رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ تیر ۱۴۰۲

روستای ملی «جوراب پشمی» در رامسر به ثبت می‌رسد

اشتراک گذاری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر از برنامه‌ریزی برای ثبت روستای ملی جوراب پشمی در اشکور این شهرستان غرب مازندران خبر داد.

نادر سحرخیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب که صنایع‌دستی رامسر الگویی مناسب جهت اشتغالزایی است؛ گفت: تولیدات داخلی صنایع‌دستی که نقش مهمی در اشتغالزایی دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

جوراب پشمی

پیشنهاد می کنیم مطلب روستاهای رامسر را نیز برای آشنایی بیشتر مطالعه بفرمایید.

وی تعداد هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان را بیش از ۵۰۰نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد هنرمندان صنایع‌دستی رامسر بیش از این شمار است که لازم است مورد شناسایی و حمایت قرار گیرند.

وی تنوع تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان گردشگری رامسر را یک فرصت دانست و با اشاره به صنایعی مانند نمدمالی، حصیربافی، چادر شب، نواع بافتنی‌ها، سفال و تعداد زیادی از هنرهای بومی و ارزنده گفت: چنانچه از این هنرمندان حمایت شود پرداختن به همین حرفه‌های هنری، نقش مهمی در اشتغالزایی در شهرستان ایفا می کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر به برنامه‌ریزی جهت تقویت عرضه فروشگاهی صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از مشکلات این هنرمندان فروش محصولات بی کیفیت و خارجی است که باید با آن برخورد شود تعداد زیادی از دکه‌های غیر اصولی در شهر و محورهای گردشگری که در حال عرضه اینگونه محصولات هستند در شان دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان نیست.

جوراب پشمی

سحرخیز یکی دیگر از برنامه‌های این اداره را معرفی روستاهای ملی در حوزه صنایع‌دستی برشمرد و بیان کرد: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در دهستان اشکور رامسر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم پرونده ثبت روستای ملی جوراب پشمی را در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسانیم.

سحرخیز در پایان از مسوولان شهرستان درخواست کرد، فرهنگ استفاده از تولیدات روستایی که مطمئنا نتیجه آن به نفع گردشگری شهرستان رامسر خواهد بود در جهت حمایت از هنرمندان در دستور کار قرار گیرد.

در شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر ۵۰۰ هنرمند رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *