رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ فروردین ۱۳۹۴

رکورد زنی فروش صنایع دستی و سوغات شاهرود در نوروز امسال

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۱۵-رئیس ادارۀ میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از استقبال فراتر از انتظار گردشگران از نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات شهرستان در تعطیلات نوروز ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حمیدرضا حسنی گفت: امسال بیش از ۴۵ هزار گردشگر از نمایشگاه‌های نوروزی بازدید و مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال از آثار هنری صنعتگران و سوغات این شهرستان خرید کردند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های نوروزی همه ساله با استقبال خوب گردشگران روبرو می‌شود و امسال با تدبیر ریاست محترم ستاد شهرستان به صورت ویژه در چند مکان با ظرفیت ۱۰۰ غرفه برپا شده و انواع تولیدات صنایع دستی از جمله نمد ابرسج، دستبافته‌های سنتی کلاته خیج، جاجیم مجن، گلیم رضا آباد خوارتوران، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس را شامل می‌شد.

حسنی اظهار کرد: در نمایشگاه‌های نوروزی علاوه بر عرضۀ محصولات صنایع دستی و سوغات، اجرای آئین‌های محلی، برپایی سیاه چادر و سفرۀ هفت سین همراه با شتر سواری و اسب سواری برای مسافران نوروزی و همشهریان عزیز در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، شهرستان شاهرود در میانه مسیر گردشگری ۹۰۰ کیلومتری تهران به مشهد قرار داشته و به دلیل تعدد جاذبه‌ها و امکانات مناسب اقامتی و پذیرایی بیشترین حجم توقف و استراحت مسافران را به خود اختصاص داده است.

890 رکورد زنی فروش صنایع دستی و سوغات شاهرود در نوروز امسال

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *