جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

زمستانی که با گرمای جشنواره رونق می گیرد

تاریخ بروزرسانی :
۱ بهمن ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۰۱-به گزارش خبرنگار مهر، استان همدان به عنوان یکی از پنج استان گردشگری کشور دارای پتانسیل های فراوانی در حوزه گردشگری است که یکی از این پتانسیل ها مربوط به فصل زمستان استان همدان است چراکه همدان با داشتن آب و هوای معتدل و منطقه ای کوهستانی زمستان زیبایی دارد که دامنه های پوشیده از برف الوند نظر هر ببیننده ای را به خود جلب می کند.

از طرفی امروزه گردشگری زمستانی و ورزش های زمستانی به عنوان یکی از پردرآمدترین برنامه های حوزه گردشگری در دنیا به شمار می رود که استان همدان نیز با داشتن زیبایی هایی زمستانی و زیر ساخت های ورزش های زمستانی از جمله اسکی و یخ نوردی می تواند حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشد.

بر همین اساس در هفت سال اخیر جشنواره زمستانی استان همدان بر مبنای معرفی پتانسیل های زمستانی استان و جذب گردشگر به استان در حال برگزاری است که امسال نیز هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان از پنج بهمن ماه سال جاری با برگزاری برنامه های مختلف برگزار می شود.

اما آنچه قابل توجه بوده میزان اثر گذاری جشنواره زمستانی در معرفی همدان و از طرفی جذب گردشگر و از سویی لزوم برگزاری این جشنواره در رونق گردشگری استان همدان است.

414 زمستانی که با گرمای جشنواره رونق می گیرد

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در این راستا به خبرنگار مهر، گفت: جشنواره زمستانی در هفت سال گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت و الگوی مناسبی برای امسال انتخاب شد.

ریحان سروش مقدم با بیان اینکه در آسیب شناسی جشنواره زمستانی سال های گذشته به چند نکته رسیدیم، بیان داشت: جشنواره زمستانی در سال های گذشته دولت محور بود و بخش خصوصی و مردم در آن کمرنگ ظاهر می شدند.

نقش مردم در جشنواره زمستانی سال های گذشته پر رنگ نبود و کمتر از یک درصد مردم استان از وجود و فضای جشنواره بهره مند می شدند سروش مقدم با اشاره به اینکه جشنواره زمستانی در سال های گذشته به جای اینکه گردشگر به استان بیاورد مدعو می آورد و این هزینه بر بود، ادامه داد: نقش مردم در جشنواره زمستانی سال های گذشته پر رنگ نبود و کمتر از یک درصد مردم استان از وجود و فضای جشنواره بهره مند می شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه جشنواره زمستانی گذشته همه پتانسیل های استان را نشان نمی داد و پتانسیل حوزه گردشگری نشان داده می شد، ابراز داشت: جشنواره زمستانی در سال های گذشته وابسته به برف بود و اگر برف نمی بارید مشکلات زیادی ایجاد می شد و فرهنگ محور نبود.

سروش مقدم با بیان اینکه باید به سمتی برویم که جشنواره زمستانی فرهنگ، گردشگر و مردم محور باشد و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود، عنوان داشت: جشنواره زمستانی بیشتر از آن که به جغرافیای استان وابسته باشد باید به فرهنگ استان وابسته باشد.

415 زمستانی که با گرمای جشنواره رونق می گیرد

ریحان سروش مقدم با بیان اینکه جشنواره زمستانی فرصتی برای معرفی زمستان همدان است و از این راه می توان گردشگر به همدان آورد، ابراز داشت: جشنواره باید به ایجاد فضای شاد و رونق اقتصادی برای مردم همدان کمک کند و در این راستا هرچه بیشتر بخش خصوصی وارد شود بهتر است.

وی با بیان اینکه استانداردسازی جشنواره زمستانی برای بین المللی کردن آن نیاز است، عنوان کرد: بین المللی کردن جشنواره زمستانی همدان از افق های بلند مدت است و اگر می خواهیم جشنواره زمستانی بین المللی باشد باید در تقویم گردشگری کشور و دنیا تاریخ برگزاری آن ثابت باشد.

امسال کرسی به عنوان محور فرهنگ زمستانی قرار گرفته است مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در برنامه شش ساله ای که برای گردشگری استان همدان تعریف شده، تبلیغات و بازار یابی دیده شده است، اظهار داشت: امسال کرسی به عنوان محور فرهنگ زمستانی قرار گرفته است و برنامه هایی از جمله مسابقات ورزشی محلی، استانی و کشوری، همایش تور گردانان، بازارچه تخصصی صنایع دستی، نمایشگاه عکس زمستان همدان، جشنواره غذاها، جشنواره شیره و برف، همایش طب سنتی، همایش گردشگری ادبی، باباطاهر خوانی، شب شعر و غیره در جشنواره زمستانی امسال انجام خواهد شد.

دبیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شش ماه دوم سال ورود گردشگران به استان همدان با کاهش جدی روبرو می شود و این در حالی بوده که در بهار و تابستان حجم زیادی از مسافران به همدان سرازیر می شود.

416 زمستانی که با گرمای جشنواره رونق می گیرد

جشنواره زمستانی در واقع ابزار و فضایی برای تبلیغات گردشگری زمستانی استان همدان است مهرداد حمزه در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه تقسیم مسافر بین فصول سال و جذب گردشگر در فضل زمستان به استان همدان نیاز به برنامه ریزی دارد، افزود: جشنواره زمستانی در واقع ابزار و فضایی برای تبلیغات گردشگری زمستانی استان همدان است.

وی گفت: جشنواره زمستانی می تواند پتانسیل های زمستانی استان همدان و شهر همدان را معرفی و فرصتی برای نشان دادن زیبایی های همدان در شش ماهه دوم سال باشد.

دبیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان در خصوص سئوال خبرنگار مهر مبنی بر موفقیت جشنواره در سال های اخیر گفت: اینکه جشنواره زمستانی استان همدان در سال های اخیر توانسته موفق باشد موضوعی است که نمی توان به طور ۱۰۰ درصدی روی موفق بودن و یا موفق نبودن آن نظر داد.

حمزه در این مورد ادامه داد: بالطبع هر کار یا فرآیندی برای موفقیت نیاز به طی زمان بلند مدتی دارد و از طرفی جذب گردشگر در فصل زمستان هم نیاز به تامین زیر ساخت ها دارد.

وی بیان داشت: به طور مثال همدان دارای دو پیست اسکی بوده که پتانسیل خوبی در جذب گردشگر است اما تامین امکانات رفاهی و تفریحی و پذیرایی و دسترسی راحت به پیست از جمله مواردی بوده که باید در آن رعایت شود.

417 زمستانی که با گرمای جشنواره رونق می گیرد

دبیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره زمستانی در استان همدان اتفاق خوبی است، ابراز داشت: جشنواره زمستانی استان همدان توانسته تا حدودی زمستان همدان و پتانسیل های زمستانی همدان را معرفی کند اما طوری نبوده که بتواند سیل گردشگر را به استان روانه کند.

حمزه با بیان اینکه اثر گذاری جشنواره زمستانی استان همدان در راستای جذب گردشگران زمستانی نیاز به زمان زیادی دارد، افزود: برای تبلیغات جشنواره زمستانی نیاز بوده که چیزی بیش از آنچه که الان است هزینه شود.

متاسفانه جشنواره زمستانی همدان در بحث تبلیغاتی با مشکل کمبود بودجه مواجه است

وی در این مورد ادامه داد: متاسفانه جشنواره زمستانی همدان در بحث تبلیغاتی با مشکل کمبود بودجه مواجه بوده و بخش دولتی گردشگری توان تبلیغات گسترده در این زمینه را ندارد.

دبیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز با تمام توان و رغبت وارد عرصه تبلیغات گردشگری و گردشگری زمستانی استان نمی شود، ابراز داشت: متاسفانه مشکلی که در حوزه گردشگری به چشم می خورد این بوده که برای گردشگری و تبلیغات در این عرصه برنامه ریزی ها شش ماهه و یا یک ساله بوده و این در حالی است که گردشگری نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد.

وی با بیان اینکه در مورد تبلیغات جشنواره زمستانی و گردشگری استان همدان کارها و برنامه ریزی ها مقطعی و فصلی است، ابراز داشت: این چالش ها در سراسر کشور وجود دارد که استان همدان را نیز شامل می شود.

418 زمستانی که با گرمای جشنواره رونق می گیرد

حمزه در این مورد ادامه داد: متاسفانه هدف روشنی برای آینده گردشگری استان وجود ندارد و برنامه ریزی های مقطعی و کوتاه مدت موجب شده تا بخش خصوصی علاقه و رغبتی برای ورود به عرصه تبلیغات گردشگری همدان نداشته باشد.

دبیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان با اشاره به اینکه تبلیغات مقوله ای هزینه بر بوده و از طرفی باید جرات هزینه در این راستا به وجود بیآید، عنوان داشت: متاسفانه برای عرصه گردشگری دستگاه های متولی مانند شهرداری همدان آن طور که باید هزینه ای نمی کند.

شهرداری نهادی مهم و تاثیر گذار در معرفی شهر است حمزه در ادامه گفت: شهرداری نهادی مهم و تاثیر گذار در معرفی شهر بوده که شهرداری همدان تقریبا در این زمینه سکوت کرده در حالی که توان مالی آن را دارد و از طرفی وظیفه آن هم به شمار می رود.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: برگزاری جشنواره زمستانی باید طوری طراحی شود که مردم در برگزاری جشنواره دخیل باشند و از طرفی منافع جذب گردشگر به جیب مردم برود.

دبیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان برنامه های خوب و شاد کم داریم، افزود: برگزاری جشنواره زمستانی می تواند همراه با برنامه های شاد برای جذب مردم باشد.

حمزه گفت: از طرفی توان مالی و اجرایی پاسخگویی حجم جمعیت در استان همدان نبوده و برای درگیر شدن مردم در برگزاری جشنواره نیاز به مدیریت همه دستگاه های متولی و نهاد های مختلف است.

با این تفاسیر می توان ابراز داشت که برگزاری موفق جشنواره زمستانی منوط به تبلیغات گسترده در راستای معرفی پتانسیل زمستانی استان همدان و از طرفی هزینه در این زمینه و همچنین همکاری همه دستگاه های متولی در راستای معرفی گردشگری همدان است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *