بی پروائی و شجاعت خود را محک بزنید و برای دریا دلبری کنید. البته از حیطه امن و عمومی خارج نشوید و خطر نکنید.

اکو سیستم ساحل صخره ای چابهار
در همین قسمت دیواره‌های سنگی وجود دارد که در اثر برخورد مداوم آب ، پوششی از خزه روی آن را فراگرفته و به فرش خزه معروف است. این کرانه های سنگی و صخره ای به طول چند ده متر ، به صورت تراسه ها و پرتگاه هایی با باریکه ماسه ای در هنگام جزر سر از آب بیرون می آورند.همچنین در هنگام جزر می توانیم انواع صدف ها ، سنگ های صیقلی و ماهیان کوچک را در حفره های صخره ای آنها بیابیم. این صخره ها نه تنها چشم اندازی بی نظیر از دریای عمان را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد بلکه برای ماهیگیری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در حوالی غروب و زمانی که انواع ماهی های رنگارنگ در آن جمع می شوند هم، منظره ای بدیع را این سواحل شاهد خواهیم بود.
از این رو سواحل پارک گردشگری چابهار (دریای بزرگ) همه روزه میزبان گردشگران بسیاری است که شاهد تلاطم امواج دریا به صخره ها و چشم انداز های دلنواز آن هستند. چشم اندازهایی که شاید کمتر سواحلی در ایران دارای چنین مناظر و جذابیتی باشند.

خوراکیهای خوشمزه ساحل صخره ای چابهار
اگه ساحل رفتید و چرخ تافی های قدیمی رو دیدید برید سروقتشون دارن ماهی کباب میکنن حتی اگه خیلی ماهی دوست ندارید حتما اونو تست کنید خیلی خوشمزه است و طعم خاصی دارد.اگه ساندویچ کوسه نخوردید در خوردنش کوتاهی نکنید ، چون طعم آن را اگر ندونید کوسه س اصلا تشخیص نخواهید داد.اگه غذاهای دریایی دوست دارید خودتون برید بچشید و برای ما بنویسید چون افرادی هستند که علاقه ای به غذاهای دریایی ندارند و منتظر نظرات شما هستند ، در کنار ماهیها لاکپشت و هشت پا و میگو و لابستر و … نیز سرو میشود ، اگه دوست داشته باشید رستورانی همون نزدیکی منو پرباری از این غذاهای دریایی برایتان خواهد داشت.

نوع آشپزی چابهاری ها خیلی شبیه آشپزی هندی است و پر از ادویه های خوشمزه که با طعمهای جدید شما رو آشنا می کنه.اگه رفتید چابهار به ذائقه تون تنوع بدید نرید جوج با نوشابه بزنید اون مال شماله ، اینجا یه عالمه غذاهای محلی داره ، راستی اگه بهتون گفتن تندش کنم بگید نه اگه دوست داشتید خودتون سس تند بزنید.تجربه ثابت کرده تند اونا با تند ما خیلی فرق داره ( می سوزه ها )

در کنار ساحل صخره ای چابهار جاهای دیدنی زیادی در چابهار منتظر شما هستند تا از آنها دیدن کنید همانند: تلگرافخانه انگلیسی ها چابهار ، کوههای مینیاتوری چابهار ، روستای تیس ، کوه گل افشان ، پلاژ ساحلی تیس و تالاب لیپار چابهار ، سفری پر از دیدنیهای جذاب برای شما در چابهار میسازند.

آدرس :سیستان و بلوچستان، جاده چابهار، رمین، امتداد خیابان کارگر، مجموعه تفریحی ساحل صخره ای یا دریا بزرگ

ساحل صخره ای چابهار ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار ساحل صخره ای چابهار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *