رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ خرداد ۱۴۰۲

زورخانه های قدیمی اصفهان

اشتراک گذاری

زورخانه های قدیمی اصفهان که از گذشته تا کنون مکانی برای رشد پهلوانان ایرانی بوده اند در این مطلب معرفی خواهیم کرد. زورخانه هایی که نه تنها معماری آنها بلکه آداب و رسوم و گل ریزونهایی که در آنها انجام میشد همه در راستای همدلی و یاری به همنوع بوده است.

زورخانه علی قلی آقا اصفهان

این زورخانه یکی از قدیمی ترین زور خانه های اصفهان است که برای بازید از آن باید به محله علی قلی آقا اصفهان بروید. جالب است بدانید که زروخانه علی قلی آقا بین پلوانان اصفهانی و حتی ایران به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی شناخته می‌شود. این زورخانه معمولا میزبان مسابقات مختلفی هست که برای ورزش‌های سنتی و پهلوانی برگزار می‌شوند.
آدرس: خیابان مسجد سید، جنب بازارچه علی قلی آقا

زورخانه های قدیمی اصفهان

زورخانه علی قلی آقا اصفهان

زورخانه نجارپور اصفهان

اگر می‌خواهید با قهرمانان ورزش‌های سنتی و پهلوانی کشورمان بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم به زورخانه نجارپور بروید. چون در این زورخانه تصاویری مختلفی از این پهلوانان گردآوردی شده‎‌اند. زورخانه نجارپور بیشتر از دو قرن هست که میزبان پهلوانان مختلف بوده و هنوز هم به لطف مرشد آن یعنی علی‌زنگنه چراغ آن روشن است. مرشد معروف زورخانه نجارپور هر روز قصه‌های زیبایی از شاهنامه یا گلستان و بوستان می‌گوید و علاقه‌مندان به زورخانه رفته و داستان‌های او را گوش می‌دهند.
آدرس: میدان شهدا، خیابان ابن سینا، کوچه سنبلستان، جنب بازارچه

زورخانه نجارپور اصفهان

زورخانه صاحب الزمان اصفهان

زورخانه صحاب الزمان هم جزوی قدیمی ترین زور خانه های اصفهان است که مهد رشد‌ و‌ پیشرفت پهلوانان زیادی بوده و هنوز هم هست. در این زورخانه در همه روزهای هفته از ساعت ۴:۰۰ تا ۸:۰۰ شب نمایش‌های مختلفی با عنوان ورزش‌های باستانی اجرا می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند در این ساعات به زورخانه صاحب الزمان رفته و نمایش‌ها را از نزدیک ببینند.
آدرس: خیابان معراج، بعد از پل تمدن، کوچه هدایت

زورخانه صاحب الزمان اصفهان

زورخانه فتوت اصفهان

در زورخانه فتوت انواع ورزش‌های زورخانه‌ای مثل کشتی یا پهلوانی وجود دارد. زورخانه فتوت با بنای ۷۰۰ متری خود به عنوان یکی از زور خانه های خوب شهر اصفهان شناخته می‌شود.
آدرس : خوراسگان، خیابان مسجد علی، انتهای خیابان، روبه روی پارک

زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) اصفهان

اگر در شهر اصفهان سکونت دارید و می‌خواهید ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای را آموزش ببینید، شاید زورخانه علی ابن ابی طابب علیه‌السلام بهترین گزینه برای شما باشد. در این زورخانه تمامی ورزش‌های باستانی به صورت علمی و پایه‌ای توسط مربی‌های حرفه‌ای و کارآموخته آموزش داده می‌شوند. زورخانه علی ابن ابی طابب (ع) به عنوان بخشی از مجموعه فرهنگ و قرآن و ورزش علی ابن ابی طالب (ع) فعالیت دارد و هر ساله ورزش دوستان زیادی برای آموزش ورزش‌های پهلوانی به آن‌جا می‌روند.

زورخانه های قدیمی اصفهان

زورخانه علی ابن ابی طالب

زورخانه مولا علی (ع) اصفهان

چند سالی هست که از افتتاح زورخانه مولا علی علیه‌السلام می‌گذرد. این زورخانه با مساحت ۵۰۰ متری خود محلی برای ورزش‌های باستانی مختلف بوده و اگر جزو توریست‌ها و علاقه‌مندان به این ورزش‌ها هستید، می‌توانید به خیابان کمال اصفهان برای بازدید از این زورخانه بروید.
آدرس: کمال، شهید مصطفی توتونی، خانعلی

زورخانه های قدیمی اصفهان

زورخانه مولا علی (ع) اصفهان

زورخانه پوریا ولی اصفهان

زورخانه پوریا ولی را هم نمی‌توان از لیست زور خانه های شهر اصفهان خط زد. این زورخانه هم محلی برای انواع ورزش‌های سنتی بوده و تعداد زیادی از پهلوانان و کسانی که به ورزش‌های باستانی علاقه دارند، به آن‌جا می‌روند.
آدرس : خمینی شهر اصفهان، خیابان جمهوری اسلامی

زورخانه های قدیمی اصفهان

زورخانه پوریا ولی اصفهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *