جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار حصارک کامفیروز

تاریخ بروزرسانی :
۱ تیر ۱۴۰۱

آبشار حصارک در منطقه کامفیروز استان فارس واقع شده است. در نزدیکی این آّبشار، روستای زیبای دشتک ابرج قرار دارد که یک روستای نمونه گردشگری است. روستای حصار یکی از زیباترین روستاها در بخش درودزن در شهرستان مرودشت فارس می باشد، وجود آبشارهای متعدد از جمله آبشار زیبای حصار که از چشمه ای در روستای دشتک به طرف حصار سرازیر می شود زیبایی این روستا را صد چندان کرده است. در مسیر این رودخانه وجود آسیابهای آبی که در قدیم برای آرد کردن گندم به کار می رفته است به چشم می خورد. در گذشته به خاطر اینکه این روستای کوچک محصور در میان باغات گردو و بادام با دیوارهای بلند بوده که در چهار گوشه دیوارها چهار برجک نگهبانی وجود داشته و تنها راه ورود و خروج به این روستای کوچک از راه دروازه چوبی بزرگی انجام می شد این روستا را “روستای حصار” نامیده اند.

حصارک 1 آبشار حصارک کامفیروز

روستای دشتک نیز یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان فارس است و به لحاظ استقرار در دشتی کوچک به نام دشتک معروف شده‌است. آبشار زیبای دشتک در منطقه ای مرتفع وتاریخی در ۶۵ کیلومتری شمال غرب مرودشت در نزدیکی شیراز واقع است. این آبشار در نزدیکی روستای دشتک و در هشت کیلومتری شمال سد درودزن قرار گرفته و جنگلی از درختان گردو بر زیبایی مسیر آبشار افزوده است که در بدوورود چشمان هر بیننده ای را خیره می کند.

حصارک 2 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 3 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 4 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 5 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 6 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 7 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 8 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک 9 آبشار حصارک کامفیروز

حصارک آبشار حصارک کامفیروز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    عالیه اینجا فقط کافیه یکروز تابستونی برید به اینجا و از بوی آتش و غذاهایی که مردم محلی روی آتش درست میکنن لذت ببرید.خیلی خوش آبو هوا و سر سبز هست

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    خیلی منطقه سرسبز و خوش آبوهواییه، حتما برای تابستون تو برنامتون بزاریدش، فقط قسمت ابشارش ب شدت جلبکیه مراقب باشید

    ۲۹ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *